Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Boye Brogeland med 3 lagkamrater lämnar ifrån sig 3 titlar

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Niklas Andrén [1623]
Fri 04 September 2015, 22:04
Registrerad medlem #1623
inlägg: 673
Om dessa anklagelser stämmer, vilket jag till skillnad från andra inte kontrollerat (men om man få tro det som skrivs här är det inget snack om saken), är ju det Tjolpe refererar ovan rätt magstarka uttalanden från de skyldiga. Uselt på vårdad svenska.


Alla är konstiga utom du och jag. Ja, till och med du är lite knepig
Tillbaka till toppen
Eric Arvidsson [16417]
Fri 04 September 2015, 22:32
Registrerad medlem #16417
inlägg: 209
Obs skriver detta inlägg efter bästa förmåga och de åsikter som presenteras kommer endast vara mina egna.

Dock skillnad på att faktiskt försöka stämma och att skrämma med det.
(detta presenterades i måndags, varav det i FS ögon fortfarande fanns en chans för att tillräckliga bevis inte fanns)

Oavsett utgång i huruvida de kommer dömas skyldiga eller ej. Så kan de säkerligen stämma för förtal. om de kan visa att det fanns uppsåt för att skada deras rykte mm.
Att det som är skrivet är sant "gör det i sig inte lagligt att publicera"
(ska läsas med förståelsen att jag inte har någon aning om vad jag pratar om)

Tror (dvs inte säker) att de tyska doktorerna lämnat in en stämning mot WBF (detta har säkert, Melander Kamras koll på som är aktiva inom EBL)
Så ska nog ses som de anklgades försvarsteknik (personligen trodde jag det skulle komma snabbare)

Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Sat 05 September 2015, 04:23
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Eric Arvidsson[16417 skrev ...
]
Tror (dvs inte säker) att de tyska doktorerna lämnat in en stämning mot WBF (detta har säkert, Melander Kamras koll på som är aktiva inom EBL)
Så ska nog ses som de anklgades försvarsteknik (personligen trodde jag det skulle komma snabbare)



Väldigt få av de som avtjänar grova brott i våra fängelser är skyldiga om du frågar dem själva.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Erika Rodin [93303]
Sat 05 September 2015, 11:00
Registrerad medlem #93303
inlägg: 256
Det Eric försöker säga (tror jag) är att de kan finnas skyldiga för fusk men fortfarande vinna i domstolen om förtal. Bara för att de är skyldiga betyder inte det att det inte är förtal. Om en man snor godis och ägaren misshandlar honom gul och blå blir ägaren fortfarande dömd för misshandel osv. Ett fel gör inte ett annat fel rätt. En persons misstag/fel/lagbrott berättigar inte någon annan att göra fel.

Ett spännande exempel är ex Hagamannen som blev misshandlad när han släpptes fri och sjukt många verkar tycka att det var helt rätt för han förtjänar det osv. Men att misshandla någon är lika illa oavsett vem man misshandlar. Bara för att Hagamannen gjort hemska saker berättigar inte det någon att misshandla honom. Det är fortfarande lika fel.

LF kanske har fuskat. Men det berättigar inte Boye att komma med förtal.

Men det är ju spännande att det rörs om lite i grytan



Allt blir bra till slut och är det inte bra så är det inte slut.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Philip Berggren [39845]
Sat 05 September 2015, 11:55
Registrerad medlem #39845
inlägg: 114
Det intressanta i frågan är vilket lands lag om yttrandefrihet som ska tillämpas när det gäller fråga om förtal. Om yttrandena är sanna (dvs det är fastställt att de fuskar) kan en domstol mycket väl anse att det är "försvarligt att lämna uppgifter i saken" och därmed går Boye straffri även om man objektivt anser att han har gjort sig skyldig till ett eventuellt förtalsbrott.

Vet dock inte vad som gäller internationellt kring förtal så blir nog en soppa att röra i för den som måste göra det
Tillbaka till toppen
Erika Rodin [93303]
Wed 23 September 2015, 21:41
Registrerad medlem #93303
inlägg: 256
» länk


Allt blir bra till slut och är det inte bra så är det inte slut.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80