Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Boye Brogeland med 3 lagkamrater lämnar ifrån sig 3 titlar

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Eric Arvidsson [16417]
Mon 31 August 2015, 12:12
Registrerad medlem #16417
inlägg: 209
Förklara gärna varför utspelskoden är knäckt?
Jag har kikat igenom filmerna från Norge-Israel (exemplen från bridgecheaters) Visst har de massa ticks för sig. Men svårt att lista ut vad allt betyder.

För mig var alla ticks vid bordet en indikation på att de inte fuskade (När jag mött paret ifråga i Juniorsammanhang) har jag ofta suttit på Lotans sida och han sitter aldrig still ständigt viftande mm. (jag tänkte själv "ingen kan vara så dum, att vara så tydlig om man fuskar" mycket pekar på att det är något fuffens. Men har man verkligen lyckats bevisa något?

Tillbaka till toppen
Lars Adie [51619]
Mon 31 August 2015, 12:32
Registrerad medlem #51619
inlägg: 1044
Eric Arvidsson[16417 skrev ...
]
Förklara gärna varför utspelskoden är knäckt?
Jag har kikat igenom filmerna från Norge-Israel (exemplen från bridgecheaters) Visst har de massa ticks för sig. Men svårt att lista ut vad allt betyder.

För mig var alla ticks vid bordet en indikation på att de inte fuskade (När jag mött paret ifråga i Juniorsammanhang) har jag ofta suttit på Lotans sida och han sitter aldrig still ständigt viftande mm. (jag tänkte själv "ingen kan vara så dum, att vara så tydlig om man fuskar" mycket pekar på att det är något fuffens. Men har man verkligen lyckats bevisa något?



I den första videon har jag för mig att det var att han drog i tröjan, och visst är det mystiskt att han tittar på motspelarens kort drar i tröjan och partnern sedan "har tur" att hitta trumfsitsen.

Om det stämmer vad de påstås vad de gjort har de lurats i många år och är duktiga på det - skulle stämma bättre in på en som systematiskt har ticks och vissa är signaler till partnern än om de bara gör lite då och då.

Bevisen består mer av mängden av ovanliga saker de gjort om jag läst rätt men inget riktigt att ta på.
Tillbaka till toppen
Reine Gustavsson [6934]
Mon 31 August 2015, 13:37
Registrerad medlem #6934
inlägg: 124
Ett parfunderingar:
Är det alltid N-S som skickar tråget.
Ser man P bättre i NS sits?
BB nämnde i inledningen att F_S vill sitta N-S utom mot vissa.Kan det vara så att t.ex Helgemo aldrig visar sina kort för motståndaren. ?
Tillbaka till toppen
Leif Lundberg [20271]
Mon 31 August 2015, 13:49
Registrerad medlem #20271
inlägg: 360
Reine Gustavsson[6934 skrev ...
]
Är det alltid N-S som skickar tråget.

Ja
Reine Gustavsson[6934 skrev ...
]
Ser man P bättre i NS sits?

Nej


Tillbaka till toppen
Sven-Olov Flodqvist [9027]
Fri 04 September 2015, 09:03
Registrerad medlem #9027
inlägg: 1078
Fisher and Schwartz have announced on Monday that for the time being and in order to prevent any shadow over their successes, they will not compete as a pair. However the couple wishes to reaffirm that they will both continue to play bridge as teammates both in official and private tournaments.

As to the accusation made by Mr. Brogeland– the Fisher-Schwartz legal team responded as follows: Mr. Brogeland's accusations are not only paranoid and false, but are also a crude attempt to spin the facts. Despite the great damage Mr. Brogeland inflicted not only to the good names of Mr. Schwartz and Fisher, but also to their livelihood and careers, he now attempts to portray himself as the "innocent victim". The truth is that the only thing Mr. Brogeland has to
fear about – is the legal and professional consequences of his actions.


Tillbaka till toppen
Webbsajt
Johnny Petersson [11931]
Fri 04 September 2015, 10:27
Registrerad medlem #11931
inlägg: 371
» länk
» länk

Intressant läsning.
Tillbaka till toppen
Håkan Strömberg [26021]
Fri 04 September 2015, 11:50
Registrerad medlem #26021
inlägg: 24


Tillbaka till toppen
Svante Ryman [8639]
Fri 04 September 2015, 21:07
Registrerad medlem #8639
inlägg: 242
Eric, jag vet inte om du läst alla inlägg och sett alla videos? Jag har baserat på vad som kommit fram angående brickans placering efter budgivningen kommit fram till 99% samma som Mr Kit kommit fram till ( Norge-israel) och sett placeringen. Jag tittade på videon på 16 givar och utan att ha sett korten eller budgivningen bara analyserat vad som signalerades, eller eventuellt signalerades. Jag fann att på 15,5 av 16 kunde jag se vad (speciellt de när paret var i försvar, övriga är eg ointressanta (men när de skulle spela placerades brickan alltid i mitten)). Jag kunde förutsäga alla placeringar speciellt tydligt var hjärter (flera) klöver några och spader (om jag minns rätt en). Jag gjorde detta och fann 99,5% lika som Kit. Jag har inte hunnit med fler, men koden som Per-Ola knäckt stämmer i alla fall på dessa 16. Eric, jag vet inte om du, och eller andra tagit er tid att gå igenom allt material så innan ni (du) gjort detta tycker jag du kan vara lite försiktig att förklena alla experters analyse, oavsett var de kommer ifrån ( typ hela världen). Med vänlig hälsning, och god natt.
/s
Tillbaka till toppen
Eric Arvidsson [16417]
Fri 04 September 2015, 21:20
Registrerad medlem #16417
inlägg: 209
Oj då, inte min mening att förklena hela världselitens analyser frågade för att jag inte visste om koden hade knäckts.

Vid tidpunkten i fråga hade det bara insinuerats att så var fallet men ingen arbetshypotes eller bevis hade presenterats. Nu flera dagar senare har även jag fått tagit del av Cullins fantastiska arbete (och många fler därtill)
Brickans placering stämmer oerhört väl för prefererad utspelsfärg. Jag hade varit övertygad (att paret använt denna metod) om detta stämt till 60% Nu korrelerar det till uppemot 100 varav man kan säga; med mycket god säkerhet att paret i fråga utbyter information på ett enligt reglerna förbjudet sätt (dvs de fuskar)
Beträffande mängden data jag processerat i nämnda fall är det på tok för mycket.



Tillbaka till toppen
Eric Arvidsson [16417]
Fri 04 September 2015, 22:01
Registrerad medlem #16417
inlägg: 209
Om det var mitt första inlägg beträffande att jag trodde det handlade om "tankepauser" för överförande av information måste rent av jag erkänna att jag hade fel.(det har visat sig finnas flera metoder)

Även om det visat sig att de kan använts för stöd icke stöd. Samt för signalering för "ingen preferens i utspelen" (kan ju inte erkänna utan brasklapp att jag haft fel)

Till mitt försvar sades detta som min åsikt på mitt förbunds medlemsforum om denna fråga förklenar världselitens analyser så är det nog bäst om jag är tyst helt och hållet (Troligtvis sant)

Så för att inte gå på fler minor får ni (Svante) gärna förklara på vilket sett jag ifrågasatt allas analyser?

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80