Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Boye Brogeland med 3 lagkamrater lämnar ifrån sig 3 titlar

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Magnus Eriksson [1170]
Tue 25 August 2015, 06:24
Registrerad medlem #1170
inlägg: 321


Tillbaka till toppen
Magnus Eriksson [1170]
Tue 25 August 2015, 06:27
Registrerad medlem #1170
inlägg: 321
Magnus Eriksson[1170 skrev ...
]
Inatt så har laget med Boye Brogeland- Espen Lindqvist, Richie Schwarz-Allan Graves lämnat ifrån sig 3 tunga titlar som de vunnit senaste året.
Dessa titlar har de vunnit ihop med Lotan Fisher and Ron Schwartz.

"If you have a cheating pair on your team, I believe you should lose whatever Masterpoints, Seeding points and titles you have won together. The Schwartz team from the two previous cycles (Richie Schwartz, Allan Graves, Espen Lindqvist and Boye Brogeland) has decided to give up the Spingold Trophy, the Reisinger Trophy and the 2015 Jacoby Swiss that we “won” in 2014 and 2015. We believe in a clean game and we love bridge."

Detta är alltså en början på indicier och "bevis" som Boye vill att WBF, EBL och ACBL skall behandla för att få bort Lotan Fisher and Ron Schwartz från den internationella bridgescenen.

För mer info: » länk


Tillbaka till toppen
Linus Olsson [30150]
Tue 25 August 2015, 07:22
Registrerad medlem #30150
inlägg: 7
Det är tråkigt om det stämmer att Fisher och Schwarz har fuskat.
För de (Israel) vann Bermuda Bowl kvalet och Sverige blev 7:a och det var 6 platser som gick vidare till Bermuda Bowl...

Jag sett mycket när Fisher och Schwarz har spelat på BBO och jag har inte märkt något märkligt. De är världens bästa par de senaste åren, men det betyder inte att de fuskar.

Det är otäckt att de kan hänga ut två spelare sådär utan att redovisa några bevis.
Folk kommer tro de är skyldiga även om de inte är det och de kan inte försvara sig mot smutskastningen.

Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Tue 25 August 2015, 07:39
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Snorre Aalberg har en blogg där han ber Brogeland om en intervju men han avböjer och lämnar följande förklaring:

"Denne saken er større enn noen tror," sier han. "Jeg jobber mot de internasjonale bridgeforbundene (EBL- WBF - ABCL) for å gi dem muligheten til å være med å løfte denne saken til det nivået den hører hjemme. Mitt ønske er å få en rein bridge tilbake og skal vi klare det, må de store aktørene inn. Da holder det ikke med et intervju på en norsk side. Du vet sikkert selv at det jobbes ikke kanonfort i organer av denne typen og de vil helst at det skriftlig sendes inn spill, historier, utsagn og kommentarer som belyser at her er det juks. Så vil de se på det i sine organer, for i neste omgang å iverksette de tiltak de finner riktige.
Jeg er utålmodig og er beredt til å stå alene i denne kampen, om nødvendig. Jeg vil imidlertid gi bridgeforbundene noe tid til å velge strategi. Derfor er det ikke rett av meg på nåværende tidspunkt å komme med mine beviser i et intervju med deg, Snorre"

Tillbaka till toppen
Olle Wademark [14800]
Tue 25 August 2015, 07:43
Registrerad medlem #14800
inlägg: 56
» länk

Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Tue 25 August 2015, 10:01
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Linus Olsson[30150 skrev ...
]
Det är tråkigt om det stämmer att Fisher och Schwarz har fuskat.
För de (Israel) vann Bermuda Bowl kvalet och Sverige blev 7:a och det var 6 platser som gick vidare till Bermuda Bowl...

Jag sett mycket när Fisher och Schwarz har spelat på BBO och jag har inte märkt något märkligt. De är världens bästa par de senaste åren, men det betyder inte att de fuskar.

Det är otäckt att de kan hänga ut två spelare sådär utan att redovisa några bevis.
Folk kommer tro de är skyldiga även om de inte är det och de kan inte försvara sig mot smutskastningen.



Svårt att tro de är oskyldiga när deras egna lagkamrater påstår att de fuskar, jag tror de har rätt mycket kött på benen.

Tillbaka till toppen
Webbsajt
Eric Arvidsson [16417]
Tue 25 August 2015, 11:27
Registrerad medlem #16417
inlägg: 209
Kan inte uttala mig huruvida paret i fråga har varit oetiska/fuskat
Men det har cirkulerat rykten om detta i minst 10 år.

Har svårt att se att det handlar om några hostningar likt de tyska doktorerna utan handlar mer om tankepauser och val "som blir lite bättre"
Nu är inte paret i fråga ensamma om denna företeelse och ska bli spännande att se om det blir några officiella reprimander.

Ingen som frågat sig varför paret i fråga inte försvarade sin titel i cavendish?
Vad jag hört fick de inte deltaga någon som har fakta på detta ?
Tillbaka till toppen
Björn Ohlsson [5648]
Tue 25 August 2015, 11:50
Registrerad medlem #5648
inlägg: 1016
Eric Arvidsson[16417 skrev ...
]Kan inte uttala mig huruvida paret i fråga har varit oetiska/fuskat
Men det har cirkulerat rykten om detta i minst 10 år.
Osannolikt.

Eric Arvidsson[16417 skrev ...
]Ingen som frågat sig varför paret i fråga inte försvarade sin titel i cavendish?
Vad jag hört fick de inte deltaga någon som har fakta på detta ?
Nej, det har jag inte.

/B
Tillbaka till toppen
Eric Arvidsson [16417]
Tue 25 August 2015, 12:01
Registrerad medlem #16417
inlägg: 209
Sa aldrig att det gällde paret i fråga utan snarare spelarna i fråga.
Sådana rykten cirkulerade redan när jag spelade schools 2004.
Har för mig att någon av dessa fina gossar även blev avstängd från bridge (i vevan de slutade 2008 ish. dock för något så oskyldigt som alkohol förtäring eller dylikt)

Men nog har dessa spelare många rykten om sig.


Tillbaka till toppen
Eric Arvidsson [16417]
Tue 25 August 2015, 12:10
Registrerad medlem #16417
inlägg: 209
"sa aldrig" menade så klart spelarna i fråga men skrev så klart något annat. Svårt att skriva i bland.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80