Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Hemsidan

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Niklas Andrén [1623]
Thu 26 February 2015, 15:59
Registrerad medlem #1623
inlägg: 673
Det vore härligt om någon kunde fixa så att man då man skiftar sida på svenskbridge hamnar i lämpligt läge på sidan och slipper scrolla upp varje gång. Det är tröttsamt i längden. Använder google chrome.


Alla är konstiga utom du och jag. Ja, till och med du är lite knepig
Tillbaka till toppen
Stefan Zylberstein [84914]
Thu 26 February 2015, 18:17
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
Niklas Andrén[1623 skrev ...
]
Det vore härligt om någon kunde fixa så att man då man skiftar sida på svenskbridge hamnar i lämpligt läge på sidan och slipper scrolla upp varje gång. Det är tröttsamt i längden. Använder google chrome.


Jag upplever samma problem, Firefox.


Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Kjell Håkansson [3733]
Thu 26 February 2015, 20:56
Registrerad medlem #3733
inlägg: 254
Har man inga värre problem än det kan man vara ganska nöjd med livet.Men det var väl en ploj som vanligt.


Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Fri 27 February 2015, 08:11
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Kjell Håkansson[3733 skrev ...
]
Har man inga värre problem än det kan man vara ganska nöjd med livet.Men det var väl en ploj som vanligt.


Håller med. På vårt förbunds hemsida tycker jag man numera ska acceptera c-klass på designen.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Niklas Andrén [1623]
Fri 27 February 2015, 09:00
Registrerad medlem #1623
inlägg: 673
Under ungefär en veckas tid stod en klädhängare i min hall för nära min normala rutt för att komma ut ur huset och jag hakade ofta i den då jag passerade. Livet i stort denna vecka kan jag inte klaga på. Inte desto mindre upplevde jag en levnadsmässig positionsförstärkning efter att jag, i ett ljust ögonblick, förflyttat hängaren en decimeter ifrån hallens huvudstråk.


Alla är konstiga utom du och jag. Ja, till och med du är lite knepig
Tillbaka till toppen
Leif-Åke Nilsson [11788]
Fri 27 February 2015, 09:13
Registrerad medlem #11788
inlägg: 50
Finns det ingen som känner ett ansvar för att vår hemsida är så undermålig?
Tillbaka till toppen
Pontus Silow [87294]
Fri 27 February 2015, 09:41
inlägg: 82
Det är naturligtvis klart irriterande med detta scrollproblem, men vi väljer i BIT-projektet att lägga resurserna på det som skall ersätta den felande funktionaliteten istället för att rätta den (om det bedöms gå att leva med en tid till förstås).

Planen är att kunna bjuda in er till att testa ett nytt forum på nya sidan under april månad, för release av den funktionaliteten i slutet av april. Därmed skall ni förhoppningsvis snart slippa scrollproblemet när ni byter sida i forumtrådar.

Tillbaka till toppen
Niklas Andrén [1623]
Fri 27 February 2015, 09:52
Registrerad medlem #1623
inlägg: 673
I mitt fall gäller det inte enbart forumtrådar utan även andra sidor, t ex om jag scrollar listan över spelade Svenska Cupen-matcher, går in och kollar en och sedan vill återvända till listan hamnar jag på oväntat ställe i den


Alla är konstiga utom du och jag. Ja, till och med du är lite knepig
Tillbaka till toppen
Tomas Brenning [4472]
Fri 27 February 2015, 10:45
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Niklas Andrén[1623 skrev ...
]
I mitt fall gäller det inte enbart forumtrådar utan även andra sidor, t ex om jag scrollar listan över spelade Svenska Cupen-matcher, går in och kollar en och sedan vill återvända till listan hamnar jag på oväntat ställe i den

Tyvärr är det samma teknik som används för Svenska Cupen som används för forumet. Vi jobbar på i sakta mak för att föra över mer och mer sådan information så att den blir helt integrerad i den nya sajten.
Tillbaka till toppen
Johan Nilsson [13918]
Fri 27 February 2015, 12:10
Registrerad medlem #13918
inlägg: 174
Tomas Brenning[4472 skrev ...
]
Niklas Andrén[1623 skrev ...
]
I mitt fall gäller det inte enbart forumtrådar utan även andra sidor, t ex om jag scrollar listan över spelade Svenska Cupen-matcher, går in och kollar en och sedan vill återvända till listan hamnar jag på oväntat ställe i den

Tyvärr är det samma teknik som används för Svenska Cupen som används för forumet. Vi jobbar på i sakta mak för att föra över mer och mer sådan information så att den blir helt integrerad i den nya sajten.

Utmärkt Tomas, men sakta mak gör mig lite orolig....

Substantivet mak är ett ord som fanns redan i fornsvenskan. Det betyder ungefär 'tillstånd av ro och frid'; 'bekvämlighet'; 'lugn'. Uttrycket i sakta mak har länge varit det enda i vilket mak har levt kvar, med undantag för enstaka användningar av i stilla mak. Bägge uttrycken har innebörden 'på ett fridfullt, bekvämt och långsamt sätt' - en betydelse som för övrigt också finns i adjektivet maklig, där den är fullt levande. I sakta mak är snarast en tautologisk fras - den säger nästan samma sak två gånger.


”Most people play hard to get. I play hard to want” - Ford Fairlane
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80