Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Tävlingsledarfrågor
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Uppgjord lottning vid SM-lag semifinalerna?

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Thomas Andersson [15537]
Wed 29 May 2013, 14:43
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
text





\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
Nils Andersson [3543]
Wed 29 May 2013, 15:23
Registrerad medlem #3543
inlägg: 80
Vi hade under många är en ansvarig för tävlingarna här i distriktet som tyckte frågan om spelordningen var mycket viktig. Därför lottade han alltid en kvart innan första omgången med alla kaptener närvarande. Nu har vi en annan ansvarig och spelprogrammet kommer ut så fort deltagande lag är klara. Har inte hört någon som saknar den gamla ordningen.

För övrigt tycker det är kul om serier lever ända till slutet.
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Wed 29 May 2013, 15:43
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Jag önskar att jag kunde ha samma tilltro till lottarens (-nas?) bedömningsförmåga som Torbjörn.
Annars skulle jag rekommendera att han/henhon/dom försöker åstadkomma en så spännande tävling som möjligt, inklusive avslutande toppmöten.
Och finns det nåfra regler som förbjder det så föreslår jag att dom ändras (rättas/modifieras...).

Men tyvärr har det nog bara varit ren röta.

Hur gör dom i Österrike?
Tillbaka till toppen
Niklas Andrén [1623]
Wed 29 May 2013, 15:52
Registrerad medlem #1623
inlägg: 673
Detta är tvivelsutan en roande tråd, men jag tycker att, om man förutsätter att Torbjörns teori stämmer, också, precis som Peo är inne på, behöver ta ställning till om ickelottningen är bra eller dålig.

Personligen tycker jag att det är bra om ettan och tvåan möts i sista ronden och bryr mig inte så mycket om hur lottningen gått till, men ogillar i och för sig att det görs i smyg (om det nu görs...) och tycker att det borde kunna göras öppet, i alla fall om flertalet delar min åsikt om att det är bra att topplag möts i slutronden, tex ur spänningsaspekt på plats och även för oss andra glada bbo-följare


Alla är konstiga utom du och jag. Ja, till och med du är lite knepig
Tillbaka till toppen
Anna Zack Efraimsson [4049]
Wed 29 May 2013, 16:49
Registrerad medlem #4049
inlägg: 211
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
...
Det här spåret leder också uppåt nämligen till det finaste vi har: SM-lag finalen!

2009 dominerade fortfarande Berik svensk bridge med Everfresh som starka utmanare. Och naturligtvis möttes i sista matchen det lag som vann (Berik) och det lag som låg tvåa (Everfresh) inför sista matchen.

Men tiderna förändras och 2010 fanns inget Berik med...


Och här känner jag att INTE kan lastas för just detta. Eller?

//Anna Uvhagen


Hon, den där Spader...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Leif Lundberg [20271]
Wed 29 May 2013, 22:11
Registrerad medlem #20271
inlägg: 360
PO Sundelin[1171 skrev ...
]
Jag önskar att jag kunde ha samma tilltro till lottarens (-nas?) bedömningsförmåga som Torbjörn.

Jag tror att det är på det konspiratoriska viset att den som är mest insatt som har kommit med den mest insatta inside information och därmed också är den som fifflat och fixat så att det är riggat i förväg.
Det är helt enkelt Torbjörn som är den skyldige. Jag har hört ryktesvägen att han gärna håller sig kring det svenska laget just för att kunna få koder och inloggningar så han kan hacka uppläggen på dessa tävlingar
Tillbaka till toppen
Henrik Johansson [15131]
Thu 30 May 2013, 05:09
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Sm lag finalen seedas. Fråga mig inte efter vilka kriterier för det vet jag inte, men det är inte fri lottning.
Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Thu 30 May 2013, 05:58
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Henrik Johansson[15131 skrev ...
]
Sm lag finalen seedas. Fråga mig inte efter vilka kriterier för det vet jag inte, men det är inte fri lottning.


Ehhh... vad sa du Henrik? Finns det nåt du inte vet??
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Henrik Johansson [15131]
Thu 30 May 2013, 06:13
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Börje Rudenstål[2336 skrev ...
]
Henrik Johansson[15131 skrev ...
]
Sm lag finalen seedas. Fråga mig inte efter vilka kriterier för det vet jag inte, men det är inte fri lottning.


Ehhh... vad sa du Henrik? Finns det nåt du inte vet??


Vi kan säga som så att det finns saker jag skiter i att ta reda på ;=)
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 30 May 2013, 06:48
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Anna Zack-Einarsson[4049 skrev ...

Och här känner jag att INTE kan lastas för just detta. Eller?

//Anna Uvhagen

Löjligt!

Som bridgegroupie är du inte helt oäven. Att splittra Berik och ta sängvägen till en EM-medalj är det helt klart Yoko Ono varning på.

Men Ann Uvhagen är ondskan själv!

Lycksökerskan med sina blonderade flätor satte sig i knäet på vår älskade Ingemar och tog hans oskuld och vår nationalidol. Stackarn hade inte en chans. En evig påminnelse till oss män att vi skall tänka med det stora huvudet.

Om du vill vara en femme fatale duger det förresten inte att ha en bild på hemsidan där man sitter och ser äckligt förälskad ut tillsammans med sitt offer.


Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80