Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: LK:s domslut
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

LK 1210

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Peter Swensson [15345]
Mon 24 September 2012, 16:30
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
Jan Lagerman[7856 skrev ...
]
Peter Swensson[15345 skrev ...
]
Utan att göra några anspråk på några speciella bridgekvaliteter, så papegojas det alldeles i 4Hö jmf med 3N i MP ....

Så du gör inga bridgekvalitetsmässiga anspråk, men säger emot PO Sundelin, Lars Andersson och Magnus Eriksson i samma mening och mer eller mindre påstår att de resonerar bridgemässigt som papegojor?



Det sa jag inte, det är två olika, och det vet du!

1) Enligt våra lagar skall jag inte alltid jämföras med spelarna ovan, och kanske inte heller vår passare på 3N (har inte brytt mig om att kolla upp vem som passade, det skulle ju ta ca 1-5 minuter Så hjälten är ju i allt väsentligt känd trots allt. )

2) Finner ofta vid brickanalys att 3N har fin potential på "4Hö-brickor", några av mina 3N kriterier är uppfyllda på aktuell bricka men visst lutar det år att det finns minst en Rustöld .. men är det mer än 60/40 på det? Hur seriöst förslag var 3N i det aktuella fallet? Som sagt det finns ju lite att fråga om ... det den uppställning TL:isar vi har i Örebro så vet vi väl att det har ställt en serie frågor!
Tillbaka till toppen
Svante Ryman [8639]
Mon 24 September 2012, 19:55
Registrerad medlem #8639
inlägg: 242
Peter snälla, om några av Sveriges bästa bridgespelare anser att 3NT på denna bricka efter budgivninge är både suspeckt och typ dålig bridge utan nån typ av "info" eg OI så borde du väl inte argumentera mot detta. Dina reflektioner om 3NT kontra 4HÖ är väl heller inte helt super men så klart om man är van vid lite lägre kvalité på försvar så kan det vara ok. (Själv är jag naturilgtvis en notorisk 3NT hunk, rätt eller oftast fel )
Hälsa och krama lillen /morfar

Tillbaka till toppen
Peter Swensson [15345]
Mon 24 September 2012, 20:27
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
Svante Ryman[8639 skrev ...
]
Peter snälla, om några av Sveriges bästa bridgespelare anser att 3NT på denna bricka efter budgivninge är både suspeckt och typ dålig bridge utan nån typ av "info" eg OI så borde du väl inte argumentera mot detta. Dina reflektioner om 3NT kontra 4HÖ är väl heller inte helt super men så klart om man är van vid lite lägre kvalité på försvar så kan det vara ok. (Själv är jag naturilgtvis en notorisk 3NT hunk, rätt eller oftast fel )
Hälsa och krama lillen /morfar



3N verkar vara i klass med systemet, varför ha annan måttstock

EDIT: TL och LK på plats är också sveriges bästa (vilka som kan lagarna bäst framgår ju med all önskvärd tydlighet, vissa vill t o m följa egna principer). Och passaren visade sig vara en av sveriges bästa på något sätt (när jag kollade upp det). Som en god vän sade efter senaste segern i en par tävling "man kan inte vinna partävlingar om man spelar bra bridge"

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80