Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Landslag i Bridge - Finns det?

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Fredrik Jarlvik [4451]
Wed 30 March 2011, 20:13
inlägg: 486
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
Jag vet att ni lever under en hård ekonomisk verklighet (det är därför jag vill höja medlemsavgiften).

Men vi skall inte skämma bort den lille junioren. Här får ni en lämplig budget:

Flyg: 2000:--
Enkelt hotel 11 x 600: 6600:--
Fickpengar och mat 11 x 700: 7700:--

summa: 16300:--

Hittar ni ingen junior kan ni ringa mig!


...eller kanske, Torbjörn "Hittar ni inga pengar kan ni ringa mig"
Tillbaka till toppen
Ola Brandborn [13092]
Wed 30 March 2011, 20:40
Registrerad medlem #13092
inlägg: 774
Micke Melander[7164 skrev ...
]
Neee Arne - det är det verkligen inte. Jag kanske är dålig på att utrycka mig och att det istället blir övertydligt. Ingen skulle bli gladare än jag om vi kan finna dessa personer till de kostnaderna. Jag tror dock inte på det, förren jag sett det.

Mvh
Micke

Micke, ska jag ta det som ett öppet erbjudande? I så fall vill jag väldigt gärna ta en fika med dig och berätta om ett projekt som jag funderat på ett tag, som inte skulle kosta förbundet ens i närheten av dessa pengar. Bor du i Stockholm nuförtiden? Ring mig, förbundet har telefonnumret.


Min blogg: Kackalorum.se
Min ölblogg: Stallhagen.eu
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Micke Melander [7164]
Wed 30 March 2011, 21:05

inlägg: 895
Hej,
ja man kan se det som ett öppet erbjudande. Dock ställer det ganska höga krav.

Efter att ha medverkat och skrivit i många bulletiner såväl internationellt som i Sverige, vet jag själv hur svårt det är att finna ett fåtal givar per dag som är intressanta att skriva om (det är klart man kan sätta sig och rabbla givar upp och ned med budgivningar, men det är inte var jag tror vi efterfrågar). Att då bevaka tre klasser parallellt och att få erfoderliga bilder och bevaka övrigt som är intressant från mästerskapen är ingen lätt historia.

Jag "tror" att det kräver etablerad bridgejournalist med erfarenhet (och breda kontakter), som dessutom kan ta bilder för att kunna lyckas med uppgiften på ett tillfredställande sätt.

Men jag skulle vilja återgå till den fråga Tjolpe en gång ställde i denna tråd. Vad ska vi egentligen göra för att kunna surfa på eventuella vågar?

Ola - jag ringer dig för att höra mer, självklart!

Mvh
Micke
Tillbaka till toppen
Magnus Eriksson [1170]
Wed 30 March 2011, 21:36
Registrerad medlem #1170
inlägg: 321
Hmmm nu börjar det hända saker!

Per har uppdaterat juniorinformationen - BRA
Diskussioner kring någon som rapporterar från mästerskap....

Vet inte vad Ola B är ute efter men varför inte en bloggare/bloggerska som Lina O i Aftonbladet. Hon gör ett strålande jobb för pokern men också emellanåt för bridgen där! Varför inte bridgeblogg? Ett jäkla tufft jobb men......(utanför vår hemsida)

men.........
Likväl så efterlyser jag lite från de 3,5 paren+kapten+coach
Har de ingen skyldighet att bidra med publicitet? Internt åtminstone.

Har inte sett ett inlägg på ett halvår förutom från Johan & Pocken(dock inga landslagsrelaterande). 4 av de övriga 5 spelarna har väl inte skrivit något här på åratal. Kan Micke G rapportera strålande från juniorernas förehavanden så varför inte någon från det öppna laget?
Zlatan svarar tålmodigt på alla presskonferenser som finns i samband men matcher. Det ingår liksom i uppdraget som landslagsrepresentant!!!

Att rapporten från Jan på styrelsemötet angående hur många som är aktuella för landslagsuppdrag är ju sorgligt. Både att det uppenbarligen bara finns dessa i hans ögon men oxå att alla andra göre sig icke besvär.....
Detta uttalande(min tolkning) främjar ju inte någon strax under dessa 3,5 par som vill försöka sig på en elitsatsning.
Att de aktuella spelarna är bättre nu innebär väl inte att de skall fortsätta ha klippkort i X år framöver? Kanske Lichtenstein satsar framöver med ett lag och köper de svenska spelarna! (jämför Helgemo-Hellness i Monaco).
Skall vi då försöka bygga upp ett nytt lag från de odugligas skara?

Nej det är ingen tillfällighet att ca 90% av Sveriges bridgespelare inte vet vem som spelar i landslaget!
Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Thu 31 March 2011, 05:50
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Magnus Eriksson[1170 skrev ...
]
Kanske Lichtenstein satsar framöver med ett lag och köper de svenska spelarna! (jämför Helgemo-Hellness i Monaco).
Skall vi då försöka bygga upp ett nytt lag från de odugligas skara?


Kim Lichtenstein + de odugligas skara. Det låter som du talar om lag Huvet, men hur vi blev inblandade i en landslagstråd övergår mitt förstånd.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 31 March 2011, 07:58
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Tidningen Bridge har budgeterat ynkliga 20 tkr för inköp av artiklar för säsong 09/10. Vilket onekligen är väldigt blygsamt med tanke på att hela tidningen kostar 1,8 Mkr att producera. Men det förklarar naturligvis också varför innehållet är så dåligt (alternativt handlar om "matnissar").

Men när det handlar om att bevaka ett mästerskap måste det tydligen kosta 50-100 tkr för ett "proffsreportage"?

Budgeten för EM var 435 tkr och att inte utnyttja tillfället att ge något tillbaka till medlemmarna känns väldigt onödigt.


Tillbaka till toppen
Tomas Brenning [4472]
Thu 31 March 2011, 08:00
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Börje Rudenstål[2336 skrev ...
]
Magnus Eriksson[1170 skrev ...
]
Kanske Lichtenstein satsar framöver med ett lag och köper de svenska spelarna! (jämför Helgemo-Hellness i Monaco).
Skall vi då försöka bygga upp ett nytt lag från de odugligas skara?


Kim Lichtenstein + de odugligas skara. Det låter som du talar om lag Huvet, men hur vi blev inblandade i en landslagstråd övergår mitt förstånd.

För övrigt - var är er anmälan till Chairman's? Efter många år av första eller andra anmälan finns nu redan 12 anmälda lag:

» länk

Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Thu 31 March 2011, 09:19
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Tomas, vi har tagit ett gemensamt beslut att vänta med vår anmälan för att inte skrämma bort andra lag. Med tanke på Monacos värvning finns ju annars risken att andra, främst utländska lag, förväxlar vårt Chairmanlagnamn "Lichtenstein" med nyss nämnda och finner det inte mödan värt att komma hit och tro dom kan vinna.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 31 March 2011, 11:30
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Fredrik Jarlvik[4451 skrev ...

...eller kanske, Torbjörn "Hittar ni inga pengar kan ni ringa mig" :-

Sorry Fredrik, men jag ligger i hårda förhandlingar med Albanien om att köpa in mig i deras lag. Och med tanke på min spelstandard lär jag behöva varenda krona ...
Tillbaka till toppen
Urban Björklund [9496]
Thu 31 March 2011, 11:33
Registrerad medlem #9496
inlägg: 299
Börje Rudenstål[2336 skrev ...
]
Tomas, vi har tagit ett gemensamt beslut att vänta med vår anmälan för att inte skrämma bort andra lag. Med tanke på Monacos värvning finns ju annars risken att andra, främst utländska lag, förväxlar vårt Chairmanlagnamn "Lichtenstein" med nyss nämnda och finner det inte mödan värt att komma hit och tro dom kan vinna.


Dom flesta läser väl bara raden med namn under lagnamnet... skrattar gott och anmäler sig?
Jag tror att ni har omvänd effekt, anmäl er så vi får många nya anmälninger efter det


//UB\\
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80