Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Landslagen
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Landslag i Bridge - Finns det?

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Carina Wademark [12540]
Wed 30 March 2011, 13:10

inlägg: 1705
Det skickas alltid pressreleaser med foton före och efter mästerskap, såväl svenska som NM, EM, VM, OS. De brukar dock bara tas in i lokalpress om deltagare från orten är med. Utom i Stockholm då, där tar de nästan aldrig in något.
Vid OS hade vi ett undantag, då fick Catarina Midskog en helsida i SVD.

Festivalen är det enda tillfället vi har bra mediabevakning, där har vi alltid såväl radio som TV på plats o de lokala tidningarna rapporterar så gott som dagligen. Sist var vi bl a med i Ring så spelar vi.






.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Anders Ljung [13459]
Wed 30 March 2011, 15:18
Registrerad medlem #13459
inlägg: 266
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]

De svenska curlingdamerna vann precis ett VM-guld och fanns med i SvD på en stor bild. Det finns fyra gånger fler bridgespelare i Sverige än det finns curlingspelare. När såg du en bild på en bridgespelare senast i tidningen?



Själv ska man fira VM-guldet i Curling på fredag. Ska bli kul att få se ett VM-guld:)
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Micke Melander [7164]
Wed 30 March 2011, 15:53

inlägg: 895
Tack Torbjörn,
ska klura vidare på idéerna och se om vi kan göra något vettigt av dem. Den fråga de som bestämmer måste besluta över är om det är vettigare att spendera 50-100K SEK på att skicka med en som bevakar än att prioritera dessa medel till ex. utbildningar, tidningen, eller något annat som anses ska prioriteras. Se inte detta som ett försvarstal - utan snarare en beskrivning av verkligheten.

Men det är ALLTID så att vi kan bli bättre på allt vi gör och alla tips och idéer som kommer in kan bara göra saker och ting bättre. Förutsatt att vi har vett att ta hand om vad vi tror är bra!
Tillbaka till toppen
Micke Melander [7164]
Wed 30 March 2011, 16:01

inlägg: 895
Thomas Ålander[28168 skrev ...
]
Man kan fundera om man bara rapporterar från idrotter inom Riksidrottsförbundet, om det har mad sponsoravtal mm att göra eller vad.


Svaret är att sportsidorna är skyldiga att bevaka RF sporterna vad gäller resultat. Därför samlas de i långa rader under sportsidorna, och vi faller utanför desamma.
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Wed 30 March 2011, 17:56
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Carina Westlin[12540 skrev ...

Det skickas alltid pressreleaser med foton före och efter mästerskap, såväl svenska som NM, EM, VM, OS.

Dig kan man lita på Carina!

Micke Melander[7164 skrev ...

Den fråga de som bestämmer måste besluta över är om det är vettigare att spendera 50-100K SEK på att skicka med en som bevakar än att prioritera dessa medel till ex. utbildningar, tidningen, eller något annat som anses ska prioriteras. Se inte detta som ett försvarstal - utan snarare en beskrivning av verkligheten.

Jag vet att ni lever under en hård ekonomisk verklighet (det är därför jag vill höja medlemsavgiften).

Men vi skall inte skämma bort den lille junioren. Här får ni en lämplig budget:

Flyg: 2000:--
Enkelt hotel 11 x 600: 6600:--
Fickpengar och mat 11 x 700: 7700:--

summa: 16300:--

Hittar ni ingen junior kan ni ringa mig!
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Wed 30 March 2011, 18:13
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Det är tur att Micke inte är kassör.
Tillbaka till toppen
Thomas Ålander [28168]
Wed 30 March 2011, 19:12
Registrerad medlem #28168
inlägg: 871
Hej!
Onekligen en nyhet för mig att sportsidorna i tidningarna har en skyldighet att rapportera resultat. Kan förstå ev överväganden som ligger bakom rättigheter och skyldigheter, men det var en nyhet för mig likväl.
I vilka sammanhang påtar sig en tidning en skyldighet att rapportera? Har man rätt att gratis rapportera från annat, t ex olyckor , revolutioner etc.?
/OK, jag kan förstå, men behöver ju inte sympatisera med sportsidepolicyn./
Tillbaka till toppen
Micke Melander [7164]
Wed 30 March 2011, 19:50

inlägg: 895
Torbjörn, jag _tror_ att det är så att om de är RF anslutna och att de rapporterar till dem så är de per definition skyldiga. Ungefär så. Rapporterar de inte, kvarstår inte kravet. Att jämföra med då vi rapporterar då de inte har några krav alls.

Vad gäller erbjudandet om 16300:- Så kan ju det alltid vara intressant. Haken är att bridgespelare vanligtvis vill ha någon som på ett bra sätt kan finna det som är intressant från brickorna. Tidningen vill ha bra bilder. Och media vill ha det som är medialt intressant. Tror du på fullaste allvar att dessa personer är lätta att finna? Skicka gärna namnförslag för vi söker med ljus och lykta till Bridgefestivalen, SM-lag finaler mm.

Men PO som säkert gärna är kassör, vi kanske ska skicka dig nästa gång för en 15-17000 så fixar du det med lätthet. Du skriver väl rapporter med en-två givar per dag och klass med intressanta bilder och det andra, eller?

Mvh
Micke
Tillbaka till toppen
Arne Larsson [12173]
Wed 30 March 2011, 19:58
Registrerad medlem #12173
inlägg: 72
Här var det minsann taggarna utåt
Tillbaka till toppen
Micke Melander [7164]
Wed 30 March 2011, 20:10

inlägg: 895
Neee Arne - det är det verkligen inte. Jag kanske är dålig på att utrycka mig och att det istället blir övertydligt. Ingen skulle bli gladare än jag om vi kan finna dessa personer till de kostnaderna. Jag tror dock inte på det, förren jag sett det.

Mvh
Micke
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80