Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Spader
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

.

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Lars-Magnus Gustafsson [1489]
Sat 21 August 2010, 15:14
Registrerad medlem #1489
inlägg: 485
Tommy Larsson[78593 skrev ...
]
Det här forumet är i stort behov av aktiva moderatorer.


Tyvärr verkar det så.
En annan sak som kunde vara bra vore om de som svarade på t.ex. TL-frågor och som ingår i TL-kommitén underteckande sig som just sådan ledamot. Likadant när det gäller andra frågor. Alltså, så kunde man sålla ex. TL-kommiténs tolkning av en TL--fråga från alla dessa "Förstå-sig-påare" som i sin välmening gärna svarar, men som sällan är överrens.
alltså, dessa är välkomna med svar, men ska kunna skiljas från ex. TL-kommitéen.

(alla vet ju inte vem som ingår i vilken kommit´, eller vem som kan vad)


Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Sat 21 August 2010, 15:16
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Tilläggas bör, att det som Björn tyckte var mycket elakt skrivet, var skrivet i ett privat e-mail och inte i forumet. Den som tog in skrivelsen i forumet var Göran. Men det förändrar egentligen inte i sak. Även e-mal borde läggas ner.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Lars-Magnus Gustafsson [1489]
Sat 21 August 2010, 15:25
Registrerad medlem #1489
inlägg: 485
Börje Rudenstål[2336 skrev ...
]
T ex borde c:a hälften av inläggen i denna tråd censureras. Alla inlägg som någon kan må dåligt av under vissa omständigheter bör absolut tas bort. Eftersom det är väldigt svårt för en moderator ibland att avgöra vad vissa mår dåligt av, är det bättre att ta bort för mycket. Egentligen, är det inte bäst att ta bort hela forumet?


Det hadlar inte om att ta bort, eller inte ta bort inlägg. Det handlar om att hålla en god stämmning, som vid bridgebordet.
Det handlar om ifall att det ska vara några få duktiga debbatörer som skrivar om allt och inget, eller om det ska se trevligt ut för den som aldrig har skrivit, och vill vara med att skriva. Läser man att folk bli överfallna, på ett sakligt eller osakligt sätt, men med en hård ton, så är detta ett ställe som den nya, lite osäka inte väljer att deltaga i. Detta går inte att lösa med moderatorer, eller borttagna inlägg. Det måste vara något i var och ens samvete att försöka behärska sig till. I förmån för det som verkligen skriv här, nämligen, i de flesta fallen frågor om bridge. (de borde vara flera)

Det är som på klubben. Vem för nybörjarens talan på årsmötet, under ordinarie spelkväll, eller i styrelserummet? Vad tror du?


Tillbaka till toppen
Thomas Andersson [15537]
Sat 21 August 2010, 15:42
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Välkommen till internet.

Jag håller med Börje, dessutom är det kanske dags att ta det ett steg ännu längre och helt enkelt lägga ner internet?


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
Andreas Könyves [4590]
Sat 21 August 2010, 16:05
Registrerad medlem #4590
inlägg: 350
Jag tänker inte bära mig så illa åt att jag citerar ur privata mail på ett öppet forum. Tror du ska vara väldigt tacksam för det, Göran.
Tillbaka till toppen
Lars-Magnus Gustafsson [1489]
Sat 21 August 2010, 16:15
Registrerad medlem #1489
inlägg: 485
Skrev lite fel....ser jag...
En moderator behövs, inte för att ta bort inlägg, utan för att dämpa stämmningen, som en tävlingsledare på en klubb.
Fast, nu vet jag ju inte hur alla olika klubbar fungerar i det avseendet. Men, jag vet att vissa klubbar är mindre populära att besöka, som utomståeende, tack vare stämmningen.



Tillbaka till toppen
Torbjörn Gustavsson [1255]
Sat 21 August 2010, 16:20
Registrerad medlem #1255
inlägg: 840
Tillåt mig räcka upp handen - det är eftersträvansvärt att skilja på sak och person. Däremot bör man vara medveten om att det finns personer som har svårt för det, och av den anledningen ska man ta med i beräkningen att man orättfärdigt kan bli illa bemött om man ger sig in i debatten. Bara för att Internet ännu inte har lämnat barbar-stadiet behöver man dock inte resignera och tro att det kommer att förbli där för evigt. Tids nog lär sig fler och fler att visa hyfs.
Tillbaka till toppen
Andreas Könyves [4590]
Sat 21 August 2010, 16:23
Registrerad medlem #4590
inlägg: 350
Jag tänker inte låta mig provoceras till att fortsätta diskussionen om din utsatthet, Göran....hur intressant den än må vara (iaf för dig). Det räcker med att du lyckades provocera mig att svara på dina mail.
Tillbaka till toppen
Göran Hestner [92606]
Sat 21 August 2010, 16:23
Registrerad medlem #92606
inlägg: 315
Andreas Könyves[4590 skrev ...
]
Jag tänker inte bära mig så illa åt att jag citerar ur privata mail på ett öppet forum. Tror du ska vara väldigt tacksam för det, Göran.

Tvärt om! Återge hela klabbet om du vill. Gärna då också för helhetens skull inklusive den senaste veckans kommenterade i forat.




<º))))><l

Tillbaka till toppen
Björn Sörling [80438]
Sat 21 August 2010, 16:27
Registrerad medlem #80438
inlägg: 937
Börje Rudenstål[2336 skrev ...
]
Tilläggas bör, att det som Björn tyckte var mycket elakt skrivet, var skrivet i ett privat e-mail och inte i forumet. Den som tog in skrivelsen i forumet var Göran. Men det förändrar egentligen inte i sak. Även e-mal borde läggas ner.


Hur kan du få "Mår du dåligt av att bli illa behandlad på bridgesiten kanske du skulle vara mindre flitig där" att inte vara elakt skrivet? För mig låter det som "Är du flitig på bridgesiten blir du illa behandlad. Vill du inte det, stick!"

Är det någon som mår bra av att bli illa behandlad?

Det är en sak om det sägs med en glimt i ögat (och båda parter är förstådda att det är andemeningen), en helt annan om man förväntas bli misshandlad för varje inlägg man skriver.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80