Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Spader
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

.

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Göran Hestner [92606]
Sat 21 August 2010, 14:11
Registrerad medlem #92606
inlägg: 315
Börje Rudenstål[2336 skrev ...
]
Om du går igenom alla trådarna bara de senaste 3 månaderna kommer du att finna att samtliga debatörer här har blivit "illa behandlade" med jämna mellanrum. Det får man ta, och fixar man inte det tycker jag man ska hålla sig härifrån, för sin egen skull.

Hur i herrans namn kan du inte anse att ovanstående är ett problem?
Du försvarar något som innebär att många inte vågar öppna munnen på grund av risken att bli illa behandlad! Vi befinner oss dessutom i ett fora som hela Sveriges befolkning kan läsa Börje, inte bara de som är medlemmar.




<º))))><l

Tillbaka till toppen
Lars-Magnus Gustafsson [1489]
Sat 21 August 2010, 14:16
Registrerad medlem #1489
inlägg: 485
Anders Ljung[20413 skrev ...
]
LMG
om det är en tröst så fungerar det inte för mej heller att bifoga fil från spader.
testade pdf, txt, jpg och doc med både IE och google chrome.

kanske nåt med förbundets säkerhetsinställningar ?
fick hela tiden meddelandet; Upladdningen misslyckades.

om du låtit ditt inlägg vara kvar kanske någon kunde ge ett svar nästföljande vardag eller så.


Du ser vad som hände, enbart av ett inlägg med en ynka punkt. Tyckte det var lika bra att ta bort det, innan det brakade iväg. Men, det gjorde det ju ändå.


Man får nog skriva mail i fortsättningen, och låta detta vara ett pajkastarforum. (Jo, jag har säkert bidragit med något också, milt eller ej)

Nu gick det inte att ta bort sitt inlägg, eller sin kommentar. Så det fick bli en punkt istället.

Detta är inget bra skyltfönster för Svensk Bridge, och dess förbund.





Tillbaka till toppen
Lars-Magnus Gustafsson [1489]
Sat 21 August 2010, 14:25
Registrerad medlem #1489
inlägg: 485
Börje Rudenstål[2336 skrev ...
]
Om du går igenom alla trådarna bara de senaste 3 månaderna kommer du att finna att samtliga debatörer här har blivit "illa behandlade" med jämna mellanrum. Inte bara du. Det får man ta, och fixar man inte det tycker jag man ska hålla sig härifrån, för sin egen skull.


Jag såg en fråga om ett regelproblem, som fick svaret: "Gå en tävlingsledarkurs, eller titta i din lagbok"

Detta, illa behndalt eller ej läses av de som ev. vill fråga om något, men som drar sig för att skriva här. (kan vara blyga eller anant)
Dessa lär knappast ställa sin fråga. Är det ett forum, enbart för de starka, de med x antal guldpoäng, de som redan är "inne" i förbundet?

Märkligt nog så finns det moderatorer här. Vag gör de?
Hade detta varit vid bridgebordet så hade tävlingsledaren i första hand försökt att få ordning på stämmningen. Jag har själv varit med om hätsk stämmning vid bordet och tagit tag i detta så att, efter en stund själva anledningen till att kalla på TL kom så i andra hand att anspråket lades ner.
Så borde även ett forum fungera.








Tillbaka till toppen
Göran Hestner [92606]
Sat 21 August 2010, 14:34
Registrerad medlem #92606
inlägg: 315
Johan Johansson[7692 skrev ...
]
Förmodligen. Som motvikt kan jag ju säga att jag gillar dina inlägg.

Har glömt att tacka dig för detta Johan. Modigt av dig! Verkligen!
Får även en del privata mejl från sådana som inte vill att jag slutar skriva, och som stöder mig i vad jag anser. Att de skickar privata mejl om detta istället för att stödja mig offentligt här i forat bekräftar bara det problem jag anser mig se. Att det allt för ofta är otrevligt och pennalistiskt här.




<º))))><l

Tillbaka till toppen
Ingerun Syrén-Sjösvärd [33279]
Sat 21 August 2010, 14:44
Registrerad medlem #33279
inlägg: 414
Lars-Magnus Gustafsson[1489 skrev ...
]
...
Märkligt nog så finns det moderatorer här. Vag gör de?
...


Det finns egentligen inga utpekade moderatorer på forumet mer än att Carina som jobbar halvtid och gör VÄLDIGT mycket andra saker går in i bland.

Jag har nyligen skickat ett förslag till FSBs styrelse att moderatorer skall införas/förstärkas, inkl. förslag på vilka dessa personer skulle kunna vara. Styrelsen skulle ev. skicka det till IT-kommittén men antingen den förra eller den senare kommer säkert med något svar på det inom inte allt för lång tid.

Ingerun





Tillbaka till toppen
Webbsajt
Lars-Magnus Gustafsson [1489]
Sat 21 August 2010, 14:50
Registrerad medlem #1489
inlägg: 485
Ingerun Syrén-Sjösvärd[33279 skrev ...
]
Lars-Magnus Gustafsson[1489 skrev ...
]
...
Märkligt nog så finns det moderatorer här. Vag gör de?
...


Det finns egentligen inga utpekade moderatorer på forumet mer än att Carina som jobbar halvtid och gör VÄLDIGT mycket andra saker går in i bland.

Jag har nyligen skickat ett förslag till FSBs styrelse att moderatorer skall införas/förstärkas, inkl. förslag på vilka dessa personer skulle kunna vara. Styrelsen skulle ev. skicka det till IT-kommittén men antingen den förra eller den senare kommer säkert med något svar på det inom inte allt för lång tid.

Ingerun






Jag trodde att det var flera, eftersom att det står så nedan här.
Det låter som ett bra förslag. Om arbetsbördan blir för tung, så ska den omfördelas.
Fast, egentligen så borde detta problem inte vara något problem, om du förstår vad jag menar.



Tillbaka till toppen
Björn Sörling [80438]
Sat 21 August 2010, 15:06
Registrerad medlem #80438
inlägg: 937
Personligen finner jag kommentaren "Mår du dåligt av att bli illa behandlad på bridgesiten kanske du skulle vara mindre flitig där" väldigt stötande. Kanske är det taget ur sitt sammanhang men om man måste vara beredd att bli illa behandlad för att få skriva på forumet är det något som är väldigt fel!
Tillbaka till toppen
Tommy Larsson [78593]
Sat 21 August 2010, 15:07
Registrerad medlem #78593
inlägg: 257
Det här forumet är i stort behov av aktiva moderatorer.
Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Sat 21 August 2010, 15:13
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
T ex borde c:a hälften av inläggen i denna tråd censureras. Alla inlägg som någon kan må dåligt av under vissa omständigheter bör absolut tas bort. Eftersom det är väldigt svårt för en moderator ibland att avgöra vad vissa mår dåligt av, är det bättre att ta bort för mycket. Egentligen, är det inte bäst att ta bort hela forumet?
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Anders Ljung [20413]
Sat 21 August 2010, 15:13
Registrerad medlem #20413
inlägg: 297
Göran Hestner[92606 skrev ...
]
Börje Rudenstål[2336 skrev ...
]
Om du går igenom alla trådarna bara de senaste 3 månaderna kommer du att finna att samtliga debatörer här har blivit "illa behandlade" med jämna mellanrum. Det får man ta, och fixar man inte det tycker jag man ska hålla sig härifrån, för sin egen skull.

Hur i herrans namn kan du inte anse att ovanstående är ett problem?
Du försvarar något som innebär att många inte vågar öppna munnen på grund av risken att bli illa behandlad! Vi befinner oss dessutom i ett fora som hela Sveriges befolkning kan läsa Börje, inte bara de som är medlemmar.



Först och främst känner jag själv inget obehag, ännu.

Om jag kommer med ett korkat/bra förslag måste jag finna mej i att det kan vara en eller flera som vädrar andra åsikter än den jag har själv.

Om jag inte klarar det borde jag för mitt eget välmående sluta skriva här.

Jag tycker inte om mobbing, ej heller den modernare typen som förekommer på nätet. Framförallt yngre kan bli mycket hårt utsatta och det finns många som varnar för tex facebook.

Bästa sättet tror jag är att sluta upp om det känns obehagligt, kan vara svårt då det kan vara för sent om man känner sej utsatt.

Så här är det och det är ett problem men tyvärr verkar det inte finnas någon bra lösning. Stängs forumet så blir vi ju av med de fördelar det faktiskt är med den här tekniken. Jag skriver för mycket på skoj och ska försöka att låta bli, ber om ursäkt om det är någon som blivit upprörd över detta.

Nu ska jag ta en pilsner eller fler så skriver inget mer idag !

Ha det glatt alla som läser ända hit !

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80