Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Spader
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Lagtävling i spader

Författare Post
Lars-Magnus Gustafsson [1489]
Mon 21 August 2006, 15:23
Registrerad medlem #1489
inlägg: 485
Hej
Jag undrar om man så som i "Hjärter" kan skriva in vilka lagmedlemmar som har spelat vilka matcher i en lagtävling i spader.

Eller måste man hålla reda på det utanför detta program?

L-M


Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Mon 21 August 2006, 16:45

inlägg: 1705
Är inte helt säker, men det tror jag man kan/kommer att kunna.
Här ser du hur man lägger in lagmedlemmar
Vid match fyller man i imp/halvlek och slutlig ställning. Hittar inte att man kan välja vilka som spelat, men det skulle göra mig förvånad om det inte går att visa.
Beskrivning på hur man fyller i resultat kommer att komma i "vanliga frågor"
Så här ser det ut där man fyller i resultaten
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Carina Wademark [12540]
Wed 23 August 2006, 11:13

inlägg: 1705
Nu har jag fått reda på hur man gör för att lägga in namnen på spelarna för varje halvlek. OBS! Detta kan endast göras av administratör till ligan, ni andra får förlita er på att det går. Är ni administratör för er klubb kan ni testa att lägga upp en egen liga som ni sedan kan radera, så gjorde jag för att lära mig systemet.

här klickar man på strecken under impen. då kommer man hit . Nu klickar man på match längst upp till vänster, strax under "hem" välj redigera och du kommer
hit . Här väljer man spelare samt matar in resultat.
Krångligt i början, men man lär sig nog.



.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Jan Sparud [19885]
Wed 23 August 2006, 15:41
Registrerad medlem #19885
inlägg: 9
Carina, det du skriver stämmer, men det sista steget fungerar bara om man har rättigheter att redigera matchen. Kanske uppenbart för dig, men möjligtvis inte för andra som läser tråden.

Om du har förslag på förbättringar/förenklingar av förfarandet så mottages det tacksamt. Det är många delar av systemet som fungerar, men som ännu inte finslipats användbarhetsmässigt.

Ställ gärna frågor om systemet också. Det är ännu inte så väldokumenterat (ganska stor underdrift) men vi får jobba med det. Kanske kan frågorna bidra till en FAQ.

/Janne (som implementerat ligasystemet i Spader)
Tillbaka till toppen
Björn Sörling [80438]
Wed 23 August 2006, 15:55
Registrerad medlem #80438
inlägg: 937
När man redigerar lagkapten/namn så ligger [Avbryt]-knappen före [uppdatera]-knappen och om man trycker [Enter] så abryts uppdateringen. Jag skulle gärna se att dessa två byter plats. Det kanske inte har någon betydelse om man ska ändra på ett fåtal ställen men går mycket snabbare om man har många lag.
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Wed 23 August 2006, 16:13

inlägg: 1705
Jan Sparud[19885 skrev ...
]
Carina, det du skriver stämmer, men det sista steget fungerar bara om man har rättigheter att redigera matchen. Kanske uppenbart för dig, men möjligtvis inte för andra som läser tråden.

Om du har förslag på förbättringar/förenklingar av förfarandet så mottages det tacksamt. Det är många delar av systemet som fungerar, men som ännu inte finslipats användbarhetsmässigt.

Ställ gärna frågor om systemet också. Det är ännu inte så väldokumenterat (ganska stor underdrift) men vi får jobba med det. Kanske kan frågorna bidra till en FAQ.

/Janne (som implementerat ligasystemet i Spader)


Aha, det hade jag ingen koll på, Jag har bara gått igenom stegen och konstaterat vad som krävs, tänkte inte på att jag kanske kunde göra mer än andra...

Spontana förenklingar jag tänker på är att lägga "knappar" som syns tydligt istället för att ha dem i text ovanför som det är nu. Det räcker antagligen med att på det befintliga stället göra dem tydligare. Kanske beror på att jag ser lite konstigt, men jag hade jätteproblem att se vart/hur jag skulle komma vidare.
Jag har alltså inte fått systemet förklarat för mig, utan testat mig fram själv.

Efter att ha gjort det några gånger kommer det som sagt sannolikt att vara lättare, så är det med allt


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80