Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Spader
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Ändra uppgifter för annan medlem

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Peter Nohrén [81347]
Fri 07 July 2006, 21:12
Registrerad medlem #81347
inlägg: 83
Om man, som klubbadministratör, vill ändra uppgifter för en annan klubbmedlem - hur gör man då ?
Jag saknar länk till ändringsmöjlighet.

Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Fri 07 July 2006, 21:59

inlägg: 1705
Hej! Peter
Ga in pa din klubb, medlemmar och den medlem du vill redigera.
Under uppgifterna som finns star:
Klicka här för att redigera denna användares information
ga in dar redigera oh uppdatera uppgifterna.

Mvh
Carina Westlin fran ett varmt Slovakien


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Peter Nohrén [81347]
Sun 09 July 2006, 20:55
Registrerad medlem #81347
inlägg: 83
Det funkar inte, jag hittar ingen sådan länk.....
Tillbaka till toppen
Olle Morell [2811]
Mon 10 July 2006, 06:42
Registrerad medlem #2811
inlägg: 308
Funkar inte för mig heller.

Verkar vara lite trasigt: om jag tittar på "Spaderadministratörer" för min klubb Fyris så finns ingen alls, men gör jag "lägg till administratör" så finns fyra listade.

Bör nog tittas över av Carl eller ngn...

[Eller - jag kanske missförstått - betyder "Spaderadministratör" någon av högre rang?]
Tillbaka till toppen
Ola Östlund [78397]
Mon 10 July 2006, 08:53
Registrerad medlem #78397
inlägg: 44
Funkar ej för mig heller. Samma problem som Olle med administratörer. Först finns ingen , men om jag ska lägga till så finns redan 2 st

Tillbaka till toppen
Lennart Ekman [10815]
Mon 10 July 2006, 11:14
Registrerad medlem #10815
inlägg: 122
Nej, den här funktionen fungerar inte.
Jag är administratör både i min hemmaklubb Alvik BC och i Stockholms BF.
I Alvik BC kommer ingen administratör fram när jag klickar på "Spaderadministratörer", men när jag vill lägga till så syns de två som vi har.
I Stockholms BF så kommer herr Thomas Larsson fram som spaderadministratör, och det är han INTE (i Stockholms BF). Men klickar jag på "lägg till" så syns rätt namn.
Och ändra medlemmars data går inte, vare sig i Alvik BC eller i Stockholms BF.
Tillbaka till toppen
Carl Cedergren [84318]
Mon 10 July 2006, 13:32
Registrerad medlem #84318
inlägg: 16
Detta är en funktion som ändrats rejält under ytan, vilket har gjort att den gamla koden inte fungerar. Det skall nu vara åtgärdat, dock bara för klubb administratörer än så länge.

Lennart Ekman skrev ...

Jag är administratör både i min hemmaklubb Alvik BC och i Stockholms BF.
I Alvik BC kommer ingen administratör fram när jag klickar på "Spaderadministratörer", men när jag vill lägga till så syns de två som vi har.
I Stockholms BF så kommer herr Thomas Larsson fram som spaderadministratör, och det är han INTE (i Stockholms BF). Men klickar jag på "lägg till" så syns rätt namn.

Följande är baserat på en viss förvirring. "Spaderadministratör" är ett nytt fält som tillkommit efter uppdateringen, och som inte används direkt av spader. Detta fält används bara för att visa vilken nivå av utbildning i spader som man har gått/uppnått. Jämnför tävlingsledare, ruteranvändare mfl.

Tillbaka till toppen
Webbsajt
Lennart Ekman [10815]
Mon 10 July 2006, 15:44
Registrerad medlem #10815
inlägg: 122
Något är fortfarande fel. Går man in i "Medlem på nätet" och söker "Spaderadministratör" så finns jag (som enda person i Stockholms BF), men söker jag i Spader på Mitt distrikt (Stockholms BF) så kommer herr Larsson upp... Och söker jag på min klubb Alvik BC så finns ingen administratör, trots att jag finns i Medlem på nätet som Spaderadministratör...
Jag är fullt medveten om att detta ej gäller funktionen behörig att ändra i resp. hemsida.
***
Märkte just samma fel för rubrikerna "Ruteranvändare" och "Tävlingsledare". När jag i Spader går in på min klubb (Alvik BC) och klickar på dessa ord, så kommer svaren "Inga medlemmar", trots att vi, om man letar i "Medlem på nätet" har såväl Ruteranvändare som Tävlingsledare.
***
Fick just besked om att felen beror på att kansliet ännu inte ordnat med synken mellan dessa databaser. Så man får väl lugna sig...

Tillbaka till toppen
Leif Malvefors [24241]
Tue 11 July 2006, 19:35
Registrerad medlem #24241
inlägg: 497
Ja rörigt är bara förnamnet. Detta blir säker bra så småningom.
Men "Hoppa:" Hur sorteras denna box?


Tillbaka till toppen
Ola Östlund [78397]
Tue 18 July 2006, 15:10
Registrerad medlem #78397
inlägg: 44
Nu har jag hittat ett sätt att ändra uppgifter om en medlem. När man ändrat ngn uppg. måste man skriva ihop postnummret innan man sparar tex 84060 och inte 840 60/ Ola
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80