Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Bohuslän-Dals BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

DM-Lag

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Lars-Göran Larsson [6849]
Tue 20 December 2016, 08:08
Registrerad medlem #6849
inlägg: 1276
Sylve Larsen [11960 skrev ...
]
Ole J Jensen [26295 skrev ...
]
så har jag missuppfattat det hela.

1. Stimulera till att få med så många lag som möjligt i DM-kval. För SM-semilag-kvalificering.
Redigerat/tagit bort text
Men vi har uppnått syftet många lag. Många lag får pröva på lagspel utan ambition om finalspel.

Sant, men ändå inte helt sant.
Syftet med många lag kunde troligtvis uppnåtts bättre om man följt klubbträffens, Axenbratts och Ulf Eks idéer om att "undergrupper" till kvalgrupperna med lag bestående av spelare med något som liknade "max klövernål eller max x mp". Nya spelare som fått prova på lagspel och som kunde valt att sluta eller fullfölja om de vann en undergrupp.

Just an observation.
Tillbaka till toppen
Lars-Göran Larsson [6849]
Mon 26 December 2016, 14:28
Registrerad medlem #6849
inlägg: 1276
Tommy Svensson [7520 skrev ...
]
om man går in o tittar på körtid så går det fortare från Uddevalla till Strömstad 1 timma 3 minuter
Kungshamn Strömstad 1 timma 7 minuter
då kan man ju flytta lag från Uddevalla till Strömstad

Men det är en mil längre enkel väg mellan U-valla och Strömstad (bara notering för "protokollet", reslängd/tid har nog försumbar skillnad), för jag tycker inte det har betydelse. Varför? Jo, det finns mig veterligen inget som säger att Kungshamn skulle åkt till Strömstad. Det kunde precis lika gärna varit tvärtom. Rätta mig om jag har fel.
Andra grupper spelar där hemmalaget hör hemma.

Eftersom ni, troligen med rätta, är upprörda i Kungshamn tycker jag det borde förekommit en diskussion med TK istället för att prompt låta tre lag utebli (naturligtvis har de rätt att avanmäla men ett snack om gemensam lösning borde kunnat föregå).


Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80