Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Ursäkt till Mats Qviberg

Författare Post
Max Ödlund [9267]
Tue 20 October 2015, 14:11
Registrerad medlem #9267
inlägg: 82
Eftersom HQ-kraschen fortfarande är sub judice, och eftersom man är oskyldig till bevisad skyldig, borde jag hållit truten. Jag var elak och oschyst. Ursäkta, Mats Qviberg!

Anledningen att det brast för mig var följande.
De sista veckorna har jag i detalj följt fuskanklagelserna beträffande några av världens mest meriterade par. Att nåt sånt kan hända har gått mig mycket djupt till sinnes. Jag känner det som om vårt älskade spel blivit besudlat. Nå, härom kvällen satt jag återigen och läste om fusket. Då dimper det ner ett mejl, som jag tolkar som att Svenska Bridgeförbundet ställer sig bakom Qviberg. Jag såg för mig hur bridgen skulle kopplas till såväl (antagligen) fusk i VM-tävlingar som (antagligen) oegentligheter med andra människors pengar. Då brast det för mig. Som koleriker vet jag att jag alltid ska sova på saken, men nu var jag så upprörd att min hjärna stängde av.

Med mitt inlägg har jag inte bara misskött mig visavi Qviberg, utan även mot vanliga bridgespelare som finner att jag gått över gränsen för vanlig anständighet. Det faktum att jag skrev ”kanske” i inlägget mildrar det en aning, men inte tillräckligt. Så även till dessa människor vill jag framföra mina ursäkter.
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80