Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Motion och Stockholm

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Magnus Eriksson [1170]
Sun 18 October 2015, 16:46
Registrerad medlem #1170
inlägg: 321
Jag gillar varken motion el Stockholm

Men det vete attan med om jag inte måste samtycka till de förslag(motioner) som lades fram till årsmötet förra helgen.

Så länge man åker ut och spelar EBL el WBFs officiella tävlingar så representerar man Sverige. Att då ha inställningen att inga bidrag skall utgå är bara tokigt.

Att bidrag ges till partävlare men inte lagspelare är märkligt.
Men styrelsen och representanter på årsmötet vill ju helst inte ha elitspelare utan helst betalande pensionärer på dagtid!

Ekonomi i all ära. Såg inte att frågan med högre medlemsavgift kom upp på årsmötet.
För dyrt för majoriteten kanske.
Tycker det är bedrövligt att vi inte kan ersätta de lag som representerar Sverige i EBL och WBF-tävlingar. (Åtminstone segrarna)

Elitspelare -Nej tack!
Tillbaka till toppen
Thomas Andersson [15537]
Sun 18 October 2015, 16:57
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Magnus Eriksson[1170 skrev ...
]
Tycker det är bedrövligt att vi inte kan ersätta de lag som representerar Sverige i EBL och WBF-tävlingar. (Åtminstone segrarna)

Elitspelare -Nej tack!


Nej, vet du vad, sånt där har vi inte råd med serru. Jag föreslår istället att vi lägger 2,5 miljoner på en ny hemsida. Eller vänta nu... » länk

V.g. motionen om prispengar i SM-par kan man ju undra över om styrelsen ens reflekterat över att elitpar väljer att avstå SM? Guldgruvan går ju samtidigt och cash trumfar några sketna guldpoäng. Strävar vi efter att driva SM-tävlingar i riktning mot att bli en Musse Pigg-tävling där de allra bästa inte deltar?


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
Ola Brandborn [13092]
Sun 18 October 2015, 17:11
Registrerad medlem #13092
inlägg: 774
Här skulle man också kunna raljera något om kostnaderna för att försöka ta sig in i RF vartannat år...


Min blogg: Kackalorum.se
Min ölblogg: Stallhagen.eu
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Börje Rudenstål [2336]
Sun 18 October 2015, 17:24
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Kan väl inte va omöjligt att ta sig in i RF om man hanterar det på rätt sätt? Fråga Blatter och Platini så kanske de ger några tips.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Thomas Ålander [28168]
Sun 18 October 2015, 18:26
Registrerad medlem #28168
inlägg: 871
Det handlar om pengar, medlemskap i RF. Men vilka är beloppen? Lönar det sig?
Har SBF övervägt att tillsammans med andra tankesportsförbund försöka få medel från staten(skattebetalarna)?
Tillbaka till toppen
Björn Sörling [80438]
Sun 18 October 2015, 19:14
Registrerad medlem #80438
inlägg: 937
Magnus Eriksson[1170 skrev ...
]
Men styrelsen och representanter på årsmötet vill ju helst inte ha elitspelare utan helst betalande pensionärer på dagtid!


Jaså, är det så jag tycker?
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Mon 19 October 2015, 07:08
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
När jag för kanske 10 år sedan började propagera för att höja medlemsavgiften var ett av argumenten att man borde satsa på yngre bridgespelare eftersom medlemstillströmningen skulle avta när vi fick slut på 40-talister och där är vi nu - medlemsantalet ökar inte längre. Medelåldern har också aldrig varit högre än idag vilket av naturliga orsaker innebär att vi snart får ett vikande medlemsantal.

Den höga medlemsåldern innebär också att de flesta aldrig lämnar hcp-träsket och det blir allt färre som spelar seriös tävlingsbridge.

Sorgligast är ändå att jag skrev att man skulle satsa på våra juniorer och att Simon Hult, en av våra duktiga juniorer nu skriver på Anslagstavlan: "Juniorbridge - Vem bryr sig?".

Att vi har varit väldigt framgångsrika med våra landslag beror mer på tillfälligheter än på medvetna satsningar på förbundet.

Björn Sörling[80438 skrev ...

Magnus Eriksson[1170 skrev ...
]
Men styrelsen och representanter på årsmötet vill ju helst inte ha elitspelare utan helst betalande pensionärer på dagtid!

Jaså, är det så jag tycker?

Men vad är det då ni tycker Björn när ni sitter där på riksmöte efter riksmöte och nickar när styrelsen sedan femton år föreslår oförändrad medlemsavgift?
Tillbaka till toppen
Björn Sörling [80438]
Mon 19 October 2015, 08:47
Registrerad medlem #80438
inlägg: 937
Vi har haft ökat medlemsantal de senaste åren, i stort sedan man ändrade inställning till att alla som spelar på våra klubbar ska vara medlemmar. Nu när man fått in de som inte varit med, kommer vi troligtvis nå en platå och en ökning av medlemsavgiften kan komma inom några år.

Vi hade ju också en höjning av den s.k. rörliga medlemsavgiften inför förra säsongen.
Tillbaka till toppen
Hans Kvick [2878]
Mon 19 October 2015, 09:14
Registrerad medlem #2878
inlägg: 42
Vad är det som gör det så känsligt att höja medlemsavgiften? Den är ju väldigt låg så det borde inte handla om att man är rädd för att medlemsantalet minskar i någon större utsträckning.


Tillbaka till toppen
Nils Andersson [3543]
Mon 19 October 2015, 09:20
Registrerad medlem #3543
inlägg: 80
Höjer man avgiften kommer man troligen att tappa klubbar.
Vet klubbar som på varje årsmöte har frågor om vad man får från förbundet, att höja avgiften ger bara de som vill lämna mer bränsle.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80