Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Sydöstra Sveriges BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Jag pausar ett tag......

Författare Post
Dan Johansson [11809]
Thu 15 October 2015, 10:47
Registrerad medlem #11809
inlägg: 37
Hej alla
Då många har frågat och många har fått fel uppfattning så vill jag på detta sätt bara reda ut de frågetecken som finns.
Jag har beslutat att ta en paus på obestämd tid från alla större tävlingar typ där guld- och silverpoäng är inblandade. Jag nöjer mig med lite klubbtävlingar och hemmabridge på ett tag. Jag skall inte byta klubb men kommer att spela mestadels i Karlshamn.
Anledningen är helt enkelt att på högre nivå tycker jag inte det är roligt längre. Får inte jag ha roligt vid bordet så kan de va, det vet ni . Stämningen blir otrevligare och otrevligare vid borden och man gör vad man kan för att få sig en favör tilldelad. Droppen som fick min bägare att rinna över hände i div 2 sammandraget i Växjö senast. En alerteringen (med blå lapp på bordet) av mig hävdade av en av vår motståndare att hen inte såg. Domslut med överklagande där vi förlorade. Att det gick som det gick bryr jag mig inte om då det måste vara fel på regelsystemet om man kan hävda detta. Speciellt om hens partner såg alerteringen.
För mig hade det vara självklart att om min partner såg lappen så hade jag vikt ner mig och bannat mig själv för att jag hade ”sovit” vid bordet. Men vi är olika och jag säger INTE att hen gjorde fel men är det ok enligt regelboken så kan jag ju sitta och sabotera en hel tävling med att hävda att jag inte såg lappen……… kul va?
Så lagkamrater, lycka till vid nästa sammandrag och dra nytta av alla regler ni kan . Jag kommer säker tillbaka men det kan ta ett tag.

Dan

Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80