Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Medlemsnytt

Författare Post
Torbjörn Jönsson [6268]
Wed 23 September 2015, 15:11
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Jag har för länge sedan sagt att bridgeförbundet borde skicka ut ett nyhetsbrev via mail och nu har jag fått ett som heter "Medlemsnytt" men tyvärr blev det inte särskilt bra.

Får man ett mail med reklam är det minsta man kan begära att det är lättläst och inte som nu när man måste öppna fyra stycken filer (tre av dem är reklam så det är bara en som leder dig rätt). Vad som står i nyhetsbrevet skall man naturligtvis kunna läsa direkt.

Det är också fånigt att man skriver en adress till en hemsida där man kan läsa mer om våra juniorer men att den saknar en länk eftersom den ligger i ett Word-dokument.

En av anledningarna till att man tidigare inte ville göra några utskick var att man var rädd att folk skulle bli irriterade på reklam varpå jag skrev att man naturligtvis måste kunna avprenumerera. Det kan man nu men då måste man skicka ett mail till förbundet när detta naturligtvis istället skall kunna göras via en knapptryckning (annars blir man kanske irriterad ...).


Tillbaka till toppen
Roger Olsson [888]
Sat 26 September 2015, 17:06
Registrerad medlem #888
inlägg: 19
Kunde inte sagt det bättre själv!
Men så är vi ju också från samma "sta"...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Torbjörn Jönsson [6268]
Sat 03 October 2015, 09:39
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Det senaste nyhetsbrevet ser precis ut som det skall och man har tom fått med en avprenumerationsknapp.

Vad man bör tänka på är att vända sig till "den vanlige bridgespelaren som inte läser hemsidan" och jag tror inte att de är så intresserade av riksstämmans hela program som nu tar upp största delen av utskicket.

En bild hade också varit trevligt.

Men bra jobbat!

(En liten detalj är att längst ner finns det en adress (men inget telefonnummer) till förbundet men jag tror det hade varit bättre med en mailadress för det är inte många som skickar brev nuförtiden)
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80