Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Juniorbridge- Vem bryr sig?

Författare Post
Simon Hult [36107]
Thu 17 September 2015, 14:28
Registrerad medlem #36107
inlägg: 17
Förra helgen spelades J-sm par med bara 13 deltagande par. En av anledningarna tror jag är att man har gjort alldeles för dålig reklam för tävlingen.
Den enda reklamen jag har sett var en länk på hemsidan som lades ut kanske 2 månader innan tävlingen. Jag tror inte alla nya juniorer besöker hemsidan speciellt ofta så att få med dom verkar svårt då.

Rama sändningar
Varje år som jag har spelat har de varit rama sändningar från J-SM par vilket jag tycker är bra. Visa upp juniorbridge. De tog man bort i år.
Kommande Juniorlandslagskapten kanske inte har möjlighet att komma men borde ju vara helt klart intresserad av att titta på en sådan tävling. Eller?

Två år i rad nu har det stått fel information på medaljerna som har delats ut under J-SM lag. För 2 år sen fick jag inte ens nån medalj. Efter några månader fick dock alla nya medaljer. I år var de samma sak. De fanns inga medaljer med rätt tryck på. Det var lite olika som delades ut då. Tror jag fick SM-mixed 2014 eller nått sånt. Jag har fortfarande inte fått rätt medalj.

Varför spelas de inte med skärmar? Det är ju ändå SM-final.

Det pratas mycket om hur vi ska få fler juniorer till bridgen. En grej kan ju vara att saker funkar omkring tävlingarna som faktiskt är för juniorer så man känner att det är seriöst.

Tur att de som åtagit sig att arrangera tävlingarna i alla fall gör ett mycket bra jobb. Vill passa på att rikta ett stort tack till Frank, Lena och Linnea som tog hand om oss juniorer i helgen som var.

/Hult
Tillbaka till toppen
Svante Ryman [8639]
Thu 17 September 2015, 16:06
Registrerad medlem #8639
inlägg: 242
Simon, jag håller med till 100%, med alla framgångar ni juniorer haft de sista åren (ganska många år) så är det nära på skandal. Att inte ta vara på "er" och kommande generationer är ....
Förbundet (de ansvariga) borde skämmas och komma med någon slags ursäkt/förklaring. Och detta är milt sagt milt skrivet.
Vet lite hut

Tillbaka till toppen
Mats Nilsland [4773]
Thu 17 September 2015, 17:21
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Håller helt med Simon, men är inte förvånad. Inte heller i vår högsta serie, Elitserien, används skärmar. Inte heller var det någon sändning på BBO första helgen. Jag vet inte var felet ligger men jag är säker på att många är intresserade av att följa spelet och önskar att särskilt våra juniorer får bästa förutsättningar. Vore på sin plats om någon insatt berättade varför det inte sker.

Och Simon - kör försiktigt i morgon, så ses vi
Tillbaka till toppen
Lars Lundqvist [6692]
Fri 18 September 2015, 20:24
Registrerad medlem #6692
inlägg: 79
Jag tycker det är bra att det kommer fram synpunkter och kritik så vi (läs förbundet och MK) kan bli bättre på att ta hand om våra juniorer.
Jag tänker lägga in detta som en diskussion på Rikslägret!
Ännu så länge så är det få anmälningar, men än finns det tid att anmäla sig!
Hoppas vi syns på Rikslägret, Simon!!
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Sat 19 September 2015, 09:45
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Lars Lundqvist[6692 skrev ...
]
Jag tycker det är bra att det kommer fram synpunkter och kritik så vi (läs förbundet och MK) kan bli bättre på att ta hand om våra juniorer.
Jag tänker lägga in detta som en diskussion på Rikslägret!
Ännu så länge så är det få anmälningar, men än finns det tid att anmäla sig!
Hoppas vi syns på Rikslägret, Simon!!


Diskussion på Rikslägret?
Jag hoppas du menar Riksstämman. (Rättat så att Börje blir glad)

Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Sat 19 September 2015, 10:12
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Eller riksstämman. Inte lätt detta..
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Svante Ryman [8639]
Sat 19 September 2015, 15:38
Registrerad medlem #8639
inlägg: 242
P-O och Börje, jag är lite rädd för att Lars menar Rikslägret inte stämman eftersom han skriver att få är anmälda och skriver att Simon är välkommen. Hoppas jag har fel. Detta är ju inte första gången VÅRT förbund har varit passiv oavsett juniorer eller andra. Som jag förstått har den mesta uppmärksamhet gått via privata initiativ. Med sorg kommer jag ihåg när jag fick vara med att vinna SM lag typ 1982 eller möjligen 1983 halvsida i DN med bild och allt. Om vi nu vinner OS (mindgames) eller EM, VM för juniorer i parti och minut, vad görs från förbundet egentligen. Ok det skrivs i Svensk Bridge men sen. Kan man inte anställa någon som verkligen promotar Bridge lite seriöst OCH långsigtigt. Bara idéer från en numera verkligt gammal (som Jenny sa till mig) Pensionär.
Tillbaka till toppen
Lars Lundqvist [6692]
Mon 21 September 2015, 21:14
Registrerad medlem #6692
inlägg: 79
Precis som Svante skriver så menar jag en diskussion på Rikslägret där jag hoppas att de flesta aktiva juniorerna närvarar.
Nu kommer jag iofs även att vara med på Riksstämman där detta givetvis borde vara en prioriterad fråga, så jag ska försöka få till en diskussion även där även om tidsschemat är pressat.
Precis som Simon beskriver känns det ibland som att juniortävlingar inte har den prioritet de borde ha. Tex. fick jag vid JSM-lag dela ut överblivna medaljer från någon tävling som inte spelats. Inte OK!
Även om inte juniortävlingar samlar de största startfälten måste arrangemangen vara på samma nivå som om det vore ett mästerskap för seniorer!

Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80