Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Förklaringen

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Svante Ryman [8639]
Fri 18 September 2015, 19:29
Registrerad medlem #8639
inlägg: 242
Chatarina, Chatarina, menar du Peter Fredin så tror jag du har alla chanser. menar du Peter Swenson njae. Menar du Mats, som verkligen behöver en partner tycker jag du möjligen kan lära dig hans nam, även om din kurva är stark. lycka till
Tillbaka till toppen
Chatarina Andersson [7583]
Fri 18 September 2015, 20:22
Registrerad medlem #7583
inlägg: 254
Svante förstod du mig, äntligen . Uppskattar din positiva attityd och behöver allt sstöd jag kan få .
Ja du vet Peter Swensson (om det är den du menar) vi hade ju bara 65 % och 85 % på de två givarna vi spelade i år på Guldskvadern å de räcker säkert inte, vad vi fick förra året på guldskvadern vet jag inte nu.
Men med Peter Fredin borde det kunna bli några 100 % kan jag tycka.
Jag kan nog tänka mig ett par år till med rätt utveckling och då kanske PG har hunnit med att tänka kvinna behövs i öppna laget. Jag garanterar att jag är 100% fuskfri Har ännu inte spelat ett open par sm, men det brukar ju inte behövas så mitt måtto alltid redo, ge aldrig bort gratis stick, om du inte räknat fel. Tror att det ska funka
Tillbaka till toppen
Peter Swensson [15345]
Sat 19 September 2015, 00:48
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
Chatarina Andersson[7583 skrev ...
]
Hej
Ville bara säga att jag står till förfogande har haft positiv utveckling och tänker fortsätta så. Så Peter kom on, take a chance on a chick, kakaka


Hahaha, derivatan kan inte bli mer positiv då det förra året var två ägg på det årets brickor.
Tillbaka till toppen
Mats Nilsland [4773]
Sat 19 September 2015, 04:23
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
På BBO igår meddelade en för mig anonym person mig att mitt inlägg här var patetiskt. Det är helt säkert så, men det beror på att jag gärna skriver om det jag tänker. Jag vet att det finns de som tycker att det och är okej och att det finns andra som tycker att man ska vara tyst och ”lida”

Jag tror det handlar om genus, en riktig man ska inte skriva om känslor eller vad han ”tänker och tycker”. Gör man det tycker kvinnor man är modig och män att man är patetisk. ¨

Kanske det är något som finns i oss redan från början för redan i unga år är det så att tjejer med problem skriver bloggar medan killarna tar sitt eller andras liv. Klart det finns tjejer som inte heller klarar av livet men i relation till antalet så tror jag att tjejerna är bättre på att hitta andra vägar, även om det naturligtvis inte alltid är bra vägar.

Att skriva är bra, vare sig man gör det för att rensa luften, reda ut sina tankar eller för att dela med sig till andra. På den här anslagstavlan skall man helst bara skriva om det är något problem med lagarna, om man kan räkna odds eller om man kan vara rolig.

Många läser men få skriver.

Nu ska jag iväg till Aarhus med Simon och spela divisionsturnering – det börjar om 40 mil cirka.
Ha det!

Tillbaka till toppen
Chatarina Andersson [7583]
Sat 19 September 2015, 07:12
Registrerad medlem #7583
inlägg: 254
Nä det är inte patetiskt, vi har haft uppe ämnet tidigare.
Det finns mycket att jobba med inom svensk bridge.
Enda sättet att få till förändring är att uppmärksamma det som är odemokratiskt och inte just.
Så jag håller på dig och allas lika rättighet. Demokrati för bridgen i Sverige.
Tillbaka till toppen
Lars Backström [11442]
Sun 20 September 2015, 08:15
Registrerad medlem #11442
inlägg: 240
Jag ser inget provokativt i det Mats skrivit här. Det gäller bara att inte vända sig de mest allvarsamma (läs humorbefriade) i detta forum. Nu var jag provokativ!


» länk
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80