Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Tofta-landslagsutttagning - BBO

Gå till sidan       >>  
Författare Post
PO Sundelin [1171]
Wed 22 April 2015, 10:29
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Den som klickar en stund kan (kanske) hitta information om deltagare och tider och kaptenens lite fega spådomar om placeringar (väldigt många 1-8 och ingen 14) i helgens landslagsuttagning.

Den som vill följa spelet på BBO kan alltså göra det. Tyvärr saknas märkligt nog systemen för fyra par - dålig respekt för övriga som kanske vill förbereda sig.


Tillbaka till toppen
Chatarina Andersson [7583]
Wed 22 April 2015, 16:43
Registrerad medlem #7583
inlägg: 254
Hej
Är mest intresserad av hur det kommer sig att man lägger sådana här arrangemang på Tofta?
Sponsrar man alla bridgespelare i Sverige som har någon form av boendeverksamhet?
Om man inte sponsrar alla så kan jag tycka att det rent oetiskt att lägga arrangemang där.
Det borde ju vara neutral plats eller att alla bridgespelare som har företag inom boende får chansen att arrangera landslagsuttagningar.
Så tycker jag!!!
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Wed 22 April 2015, 17:21

inlägg: 1705
Hej Chatarina!

Det är snarare tvärt om, det finns några mycket generösa bridgespelare som har boendeverksamhet som sponsrar landslagsuttagningar.
Finns fler är de ytterst välkomna!
Exempel på hur det gick till 2012 Artikel

Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Mikael Westerlund [9690]
Wed 22 April 2015, 20:42
Registrerad medlem #9690
inlägg: 745
Kom igen nu Khatarina, NU har du chansen att visa dig STOR!

En liten ursäkt är verkligen på sin plats här.
Det Hans har gjort för Bridgen är väldigt mycket mer än vad 99% av Sveriges bridgespelare har varit i närheten av.

Då förtjänar han allt beröm han kan få. Däremot förtjänar han inga dolda anklagelser. Det är pengar han tagit från egen ficka som har stöttat olika landslagsuttagningar mm.

Så låt oss höra nu Khatarina.

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 23 April 2015, 05:22
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Chatarina Andersson[7583 skrev ...

Sponsrar man alla bridgespelare i Sverige som har någon form av boendeverksamhet?

Du vet att jag dyrkar marken som du går på Chatarina men här har du fel. Hans på Tofta Gård verkar vara en fantastisk kille som gör bridgen en stor tjänst.

Och nu ber du om ursäkt!
Tillbaka till toppen
Göran Hammarström [11426]
Thu 23 April 2015, 06:41
Registrerad medlem #11426
inlägg: 23
Nu får det tamejfan räcka med ditt dravel, Chatarina.
Tillbaka till toppen
PG Eliasson [2827]
Thu 23 April 2015, 06:50
Registrerad medlem #2827
inlägg: 344
Borde hålla mig borta från denna tråd men kan inte.

Här kommer några av mina argument för att vi spelar på Tofta.

1. Att flytta spelplatsen utanför en (stor) stad skapar helt andra möjligheter för teambuilding. Miljön och mottagande är underbart.

2. Det vi (förbundet) ev betalar till Hasse är en helt symbolisk summa som jag kan garanterar att inte täcker hans kostnader. Hasse är en ytterst generös och trevlig person. De gånger arrangemanget inte varit stort har han stått för hela kalaset. Vi jobbar med en begränsad budget och strävar efter att ge medlemmarna bästa möjliga service. Det går åt en del jobb för att hålla igång en tävling i 3 dagar med perfekt resultatservice och direktsändning på BBO.

3. Med Hasse co i köket levererar Tofta måltider som slår de flesta finkrogar i Sverige. Fantastisk smak utan att vara alltför tillkrånglat.

4. Jag vill motverka de kritiker som ständigt påpekar att Stockholmare gynnas inom bridgen.

Att ens antyda att förbundet eller jag skulle gynna en gammal god vän och kontakt är löjligt.

Bridgen har ett varumärke som om inte är starkt dock har en viss dragningskraft, dessutom finns det några företagare som gillar att spela bridge och vill bidra till vår sak.

Till er som inte varit på Tofta finns bara ett råd : Åk dit och skaffa er en egen åsikt. Jag garanterar att ni inte skall bli besvikna.

Enda problemet jag kan se att vi Stockholmare med begränsat lokalsinne ofta har problem att hitta dit.
Tack Hasse vi syns på fredag.
Tillbaka till toppen
Svante Ryman [8639]
Thu 23 April 2015, 07:26
Registrerad medlem #8639
inlägg: 242
Man kan nog inte förvänta sig en ursäkt här
Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Thu 23 April 2015, 07:29
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
PG Eliasson[2827 skrev ...
]
3. Med Hasse co i köket levererar Tofta måltider som slår de flesta finkrogar i Sverige. Fantastisk smak utan att vara alltför tillkrånglat.


Instämmer med allt du säger PG, med ett litet tillägg. Av god mat blir man lat, bekväm och ofokuserad.
Jag anser att förbundet ska be kocken att sänka kvaliteten. Menar inte vatten och bröd direkt utan föda som fyller funktionen att tillföra kroppen nödvändiga kalorier och näringsämnen men inte skapar matkoman.
Typ morötter, selleri och krass. Sköljes med fördel ner med vatten från någon brunn i närheten.
Så skapar man vinnare!
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Nils Andersson [3543]
Thu 23 April 2015, 07:31
Registrerad medlem #3543
inlägg: 80
Var väl bra att det här kom upp. Nu fick ju Hasse och Tofta den uppmärksamhet de förtjänade.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80