Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Ruter
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Juniorlandslag.

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Chatarina Andersson [7583]
Sat 07 March 2015, 15:35
Registrerad medlem #7583
inlägg: 254
de va inte jag som sa de där jag är ju hetero så jag kan bara hålla med
Tur att du finns Torbjörn, nu har jag skratt mig ont i magen
Tillbaka till toppen
Ola Brandborn [13092]
Sat 07 March 2015, 17:14
Registrerad medlem #13092
inlägg: 774
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
Börje Rudenstål[2336 skrev ...

Hur mycket ni än smörar för Chatarina, grabbs, så är ni miiiiiil ifrån Torbjörns klass och plats i hennes fanclub.

Män är djur!

Vilket bevisas av Börjes presentationsbild.



Min blogg: Kackalorum.se
Min ölblogg: Stallhagen.eu
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Thomas Andersson [15537]
Sat 07 March 2015, 18:33
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Ola Brandborn[13092 skrev ...
]
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
Börje Rudenstål[2336 skrev ...

Hur mycket ni än smörar för Chatarina, grabbs, så är ni miiiiiil ifrån Torbjörns klass och plats i hennes fanclub.

Män är djur!

Vilket bevisas av Börjes presentationsbild.



Nu förstår jag inte. Är du en sån däringa näthatare som klankar ner på äldre människors framträdande på bild? va? VA? VA??? Akta så inte stackars Börje skickar Robert Uschberg på dig.


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
Andreas Könyves [4590]
Sat 07 March 2015, 18:58
Registrerad medlem #4590
inlägg: 350
Torbjörn. Jag varnade dig redan för drygt 30 år sedan att drogerna skulle fördärva din hjärna
Tillbaka till toppen
Sven-Olov Flodqvist [9027]
Sat 07 March 2015, 20:02
Registrerad medlem #9027
inlägg: 1078
Andreas Könyves[4590 skrev ...
]
Torbjörn. Jag varnade dig redan för drygt 30 år sedan att drogerna skulle fördärva din hjärna

Man bör lyssna på doktorn!


Tillbaka till toppen
Webbsajt
Chatarina Andersson [7583]
Sun 08 March 2015, 04:50
Registrerad medlem #7583
inlägg: 254
På lördagsmorgonen i tv4 pratade de just om jämställdhet.
Jämställdhetsminister pratade om att det är bäst att "jobba på", för om det fortsätter i denna takten så tar det 125 år innan män och kvinnor delar lika på föräldraledigheten.
Det tragiska med just föräldraledigheten är att så många kvinnor är emot att deras män är hemma.
Så nu vill de lagstadga om en tredje pappamånad.

Ute i världen så är det fler och fler länder som inför kvoteringar om fler kvinnor i ledande positioner.

I Sverige får vi fler och fler kvinnliga partiledare och politiker men frågan är om det verkligen stärker kvinnors position i
samhället. Man hoppas ju hela tiden på att både kvinnor och män ska bli mer vänligt inställda till varandra och inse fördelarna med olikheter.

Diktaturer har avskaffats i många delar av världen.

Zinat pratade i TV1 "god kväll" om den "svenska burkan" och varför 8 mars fortfarande behövs och om att det är många som hoppas på att den en dag ska avskaffas.

Min slutsats blir att det man alltid kan göra när man tycker att det blir för mycket med jämställdhet och jämlikhet i samhället.
Då kan man gå en bridgekurs och spela lite på en klubb eller i ett distrikt eller på annat håll och känna den "gamla goda tiden" fortfarande existerar.




Tillbaka till toppen
Mikael Westerlund [9690]
Sun 08 March 2015, 10:53
Registrerad medlem #9690
inlägg: 745
Vad det gäller gämställdighet så undrar jag hur många år det skall ta med den här takten tills jag kan gå till krogen helt utan pengar och räkna med att tjejer kommer bjuda mig på det jag vill dricka?

Och för att återgå till topic så kom Moa och Irma 4:a av 40 par igår i en silvertävling endast för damer.

Så tragiskt att dom skall behöva stanna hemma när de flesta av deras bridgevänner (juniorer) får åka till NM tycker jag.
Men trots det som sagts här i tråden så skall Per ha hört av sig till tjejerna och förklarat att dom inte har RÅD att skicka girls i år!?

Så har jag inte missuppfattat vad som sagts till mig så är det mycket skitsnack i denna tråden.

Lycka till i NM tjejer
/Mikael Westerlund
Tillbaka till toppen
Mikael Westerlund [9690]
Sun 08 March 2015, 20:34
Registrerad medlem #9690
inlägg: 745
Har nu fått veta att Per har sagt till tjejerna att det inte skickas något girlslag eftersom han har en budget att följa och att han till och med fått låna pengar för att kidsen skall kunna följa med.
Så ljuger inte Per för tjejerna när han ringer upp dom så är det andra här i tråden som inte talar sanning.

Jag menar, hur svårt kan det vara? Är det som Per säger så kan man väl gå ut och säga det då det verkar finnas intresse försatt hjälpa till ekonomiskt från flera håll.

Eller det bättrevatt bara tiga om det så att chansen till hjälp försvinner helt?

Sorgligt säger jag bara!!!
Tillbaka till toppen
Svante Ryman [8639]
Sun 08 March 2015, 22:49
Registrerad medlem #8639
inlägg: 242
Har du torrt under fötterna nu Mikael? Om så vad är detta? följer med intresse då ord verkar stå mot ord. Vem har sagt vad vad som är skrivet vet vi ju, detta är ju en djäkla triller.
Tillbaka till toppen
Sven-Olov Flodqvist [9027]
Sun 08 March 2015, 23:32
Registrerad medlem #9027
inlägg: 1078
Mikael Westerlund[9690 skrev ...
]
tragiskt att dom skall behöva stanna hemma när de flesta av deras bridgevänner (juniorer) får åka till NM tycker jag.
Men trots det som sagts här i tråden så skall Per ha hört av sig till tjejerna och förklarat att dom inte har RÅD att skicka girls i år!?

Så har jag inte missuppfattat vad som sagts till mig så är det mycket skitsnack i denna tråden.

Lycka till i NM tjejer
/Mikael Westerlund

Brösttoner och tragik, minsann! Det handlar väl ändå inte om mänskliga rättigheter? Jag betvivlar ingalunda de namngivna tjejernas kapacitet - tvärtom - men ett bridgelag behöver minst fyra spelare. Om det inte finns ett helt lag är det vsserligen trist, men inte en tragisk katastrof.



Tillbaka till toppen
Webbsajt
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80