Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Spela PRO/AM i Stockholm 7 februari

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Micke Almgren [11390]
Fri 16 January 2015, 13:58
Registrerad medlem #11390
inlägg: 149
Claes Bodin[11300 skrev ...
]
Ser att Greven är uppgraderad till PRO, där ser man vad ihärdigt nötande i Guldskvadern ger som resultat.
Hej Claes!
Jag tycker du ska lägga ett bud på greven så får du spela 42 brickor i stället för kanske dom max 2 som som är i guldskvadern.
/Micke A

Tillbaka till toppen
Micke Almgren [11390]
Fri 23 January 2015, 22:26
Registrerad medlem #11390
inlägg: 149
Hej!
Idag så fick Sofia och jag ett glatt besked. Johan Säfsten kommer att var proam spelare. Så kolla in listan och lägg ett bud.
Lista
Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Sat 24 January 2015, 08:24
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Kollat igenom förteckningen över än så länge ospelade proffs. Vill gärna puffa lite för dem, finns faktiskt några guldkorn där:

Björn Wenneberg. Den som kan dra Andreas Könyves till en silverplats i EM måste vara en utmärkt spelare. Dessutom är han betydligt trevligare än han ser ut.

Simon Hult. Coming young man, försökte förstöra sin karriär genom idogt spelande med Mats Nilsland men kom på bättre tankar. Absolut spelvärd trevlig kille.

Måns Berg, Han är kanske inte riktigt lika bra som han är lång men det är kanske inte så lätt i hans fall. Han lägger dock de flesta kort rätt, och i bra tempo. Dessutom väldigt snäll.

Fredrik Wahlberg. Han står ut med mig i ligan, och spelar mycket med världsmästare mellan varven. Finns inget ont att säga om honom.

Ola Stavås. Om du pluggar in systemet Magic med Ola kan ni vinna. Men håll honom på gott humör, en cappuccino varannan timme är inte fel.

Peter Backlund. Kan fler handfördelningar än de flesta. Väldigt trevlig och kan spela kort också.

Svante Ryman. Världsklass en gång i tiden. SM medaljer i klump. Om han bara nån gång lär sig att hjärnan måste bestämma vilket kort som ska spelas innan det ligger på bordet kan han nog nå den klassen igen.

Staffan Schmidt. Jag har slagit honom i en ligamatch en gång, säger det mesta. En stabil spelare, men lita inte på alla hans bud.

Hans Kvick. Kommer från Uppsala. Lyckades ta sig ända till 5nt en gång i guldskvadern när någon i paret passade av en storslamsinvit. Det var inte rätt. Dock en kunnig spelare, tillika bridgelärare.

Irma Petersen. Värd att pusha lite för. Vi har nog ett av världens bästa gäng av unga spelare i Sverige, det är fantastiskt roligt. Om 10 år finns god chans att Sverige blir ledande.

Moa Petersen. Jag upprepar föregående uttalande.

Jan Selberg. Om man bara hinner, kan rondsegrarna rada upp sig.

Andreas Könyves. Hans analyser efter brickan är för det mesta oomkullrunkeliga. Värd att satsa på, om han bara tar sig till Stockholm utan att halka i diket. Och han inte glömt sätta på sig byxor.

Mats Sjöberg. Jag har aldrig vunnit en match mot hans lag. Vet dock inte om det säger så mycket. Hans övriga meriter säger nog mer.

Johan Säfsten. Åter en spelare i mitt ligalag. Spelar ofta där med Peter Bertheau vilket inom inte allt för många årtionden borde ge utslag? Junior än, och världsmästare förstås, behövs sägas så mycket mer?

Tillbaka till toppen
Webbsajt
Börje Rudenstål [2336]
Sat 24 January 2015, 11:24
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Har funderat lite och det är inte omöjligt att jag överskattat vissa spelare.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Tomas Börgesson [1073]
Sun 25 January 2015, 08:09
Registrerad medlem #1073
inlägg: 7
Tyvärr fyller svågern 40 denna dag men nästa år kommer jag med ett bud. Sedan ca 20 år har jag velat lira en tävling med Könyves och nu kan han ju inte tacka nej om han inte blir desperat och betalar sig fri förstås..
Tillbaka till toppen
Bengt-Göran Olofsson [9553]
Wed 28 January 2015, 20:36
Registrerad medlem #9553
inlägg: 127
Nu tycker jag faktiskt att någon borde köpa in Moa, förutom att ni får en bra och trevlig partner har ni nått fint att vila ögonen på när ni är träkarl
Tillbaka till toppen
Mikael Grönkvist [85230]
Sat 31 January 2015, 18:28
Registrerad medlem #85230
inlägg: 205
En dag kvar på budgivningen och än är det fruktansvärt billigt! Johan Säfsten, en av landets få världsmästare, har inte fått några bud alls än vilket förstås är en skandal. Nästan lika illa är det att min världsmästare till lillasyster (som dessutom är både trevligare och sötare än vad jag är) inte kostar mer än vad jag gör. Skynda att fynda, det är inte ofta man får chansen att spela med så här bra partners!


» länk
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80