Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024

Ska det få vara så här?

Ja

Nej

Du har inte tillåtelse att rösta i denna omröstning

röster: 60
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

[röstning] Vad är det som pågår? VA?

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Anna Zack Efraimsson [4049]
Thu 04 September 2014, 19:19
Registrerad medlem #4049
inlägg: 211
En annan sak som ni kanske inte har tänkt på är att de håller ihop.

De till och med bor i samma lägenhet. Tror faktiskt inte att det är nyttigt med för många juniorer på samma ställe. Det verkar inte som de vill umgås med oss andra. I helgen samlas de till exempel i Uppsala. Jag känner mig i varje fall inte välkommen. På S:t Erik finns det några som hänger på fredagar. Se dem inte i ögonen.

Inte för att jag VILL misstänka någon för fusk, men har de inte ovanligt många guldpoäng? Hur har de hunnit få ihop dem?

Er som tillhör extremsödern vill jag bara varna. När ni minst anar det kommer någon att straffdubbla er. Så kan det gå!

Egentligen borde alla som någon gång varit juniorer åka hem. Bara för att man spelar högfärgsfråga är man ingen riktig bridgespelare.


Hon, den där Spader...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Mats Nilsland [4773]
Thu 04 September 2014, 20:08
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Nu har du missförstått den högre skolan Anna, ingen spelar högfärgsfråga - det är ju en budkonvention. Däremot misstänker jag att Joppe bjuder enligt 10-12-regeln.
Tillbaka till toppen
Anna Zack Efraimsson [4049]
Thu 04 September 2014, 20:16
Registrerad medlem #4049
inlägg: 211
Mats Nilsland[4773 skrev ...
]
Nu har du missförstått den högre skolan Anna, ingen spelar högfärgsfråga - det är ju en budkonvention. Däremot misstänker jag att Joppe bjuder enligt 10-12-regeln.


Jag spelar väl hur mycket högfärgsfråga jag vill. Du ska inte komma och tala om för mig hur jag ska spela. Typiskt extremsödern.

Budkonvention och budkonvention. Trött man blir, alltså.



Hon, den där Spader...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Chatarina Andersson [7583]
Thu 04 September 2014, 20:48
Registrerad medlem #7583
inlägg: 254
Vad jag har sett så är det ingen junior anmälda till guldskvadern, så där kan du hänga med oss andra "gamligar" Anna!!!
Det värsta som kan hända är att man åker ut först i pokern, eller hur?
Tillbaka till toppen
Anna Zack Efraimsson [4049]
Thu 04 September 2014, 20:53
Registrerad medlem #4049
inlägg: 211
Chatarina Andersson[7583 skrev ...
]
Vad jag har sett så är det ingen junior anmälda till guldskvadern, så där kan du hänga med oss andra "gamligar" Anna!!!
Det värsta som kan hända är att man åker ut först i pokern, eller hur?


Nja, jag håller mig till kortspel. Ingen poker för mig. Har liksom inte fejset för det.


Hon, den där Spader...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Johan Sylvan [2325]
Fri 05 September 2014, 07:26
Registrerad medlem #2325
inlägg: 139
Funderar på att starta ett nytt parti. Ska heta SD(seniordemokraterna). 2 kärnfrågor för partiet: a/ Begränsa juniorinvandringen kraftigt b/ Sänkta avgifter för seniorer.
Känns som ett nytt och fräscht koncept i dagens politik...
Tillbaka till toppen
Anna Zack Efraimsson [4049]
Fri 05 September 2014, 07:45
Registrerad medlem #4049
inlägg: 211
Johan Sylvan[2325 skrev ...
]
Funderar på att starta ett nytt parti. Ska heta SD(seniordemokraterna). 2 kärnfrågor för partiet: a/ Begränsa juniorinvandringen kraftigt b/ Sänkta avgifter för seniorer.
Känns som ett nytt och fräscht koncept i dagens politik...

Du har då min röst. Någon måste ta krafttag mot detta.


Hon, den där Spader...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Johan Wahlberg [23539]
Fri 05 September 2014, 08:23
Registrerad medlem #23539
inlägg: 63
Nej usch vilket rysligt parti.

Rösta istället på V - Villervallapartiet:

- Rätten till 6h bridge om dagen för alla med full ersättning.

- Vinster inom bridgen förbjuds.

- Resultat får bara delas ut till de som har spelat brigde i nio år. Fast egentligen delas inte resultat ut utan endast omdömen.

- Du får bara spela bridge på den klubb som geografiskt sett ligger närmast den adress som du är skriven på.

- Problemet med att juniorer flyttar till Stockholm löser vi genom att lagstadga om att alla kommuner tvingas ta emot juniorer. Detta innebär alltså att juniorerna själva inte längre får välja var de vill spela bridge.

- Avskaffa alla kungar och damer!

Sveriges bridgeutveckling är inte till salu!
Tillbaka till toppen
Henrik Johansson [15131]
Fri 05 September 2014, 08:28
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Var är Gillaknappen.....
Tillbaka till toppen
Mats Nilsland [4773]
Fri 05 September 2014, 08:29
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Typiskt dessa makthungriga SD (Stockholmsdiktaturen). I stället borde ni vara ödmjuka och ta lite mångkulturell lärdom av dessa ungdomar som står i kö för att komma in i er gemenskap. Tänk att kunna använda en telefon utan nummerskiva, att kunna skruva ihop något utan beskrivning och att få en inblick i vad som döljer sig utanför IRL-världen. Det kommer att bli sämre tider för er alla, inga så många bra resultat i tävlingarna, men.... Jag ber er, öppna upp era hjärtan och välkomna juniorerna!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80