Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Hemsida.

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Niklas Andrén [1623]
Wed 13 August 2014, 04:39
Registrerad medlem #1623
inlägg: 673
Är det inte dags att byta tillbaka till gamla hemsidan? Nu har jag provat den nya ett tag och enda skillnaden för mitt användande är att jag har lite svårare att hitta det jag söker, det ligger ett eller två klick längre bort, den fungerar otillfredsställande i min mobil och att jag hela tiden får scrolla upp då jag byter sida. På den positiva sidan har jag inte funnit något.


Alla är konstiga utom du och jag. Ja, till och med du är lite knepig
Tillbaka till toppen
Lars Adie [51619]
Wed 13 August 2014, 05:50
Registrerad medlem #51619
inlägg: 1044
Niklas Andrén[1623 skrev ...
]
Är det inte dags att byta tillbaka till gamla hemsidan? Nu har jag provat den nya ett tag och enda skillnaden för mitt användande är att jag har lite svårare att hitta det jag söker, det ligger ett eller två klick längre bort, den fungerar otillfredsställande i min mobil och att jag hela tiden får scrolla upp då jag byter sida. På den positiva sidan har jag inte funnit något.


Ja det är för att spader dvs forumet och klubbarnas sidor för tillfället bara är gamla hemsidan med ett yttre skal, under ytan kan jag tänka mig att det är lite skillnader med ett nytt cms (drupal istället för uråldriga e107) och enklare att använda, men BIT-projektet pågår ett tag till och nya versioner kommer säkert.
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Wed 13 August 2014, 06:05
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Den nya hemsidan kan jämföras med om min hustru skulle ropa från sovrummet: "Kom, jag har en överraskning åt dig!" och när jag glatt skuttar dit visar det sig att hon köpt nya lakan medan det som är intressant, det som händer under lakanen, däremot är det gamla vanliga ...
Tillbaka till toppen
Joakim Nordlindh [35307]
Wed 13 August 2014, 06:58
Registrerad medlem #35307
inlägg: 420
Och låt oss som vill fullt ut använda gamla hemsidan. Att ta bort inloggningsmöjligheten på gamla spader är ju bara löjligt.
Tillbaka till toppen
Leif-Åke Nilsson [11788]
Wed 13 August 2014, 08:10
Registrerad medlem #11788
inlägg: 50
Tack för dessa inlägg.Instämmer till100%.Var det verkligen så bråttom att implementera något som är avsevärt sämre än det gamla
Tillbaka till toppen
Leif-Åke Nilsson [11788]
Wed 13 August 2014, 08:16
Registrerad medlem #11788
inlägg: 50
I gamla spader kan man klicka på mina tävlingar och via en PDF-fil se givar och scorer.Om man klickar på mina tävlingar i nya systemet kan man endast se sitt privatprotokoll.Varför?
Tillbaka till toppen
Tommy Andersson [14659]
Wed 13 August 2014, 08:26
inlägg: 171
En del av dina frågor har redan besvarats i denna tråd.

Leif-Åke Nilsson[11788 skrev ...
]
Tack för dessa inlägg.Instämmer till100%.Var det verkligen så bråttom att implementera något som är avsevärt sämre än det gamla


Pontus Silow[87294 skrev ...
]
Vi har inte möjlighet att släppa hela sajten på en gång, eftersom risken skulle bli enorm. Vi måste släppa många releaser där vi gradvis flyttar från gamla till nya Spader. Dessutom skall man komma ihåg att vi har flera andra lösningar som skall ersättas och flyttas in i plattformen. Projektet kommer allt som allt att pågå i 2 år och beräknas vara klart 31/12 2015 - med flera förbättrande releaser på vägen.


Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Wed 13 August 2014, 11:01
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Det är nog inte tekniken som blir det stora problemet utan att man verkar ha gått vilse när man bestämt sig för vem som den nya hemsidan är till för:

Pontus Silow[87294 skrev ...

Angående förstasidan: Det har länge funnits önskemål om att vi skall ha en förstasida som gör reklam för bridgen i Sverige och att materialet för medlemmar och funktionärer därmed läggs "ett lager bort". Jag tror att det är helt rätt.

Är det verkligen någon som tror att någon som funderar på att börja spela bridge surfar in på vår hemsida och blir alldeles bergtagen när han läser: "Bridge är ett kortspel för fyra personer som spelas med en vanlig kortlek. Spelet går ut på att vinna så mycket poäng som möjligt" och springer och anmäler sig till en bridgekurs?

Och om nu en sådan person faktiskt existerar - är denne inte kapabel att hitta vad han söker "ett lager bort"?

Hemsidan skall naturligtvis först och främst vara till för dem som verkligen använder den dvs medlemmar och funktionärer.

Och det har hänt förut att man inte förstått det. Enda anledningen till att de flesta av oss över huvudtaget går in på hemsidan är Anslagstavlan och den bestämde man sig i fjol att lägga just "ett lager bort". Spelar det då någon roll, hittar man inte dit ändå?

Tja, nu har Anslagstavlan hamnat ytterligare några knapptryckningar längre bort och vad har hänt? Jag tittade på hur många nya trådar som startades under 30 dagar efter att den nya hemsidan lanserades (10 Juli - 10 Augusti) och i år var det 27 medan det under motsvarande tid i fjol var 53. En minskning alltså med nästan hälften.

I förlängningen borde det också innebära att intresset för hemsidan minskar.
Tillbaka till toppen
Leif Lundberg [20271]
Wed 13 August 2014, 14:32
Registrerad medlem #20271
inlägg: 360
Du har helt rätt Torbjörn.

Och det som sjösatts känns inte ens färdigt för betatestande.
Tillbaka till toppen
Jan-Olof Hegethorn [12033]
Wed 13 August 2014, 22:23
Registrerad medlem #12033
inlägg: 147
Håller med!

Det är nog inte tekniken som blir det stora problemet utan att man verkar ha gått vilse när man bestämt sig för vem som den nya hemsidan är till för:

Tror att man har bitit sig i svansen.

/janne


Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80