Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Rapporttråden EM Opatija 2014

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Carina Wademark [12540]
Tue 17 June 2014, 06:29

inlägg: 1705
EM i Opatija, Kroatien spelas 22/6-1/7 2014.

På söndag 22 juni startar EM, veteranerna sparkar igång kl:10.30 medan damer och Öppna laget spelar sin första match kl 14:30.
Det spelas 16 brickor/match och normalt tre matcher/dag.
Spelet kan följas på BBO.

Det här blir vår rapporttråd.

Lägesrapporter, hur stämningen är lite bilder etc lämnas varje dag och finns frågor försöker vi att besvara dem.

Från lagen kommer normalt inga enskilda givar att diskuteras på forumet under pågående mästerskap, vi koncentrerar oss på kommande brickor istället.

Efter mästerskapet kommer en längre rapport från respektive lag.

Resultat, länkar etc
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Carina Wademark [12540]
Fri 20 June 2014, 19:30

inlägg: 1705
Halva gänget är nu framme och installerade på hotellet. Jag tror att jag talar för alla när jag säger att Opatija imponerar. Det verkar vara en riktig liten idyll!

Vi började med drama på Arlanda tidigt i morse då BG glömt sitt pass hemma hos mig på Lidingö..
En taxiresa till polisen där Jessica försökte med fru och dotter för att identifiera gick inte vidare bra,så det var bara att vända. I sista stund bestämde sig BG för att chansa på att komma fram utan pass eller legitimation för att få passet skickat till sig senare. En Opassad BG... fick vi därmed med oss

Det gick bra hela vägen till Trieste, där berättade busschauffören att vi först skulle in i Slovenien o sedan till Kroatien som inte ingår i Shengen så pass var obligatoriskt..

Som den morsa man är tog jag tag i BG:s väska o kände i facket där han påstått att passet måste ha ramlat ur, tre sekunder senare hade han sitt pass i handen...

I Trieste fick alla svenskar sina bagage medan stackars Marion Michielsen blev utan.
Då fler svenskar anländer ikväll kan de dock hämta det, så det kommer också att lösa sig bra!

Själv lyckades jag vurpa på en trottoar och landa på ansiktet.. tjejerna fixade ispåse o efter en timme med den tror jag att det klarar sig bra.

Nu väntar vi in resten av öppna laget och de flesta veteranerna genom att titta på fotboll.
Imorgon blir det registrering, kaptensmöte och invigning.

Lite bilder:

Inte allt för otäck utsikt


Glasspaus


Emma kollar vattentemperaturen


Vad skådar man där?


Fotboll på storbild


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Jan Lagerman [7856]
Sat 21 June 2014, 00:13
Registrerad medlem #7856
inlägg: 853
I natt kom nio stockholmare fram.
Inga av mig registrerade problem, utom Sven-Åke och Anders som tydligen klev in i sitt rum ca 02.00 som redan var ockuperat av delar av damtruppen som låg och sov.
Ja, passet hade inte undertecknad heller med mig vid utresan, men eftersom jag sällan åker till Arlanda med ont om tid (dyrköpt erfarenhet) så hann taxichaffisen vända i Rosersberg och åka tillbaka för att hämta passet. Han körde i 160km/h på Frestavägen så det fanns gott om tid.

Nu sängen och sedan i morgon det vanliga: Frukost, finna spellokal, registrering, lagmöte, kaptensmöte, resturangsök mm mm. Sedan får vi hoppas att de sista kommer fram ordentligt.

Janne





Tillbaka till toppen
Per-Ola Cullin [21204]
Sat 21 June 2014, 07:02
Registrerad medlem #21204
inlägg: 264
Behöver jag passet?
Tillbaka till toppen
Jan Lagerman [7856]
Sat 21 June 2014, 07:17
Registrerad medlem #7856
inlägg: 853
Yes
Tillbaka till toppen
Reine Gustavsson [6934]
Sat 21 June 2014, 07:42
Registrerad medlem #6934
inlägg: 124
Per-Ola Cullin[21204 skrev ...
]
Behöver jag passet?


Internationellt ID-lort ersätter åtminstone Schengen. I England (som ej är med Schengen) gäller det och man kan t.o.m. passera i snabbare kö. Till morsan/guldbruden:tipsa dem
Tillbaka till toppen
Per-Ola Cullin [21204]
Sat 21 June 2014, 08:12
Registrerad medlem #21204
inlägg: 264
Jag uppskattar er vänlighet. Försökte dock bara vara lustig med tanke på innehållet i föregående två inlägg
Tillbaka till toppen
Pär Ol-Mårs [5342]
Sat 21 June 2014, 08:46
Registrerad medlem #5342
inlägg: 146
Trodde du menade i kommande budgivning jag.
Tillbaka till toppen
Johan Sylvan [2325]
Sat 21 June 2014, 08:48
Registrerad medlem #2325
inlägg: 139
Pocken, du vet väl att du ALLTID måste avsluta med en glad gubbe, OBS IRONI eller liknande om du ska vara lustig!
F ö vet du naturligtvis som advokat vad som gäller med pass...


Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Sat 21 June 2014, 10:44
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Jan Lagerman[7856 skrev ...
]
Inga av mig registrerade problem, utom Sven-Åke och Anders som tydligen klev in i sitt rum ca 02.00 som redan var ockuperat av delar av damtruppen som låg och sov.


När några herrspelare ramlar in i ett främmande rum med damer kl 02.00 på natten har detta vanligtvis föregåtts av några glada timmar tidigare under kvällen.
Jag kan dock mot viss ersättning intyga att så inte var fallet eftersom jag stod några meter därifrån och log.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80