Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Öppna landslaguttagningen?

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Per-Ola Cullin [21204]
Mon 03 February 2014, 20:57
Registrerad medlem #21204
inlägg: 264
Magnus Eriksson[1170 skrev ...
]
Eftersom nu du PG har haft dina smekmånader som kapten för öppna laget är dags att kritisera uttagningen av landslaget till sommarens mästerskap.

Jag har fått många mail från personer både i Sverige men även utlandet som tycker att de uttagna lever enbart på gamla meriter. Och det senaste resultatet bekräftar ju bara att de inte ens håller på hemmaplan i sitt lilla distrikt på 10 lag.

Det borde sättas högre och bättre krav på de proffs som spelar och inte bara luta sig tillbaka på sina klippkort i landslaget och diverse spel i utlandet. Det finns många amatörer som kan prestera minst lika bra. Ex borde kapten PG överväga sin egen uttagning efter helgens seger över sitt uttagna lag.

Mättnad är inte bra för bridgen. 3 av världsmästarna på Bali från Italien var inte motiverade för EM i sommar. De tog sitt ansvar och hoppade över uttagningstävlingarna hemma i Italien. Varför får inte vi från landet visa att vi kan slå våra OS-mästare?

PG borde även vidga sina vyer mer över landet och inte bara till S:t Eriks lilla Hall-of-fame. Visst det finns några duktiga veteraner där men…..

Vi är många som kan och jag är tillgänglig eftersom min semesterperiod är spikad och infaller lägligt till EM. Jag har även fri tillgång till solskyddsfaktorer som jag kan tänka mig att dela med mig på plats i soliga Kroatien. Du är bara ett samtal från en succe i EM. Tänk på det PG!

Lycka till med landslagbridgen!



Kan man få följa med som scorer/golfcaddie?

Tillbaka till toppen
Mats Pettersson [5587]
Tue 04 February 2014, 09:10
Registrerad medlem #5587
inlägg: 25
Finns det inte inhemska??
Tillbaka till toppen
Peder Linder [18079]
Tue 04 February 2014, 09:58
Registrerad medlem #18079
inlägg: 53
Mats Pettersson[5587 skrev ...
]
Finns det inte inhemska??



Bara urhemska
Tillbaka till toppen
Henrik Johansson [15131]
Tue 04 February 2014, 11:06
Registrerad medlem #15131
inlägg: 1851
Magnus...du kan skicka ner en flaska solskydd med Sandra så kan vi som är där dela på den ;=)
Tillbaka till toppen
Jan Kamras [85968]
Wed 05 February 2014, 13:15
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
Johan Sylvan[2325 skrev ...
]
Lustig slump förresten att Magnus E kom med sin kritik just efter helgen och inte t.ex efter vår överlägsna ligaseger:-)

Men det förstår du väl Joppe - resultat från hösten 2013 är ju "gamla meriter"!
Dessutom avgjordes väl ligan, mot ungefär samma motstånd, över ca 5 gånger så många brickor som DM, men det kanske inte kompenserar tidsaspekten.

Jag ser Magnus inlägg som ironisk och av "red heering"-karaktär (annars hade jag bemött vissa påståenden specifikt). Det är ju inte golfsäsong så han måste ju sysselsätta sig med något.
Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Wed 05 February 2014, 14:07
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Jan Kamras[85968 skrev ...
]
Jag ser Magnus inlägg som ironisk och av "red heering"-karaktär (annars hade jag bemött vissa påståenden specifikt). Det är ju inte golfsäsong så han måste ju sysselsätta sig med något.


Hmm, och vad sysselsätter sig Magnus med under golfsäsongen då?
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Svante Ryman [8639]
Wed 05 February 2014, 14:19
Registrerad medlem #8639
inlägg: 242
Börje, under golfsäsongen så plockar väl Magnus små vita bollar i skogen som han så gärna besöker. Och finns det ingen skog så syns han mest runt vatten eller i stora sandgropar. Det trodde jag i alla fall var allmänt känt.
Tillbaka till toppen
Joakim Möller [33431]
Fri 07 February 2014, 05:06
Registrerad medlem #33431
inlägg: 104
Vore inte Bengt Johansson en tänkbar kapten? Vore häftigt om den forne handbollskapten som spelar brigde (han sa det när han fick frågan vad han gör numera när han intervjuades i samband med OS-finalen i London) blev bridgekapten. Bengans BridgeBoys =BBB eller Bengans new Boys vad sägs om det? En ledare med en otroligt diger meritlista och bevisad förmåga att få ihop sina lag att dra åt samma håll och leverara resultat i harmoni.
Om vi kan få en så känd person att ställa upp som kapten skulle det även kunna öka intresset för BBB långt utanför den innersta kretsen som är inne och skriver på detta forum.
Tillbaka till toppen
PG Eliasson [2827]
Fri 07 February 2014, 07:58
Registrerad medlem #2827
inlägg: 344
Bra ide.

Troligen bygger den på att förutsättningarna för landslaget förändras. Vill vi ha ett proffsupplägg misstänker jag att ersättning till kapten bör utgå, dessutom vore det väldigt trivsamt att kunna knyta upp sin trupp med träningsbidrag som andra landslag. Frivillighet och idealism är bra men det finns en begränsning hur långt vi kommer utan ett upplägg med större resurser. Det som händer nu är att rika personer tar för sig av bridgekakan och skapar förutsättningar för våra proffs.

Än så länge har våra stjärnor varit väldigt duktiga på att ställa upp i landslaget. Att få till träningstillfällen etc med dessa spelare är naturligtvis inte så lätt om det kolliderar med ett välbetalt uppdrag med en klient.

Misstänker att Bengan hade andra förutsättningar i sitt landslag.
Äpplen och päron du vet.


Tillbaka till toppen
Nils Andersson [3543]
Fri 07 February 2014, 09:35
Registrerad medlem #3543
inlägg: 80
En mycket spännande idé. Med Bengan kommer publicitet. Men publicitet kommer möjligheten att synas. Syns man finns det stora chanser att fixa sponsring. Som en spinn off är väl RF medlemskapet fixat på köpet. Det här var den bästa idén jag sett på mycket länge.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80