Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Vm 2016

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Stefan Zylberstein [84914]
Fri 04 October 2013, 15:20
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
Micke Melander[7164 skrev ...
]
Hur det sen kunde bli så att vi är en kandidat är ett mysterium...

/Micke


Kan det vara rent taktiska skäl? Att bestämmelserna kräver ett antal kandidater att välja bland? (är det så??)
Då kan det vara bekvämt att den extra kandidaten är en ren papperskonstruktion.

Sånt förekommer väl ibland i samband med anställningsintervjuer. Man HAR redan en huvudkandidat, så då inbjuder man ett par till mer eller mindre kvalificerade kandidater, utan att räkna med dem på allvar. Men på pappret har man alltså flera behöriga sökanden.

Annars skulle även jag gissa att man antar att Sverige såsom titelinnehavare lär vara intresserad av att söka.



Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Jan Kamras [85968]
Sat 05 October 2013, 13:38
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
Stefan Zylberstein[84914 skrev ...
]
Annars skulle även jag gissa att man antar att Sverige såsom titelinnehavare lär vara intresserad av att söka.

Detta är det enda försjag till förklaring jag definitivt kan avfärda. Något liknande har aldrigt ens varit påtänkt som policy.
Målet har ganska länge varit att förlägga vårt "OS" i så nära geografisk anslutning till "riktiga" OS som möjligt. För 2012 jobbades i första hand på London, sedan Manchester, men allt sprack på det finansiella.
Lille hittades som reservkandidat (kort tågresa från London )


Tillbaka till toppen
Per-Ola Cullin [21204]
Sun 06 October 2013, 17:38
Registrerad medlem #21204
inlägg: 264
Jan Kamras[85968 skrev ...
]
Stefan Zylberstein[84914 skrev ...
]
Annars skulle även jag gissa att man antar att Sverige såsom titelinnehavare lär vara intresserad av att söka.

Detta är det enda försjag till förklaring jag definitivt kan avfärda. Något liknande har aldrigt ens varit påtänkt som policy.
Målet har ganska länge varit att förlägga vårt "OS" i så nära geografisk anslutning till "riktiga" OS som möjligt. För 2012 jobbades i första hand på London, sedan Manchester, men allt sprack på det finansiella.
Lille hittades som reservkandidat (kort tågresa från London )




Bromölla kallas ibland för Lilla Rio.
Tillbaka till toppen
Pontus Silow [87294]
Sun 06 October 2013, 18:09
inlägg: 82
Per-Ola Cullin[21204 skrev ...
]
Jan Kamras[85968 skrev ...
]
Stefan Zylberstein[84914 skrev ...
]
Annars skulle även jag gissa att man antar att Sverige såsom titelinnehavare lär vara intresserad av att söka.

Detta är det enda försjag till förklaring jag definitivt kan avfärda. Något liknande har aldrigt ens varit påtänkt som policy.
Målet har ganska länge varit att förlägga vårt "OS" i så nära geografisk anslutning till "riktiga" OS som möjligt. För 2012 jobbades i första hand på London, sedan Manchester, men allt sprack på det finansiella.
Lille hittades som reservkandidat (kort tågresa från London )




Bromölla kallas ibland för Lilla Rio.



Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80