Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Karlshamns BK
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Tack laget

Författare Post
Dan Johansson [11809]
Sun 18 November 2012, 15:53
Registrerad medlem #11809
inlägg: 37
Hej och tack lagkamrater för stabilt spel under serien.

"Killarna har skött sig jättbra", undrar om gubben räknas in där också .

Vårt spel har präglats av otimism dvs sett möjligheterna i stället för problemen. Ett exempel. Du sitter med Kx - J109x - Jxx - EJxx och börja med pass. 1 ru till vänster - Dbl av prd - pass - tjaaa jag har max för mitt pass och får väl kräva en rond så jag bjuder 2 ru. Inte förvånande 2 sp av prd. Nu bjöd jag 3 kl och prd 3 ru och jag fick förneka håll och visa mina fyra hjärter med 3 hj. Nu bjöd Johhny 5 kl som gick en bet då hj Q inte satt rätt. Ingen vinstbricka men optimism är det.

Laget består av
Marie: närmre presenatation lär inte behövas. En av sveriges bästa damer och en av de bästa i distriktet (ursäkta alla herrar med de resultat hon har gjort talar för sig själv). En fröjd att spela med.

Johhny: som i går var i sitt vanliga esse och la i stort sett inte ett kort fel. En av distriktets bästa spelare. Gäller bara att få honom tillräckligt motiverad. Vi kan spela med varandra i sömnen .

Henrik: professorn i laget. Den ultimata matchen för honom slutar 0-0.
Alla har bjudit och spelat rätt. Han hatar att göra ett fel och när man jämför resultaten så ser han ut "som om han har sålt smöret och tappat pengarna" för han har gett en bet i normalkontraktet 2 spader där han fick chansen att gå hem. Bra instinkt det där om det inte går till överdrift . Mer rutin behövs men tränar mycket och det ger ju resultat det ser vi. Spelar gärna med Henrik då man kan ta sig en liten lur ibland då han "går ner i boxen".

Björn: rockien i laget. Bjuder som en junior, hårt och brutalt
Väldigt inspirerande att spela med då man får vara på tårna hela tiden. Den som har utvecklats mest i laget och den som tränar mest. Mer rutin kommer om han fortsätter på den inslagna vägen.

Jag själv: glädjespridare i laget. Får jag inte ha roligt när jag spelar så får de va. Har fått en släng av Lidnersk knäpp denna säsongen och spelat min bästa bridge någonsin, men lungn det går över . Får nog tacka mina lagkamrater för det men speciellt Björn då vi har budtränat mycket och han har fått mig att bjuda betydligt hårdare.

En bricka till skall ni få som visar på positivt tänkande från min sida.
Ni har EJ10xxx - E - KD - EDxx. Vi bjuder ostört.
1 kl (17+) - 1 nt av prd (5+ spader och 8+ hp) har Marie tagit rätt i lådan??
2 nt (stenberg) - 3 hj (tillägg och minst 10 kort i hö)
3 sp (sätter spaderfärgen) - 4 kl (kontroll)
4 nt - 5 nt (ett eller tre ess och ngn renons)
6 kl (odiskuterat jag bjöd det som vilken renons?)
6 hj av Marie (jag har spader damen och jag tolkade det som renons ruter) så nu bjöd jag 7 sp. Det kostade 17 imp då Kx i spader satt efter mig. Tungt att börja andra halvlek med en så bricka men bara att bita ihop.

Än en gång. Tack laget nu inriktar vi oss på SM/DM lag

Dan
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80