Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Bollnäs BK
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Detta är problemet med klubbsidorna!

Författare Post
Carina Wademark [12540]
Wed 31 August 2005, 17:49

inlägg: 1705
När man gör ett inlägg på sin egen klubb kan alla se det.
Det man efterfrågar är att det ska gå att göra inlägg på sin egen klubbs forum utan att alla som loggar in på Svensk Bridge ska se det.




.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Lennart Ekman [10815]
Wed 31 August 2005, 18:28
Registrerad medlem #10815
inlägg: 122
Hej Carina!
Det var precis det jag tyckte och skrev förut. Men om jag går in på Bollnäs hemsida (exempelvis genom att söka på "Bollnäs" i rutan uppe t.h., så ska jag kunna läsa Bollnäs Anslagstavla.
Jag verkar ha många med mig som tycker samma, så det kanske löser sig en vacker dag (eller hur Thomas L?)
Tillbaka till toppen
Per Westling [1667]
Thu 01 September 2005, 06:35
Registrerad medlem #1667
inlägg: 524
Samtidigt så vill jag kunna se om något skrivits utan att behöva gå runt bland alla klubbar/distrikt jag är intresserad av... Även om det i framtiden kanske blir lätt att drunkna när väl "alla" klubbar/distrikt i landet börjar lägga in inlägg...

Lösningen kanske skulle vara någon form av prenumerationssystem istället? Alltså att man anger vad man vill se i "Lista över nya poster"? Så att man kan stänga av "Nya medlemmar" t.ex...

En mellanväg kunde vara att inskränka sig till att få se allt nytt från alla klubbar i sitt representationsdistrikt.

Förövrigt så är det väl redan idag tekniskt möjligt att skapa forum/trådar på en klubbs hemsida som enbart är öppna för klubbens medlemmar?
Tillbaka till toppen
Michael Carlsson [88532]
Thu 01 September 2005, 10:15
Registrerad medlem #88532
inlägg: 58
Hej Per!

En undran om hur det sistnämda skulle gå till.

Mvh Micke
Tillbaka till toppen
Per Westling [1667]
Thu 01 September 2005, 11:47
Registrerad medlem #1667
inlägg: 524
Michael Carlsson[88532 skrev ...
]En undran om hur det sistnämda skulle gå till.
Idag står på alla fora "Detta forum är begränsat till endast medlemmar." Jag antar att "medlemmar" i detta läge syftar till medlemmar i FSB (vilket alltså inte är Föreningssparbanken
). Att ändra så att "medlemmar" syftar till medlemmar i klubben istället borde kunna gå att införa. För att klara av stödmedlemmar så kunde administratören få möjlighet att öppna forum för de icke-medlemmar som så önskar.

Att införa sådan begränsning även för trådar borde kunna gå. När man sedan skapar en tråd kunde man ange om den skulle vara öppen för alla, öppen för föreningens medlemmar, osv.

Räcker det som svar?
Tillbaka till toppen
Michael Carlsson [88532]
Thu 01 September 2005, 12:55
Registrerad medlem #88532
inlägg: 58
Helt ok!

Trodde i min enfald att det gick att ordna praktiskt på någon krånglig omväg redan idag.
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80