Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Spader
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Klubbarnas och distriktens Anslagstavlor

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Lennart Ekman [10815]
Wed 31 August 2005, 05:15
Registrerad medlem #10815
inlägg: 122
Än så länge har nästan inga klubbar och distrikt använt sig av möjligheten att skapa intressanta egna Diskussionsforum. Jag tror att detta delvis sammanhänger med att ALLA inlägg, även på klubbarnas och distriktens Anslagstavlor (Diskussionsforum) är synliga för ALLA inloggade.
Jag skulle föreslå att man måste befinna sig på en klubbs resp. ett distrikts sida för att kunna ta del av insändarna inom den klubben/distriktet.
"Lista över nya poster" borde då omfatta DELS "riksposter", dels Mitt distrikts poster och dels Min klubbs poster.
Jag skulle tro att detta ökar mängden lokala insändare.
Tillbaka till toppen
Per Westling [1667]
Wed 31 August 2005, 06:57
Registrerad medlem #1667
inlägg: 524
Det vore bra om man isåfall fick se inlägg från alla klubbar man är medlem i, inte bara representationsklubben.
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Wed 31 August 2005, 07:36
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Lennart, bra förslag tycker jag.
Per, har systemet koll på om man är medlem i mer än en klubb?
Tillbaka till toppen
Stefan Zylberstein [84914]
Wed 31 August 2005, 08:03
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
PO Sundelin[1171 skrev ...
]
Per, har systemet koll på om man är medlem i mer än en klubb?



Misstänker att så är inte fallet. Bra vore om man kunde manevröra det i sina egna inställningar. Lämpligen genom att skriva in i klubbarnas ID-nummer.

Bägge förslagen ovan är utmärkta, systemet kommer inte att bli användbart om det bara är representationsklubben man kan följa.



Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Per Westling [1667]
Wed 31 August 2005, 09:46
Registrerad medlem #1667
inlägg: 524
PO Sundelin[1171 skrev ...
]Lennart, bra förslag tycker jag.
Per, har systemet koll på om man är medlem i mer än en klubb?
Nej, inte idag. Det gör att Spader/Medlem-på-nätet fungerar sisådär som medlemsmatrikel. "Stödjande medlem" är väl önskvärt att få in som funktion men kravet är antagligen ganska lågt prioriterat.

Tillbaka till toppen
Thomas Axenbratt [10248]
Wed 31 August 2005, 16:40
Registrerad medlem #10248
inlägg: 421
Har tänkt liknande tankar som Lennart. Är helt övertygad att en sådan förändring skulle öka inläggen.
Dessutom skulle jag önska ett eget forum( typ first class ) enbart för distriktsstyrelsen. Ideér kan spånas mellan styrelsemöten. Viktigt i distrikt med stora geografiska avstånd.
Tillbaka till toppen
Peter Johansson [245]
Wed 31 August 2005, 17:03
Registrerad medlem #245
inlägg: 91
Hej
Intressanta förslag som ni kommer med. Det som i dagsläget inte är genomförbart är att logga in och läsa anslagstavlan på annan klubb än min egen. Jag kan i förlängningen tänka mig att klubbens administratör skulle kunna öpnna detta forum även för s.k. stödmedlemmar.
Jag tar det med mig era förslag till nästa MK-möte men jag vet att listan över förbättringar för Spader är längre än en Mara.....
Hur som helst så tackar vi för alla tips som kommer och lägger de på hög för kommande uppdateringar/förbättringar av hemsidan.
Vänliga Bridgehälsningar
Peter Johansson
Svensk Bridge


<span class='smallblacktext'>[ Editerad ons aug 31 2005, 19:04 ]</span>
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Wed 31 August 2005, 17:51

inlägg: 1705
Peter Johansson[245 skrev ...
]Hej
Det som i dagsläget inte är genomförbart är att logga in och läsa anslagstavlan på annan klubb än min egen.


Problemet är inte det, utan tvärt om. Idag kan alla som loggar in på sidan se ett inlägg man gör på den egna klubbens sida.
Har gjort ett exempel i ny tråd.


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Lars-Magnus Gustafsson [1489]
Wed 31 August 2005, 18:23
Registrerad medlem #1489
inlägg: 485
Tror ni verkligen att flera skulle skriva om det blev privat för klubbar och distrikt?
Detta skulle innebära att klubbar och distrikt skulle behöva logga in. Jag tror att majoriteten ser inloggningen som största hindret. När nu den försvinner så vore det ett steg tillbaka. Men jag kanske tänker fel.
Det är kanske skilnad på distrikt och klubbar. ÖMBF har inte en tävling med, ej heller en ända rasd i forumet. Inte en artikel. Jag tror inte det spelar så stor roll i det fallet.



Tillbaka till toppen
Peter Johansson [245]
Wed 31 August 2005, 20:54
Registrerad medlem #245
inlägg: 91
Carina Westlin[12540 skrev ...
]
Peter Johansson[245 skrev ...
]Hej
Det som i dagsläget inte är genomförbart är att logga in och läsa anslagstavlan på annan klubb än min egen.


Problemet är inte det, utan tvärt om. Idag kan alla som loggar in på sidan se ett inlägg man gör på den egna klubbens sida.
Har gjort ett exempel i ny tråd.


Hej Carina
Jo, jag förstår precis vad du och alla andra menar. Jag talar bara om vad som är genomförbart. Skulle vi genomföra den förändringen att bara klubbens medlemmar kan läsa dessa inlägg så ser jag ett praktiskt problem om de s.k. stödmedlemmarna oxå vill ta del av denna info.
Att i ett första skedet låsa sidorna till endast de egna medlemmarna är ju inget problem alls, om jag fårstått tekniken rätt.....(högst osäkert)
Ledsen om jag skenade iväg så det blev obegripligt....
mvh
Peter



<span class='smallblacktext'>[ Editerad ons aug 31 2005, 23:37 ]</span>
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80