Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Jönköpings läns BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Bridgens dödskamp

Författare Post
Jan Ottosson [13368]
Mon 23 April 2012, 22:43
Registrerad medlem #13368
inlägg: 203
Nu måste något göras för att få fram lite yngre spelare. Jag har inget emot att det startas nybörjar kurser för 50+ Men medel åldern ökar för varje år. OK allt annat roligt finns att göra för de som är yngre men varför skulle inte bridge spelandet vara lika roligt som något annat. Mycket kanske beroende av att inga ungdomar ens har en aning om vad bridge är. Troligen endast de som har spelande föräldrar eller nära släktingar som spelar. Bridgens dag finns och då finns ju en liten möjlighet att visa upp vad bridge är men noll intresse finns från både Opalen och Majstången. Det snackas också om att Jönköpings läns distrikt ska läggas ner har ju varit så i några år och som jag ser det verkar det helt sjukt. Jag kanske gnäller men vill man själv spela mycket och samtidigt jobba heltid så finns ju inte särskilt stora möjligheter att jobba för detta men så många som spelar inom inom distriktet och är så kallat arbetsbefriade av många olika anledningar har väl ändå all tid i värden att göra något. För det första måste man ut på varenda skola och se om något intresse finns. Tänk om man finge en endaste elev från varje grundskola och gymnasium intresserad hur många juniorer skulle vi då få. Kanske det största distriktet i sverige på juniorsidan. Snälla Alf jag tror att du som ordförande i Opalen kanske jan få något att hända. MVH JANNE
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80