Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

EM Öppna laget

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
Ingerun Syrén-Sjösvärd [33279]
Thu 24 June 2010, 06:11
Registrerad medlem #33279
inlägg: 414
Carina Westlin[12540 skrev ...
]
Ingerun Syrén-Sjösvärd[33279 skrev ...
]
Running scores? Jag ser fortfarande inte några resultat från grupp B open rond 1. Gör nån det så får den personen gärna posta en länk.


Running scores lyser med sin frånvaro för Grupp B

Resultaten kommer dock in ganska snabbt efter matcherna nu. Du ser dem om du klickar på R1, R2 etc Grupp B På resultatsidan

De svenska resultaten läggs in på EM-sidan efter varje match.

Mvh
Carina



Tack! Nu ser jag dem på flera ställen. Det är inte lätt när man är blind.


Tillbaka till toppen
Webbsajt
Ulf Nilsson [2781]
Thu 24 June 2010, 06:37
Registrerad medlem #2781
inlägg: 206
Nu fattas bara bulletinerna...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Carina Wademark [12540]
Thu 24 June 2010, 07:57

inlägg: 1705
Ulf Nilsson[2781 skrev ...
]
Nu fattas bara bulletinerna...


Här finns Bulletinerna

Gissar att de nyss kom

Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Jan Kamras [85968]
Fri 25 June 2010, 13:13
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
Det är kul att vara kapten när det flyter på bra och alla tre par presterar fin, och ibland lite spännande, bridge!
Grym match om dubbla poäng mot Holland och nu får vi heja på Österrike så att vår 25:a mot dem kommer med i slutavräkningen.

I går lämnade jag laget i Janne L's trygga händer för att ägna mig åt lite politik. I sammanhanget träffade jag under kvällen fransmannen Jean-Claude Beneix som sitter i EBL Exekutiven och är ansvarig för tävlingen. Han hade sett våra 8 första brickor i raman mot Österrike och sa spontant att svenskarna spelade den bästa bridge han någonsin sett. Kul att höra.

Jag är förstås lite besviken på Cullin-Upmarks IAF-score efter 6 matcher, "bara" +0.97. Efter deras +1.0 i SM-finalen höjs ju förväntningarna!

Nu gäller det att inte bli för kaxiga utan ta en match i taget. Just nu är naturligtvis stämningen på topp, men det gäller att hålla humöret uppe även om vi kommer in i en tung period - det brukar hända förr eller senare men vi har pratat om detta och är förberedda (lättare sagt än gjort dock).

Vi matchar fortfarande laget jämnt kvantitetsmässigt vilket är skönt att kunna göra så man inte sliter ut något par. FF matchas i första hand mot starkt (på papperet) motstånd.

I kväll spelar FF med CU mot England - en mycket viktig match.

H/Jan
Tillbaka till toppen
Tomas Brenning [4472]
Fri 25 June 2010, 17:15
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Ursäkta att jag frågar, men 0-0 / 12-12 mot England tyder på att lagen satt på samma ledd i båda rummen. in erfarenhet är att det är noggranna kontroller och utskrifter som indikerar hur man ska sitta.

Jan: Vet du vad som hände?
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Fri 25 June 2010, 17:32

inlägg: 1705
Japp! Pratade just med Micke Melander. Towsend/Gold satt ner i ramarummet när Fredin/Fallenius kom in och ingen reagerade.

12-12 är för tillfället resultatet, men ev kommer matchen att spelas om imorgon, då det bara är en match som spelas då.

Jan eller Jan kommer säkert med besked om detta lite senare.

Mvh
Carina





.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Tomas Brenning [4472]
Fri 25 June 2010, 17:53
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Hej,

Vilka genier. Och i raman, dessutom.

Det normala resultatet när man sitter på samma ledd är 12-12. Samtidigt anser man att arrangören har visst ansvar för att detta inte kan inträffa. Möjligen kan detta bidraga till att matchen kan få spelas om. Tävlingsledarna går normalt runt och ser till att alla sitter på samma ledd, men ramarummet faller emellanåt mellan stolarna.

I Shanghai för några år sedan spelades Transnational Swiss som normalt är en riktig cirkus. 148 lag, hälften av dem kineser. 12-12 delades ut då och då och lagen tog det som män.

Vid ett tillfälle gick de två lagens kaptener till franske WBF-President Damianis kontor och klagade. På kontoret stod för övrigt italienska EBL-President Rona och hade inget bättre för sig.

Några minuter senare kom Damiani ned och skällde ut tävlingsledningen för att de inte hade kontrollerat riktningen på samtliga 148 bord. Naturligtvis skulle tävlingsledningen ta ansvaret och resultatet kunde inte vara annat än 15-15.

Huvud-TL kom till Calle Ragnarsson och berättade att scoren skulle ändras. Calle blev med rätta upprörd och undrade om presidenterna kan göra hur som helst och varför huvud-TL inte protesterade. Calle fick en axelryckning till svar och sa att ibland gör man saker för att få behålla sitt jobb.

Lagens två nationaliteter? Läs vilka nationaliteter de två presidenterna har.

Hälsningar
/Tomas

PS. Kuriosa 2. Med tanke på alla kinesiska lag kom ett meddelande från tävlingsledningen efter ett par rond. De bad de (in)hemska spelarna att inte spotta på golvet då de utländska spelarna tog illa vid sig:-) DS

PPS. Kuriosa 3. I Antalya 2007, ca 23.45 på kvällen, utökades Mixed-finalen med 8 par. EBL-Presidenten kom och berättade att han tyckte det var lite för få par i finalen. Nationaliteten på de viktigaste extra paren? Ni kan ju gissa, men att italienska Versace spelade med en multimiljonärsponsor kan ju vara en ledtråd. DS
Tillbaka till toppen
Peter Fredin [2514]
Fri 25 June 2010, 19:06
Registrerad medlem #2514
inlägg: 79
Omspel kl 13.30 i morgon

Freddy
Tillbaka till toppen
Joakim Holmberg [14130]
Fri 25 June 2010, 21:09
Registrerad medlem #14130
inlägg: 46
Kör hårt ser riktigt bra ut diggar detta ,bra midsommarfirande
/Kim
Tillbaka till toppen
Thomas Andersson [15537]
Fri 25 June 2010, 22:17
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Tomas Brenning[4472 skrev ...
]
Hej,

Vilka genier. Och i raman, dessutom.


Märkte inte ramakommentatorerna något konstigt direkt på bricka 1 eller så? Jag vet att de inte är på plats, men BBO-operatörerna är. Man kan tycka att detta borde gått att förhindra, åtminstone på en 18-19 brickor

Men nu är det som det är, kör över dem imorgon istället

/Skalis


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80