Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Jönköpings läns BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

DM Individuellt

Författare Post
Stefan Lilja [20858]
Tue 15 December 2009, 07:24
Registrerad medlem #20858
inlägg: 313
Tjohoo!
3 anmälda!, nu ska vi bara göra upp om medaljerna
Tillbaka till toppen
Stefan Lilja [20858]
Sun 20 December 2009, 21:20
Registrerad medlem #20858
inlägg: 313
fortfarande bara 3 anmälda.....
vi har inte fått ihop folk till denna tävling sedan 2006, ska det bli inställt 4:e gången i följd?

kanske på tiden att flytta tillbaka denna tävling till Jönköping där den aldrig har blivit inställd?
Tillbaka till toppen
Robert Frank [25150]
Tue 22 December 2009, 11:30
Registrerad medlem #25150
inlägg: 9
4 anmälda nu!!nu riskerar man ju o missa pallen:)Håller med dig stefan flytta tillbaka det till jönköping så det blir lite folk!
Tillbaka till toppen
Stefan Lilja [20858]
Sat 09 January 2010, 16:06
Registrerad medlem #20858
inlägg: 313
Är det någon i styrelsen som läser här?
har ni funderat på varför denna tävlingen inte har blivit av dom senaste åren?

Tillbaka till toppen
Mikael Alexandersson [16748]
Mon 11 January 2010, 09:15
Registrerad medlem #16748
inlägg: 87
Hej Stefan,

jo jag läser här regelbundet. Naturligtvis har vi funderat på varför tävlingen inte blir av. Jag vet att det finns folk som tycker att vi borde lägga tävlingen i Jönköping "för där blir det alltid mycket folk på individuella tävlingar". Det kan vara ett sätt att lägga tävlingen där nästa år för att testa om det blir fler anmälningar då. Men kan ni som kommer ihåg minnas när tävlingen senast spelades i Jönköping och hur många deltagare det var?

Observera att åsikterna som jag skriver om i detta inlägg är som privatperson.

Om det inte sker ett mirakel och 8 personer till anmäler sig innan anmälningstiden går ut ikväll så kommer tävlingen att ställas in. Det är sorgligt, men finns det underlag för en individuell tävling i distriktet? Vi har problem med minskande deltagande i de flesta av distriktets tävlingar. Och den fråga jag har ställt mig är: var går gränsen för att ha Jönköpingsdistriktet kvar? Personligen tror jag att vi närmar oss gränsen, men med en insats för att göra tävlingarna attraktiva så kan vi klara oss ytterligare en tid. Problem vi har framför oss är att medelåldern hela tiden flyttas uppåt och att nyrekryteringen inte kommer att matcha bortfallet.

Stefan, tror du att man i år med en blixtaktion kan flytta tävlingen till Jönköping och ringa ihop tillräckligt med deltagare? Du får gärna försöka om inte anmälningarna strömmar in i kväll.

/Mikael
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80