Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Juniorerna i Beijing

Gå till sidan   <<        >>  
Författare Post
PO Sundelin [1171]
Thu 09 October 2008, 07:34
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Jodå, juniorerna har oxå en individuell tävling. Jag vet inte om någon av de våra deltar, ska kolla och meddela. Med tanke på att det varit så motigt i lagtävlingen så kanske dom gör det.
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Thu 09 October 2008, 07:34

inlägg: 1705
Fredrik Alfredsson[83200 skrev ...
]
Jag tyckte mig läsa att även under 28 har en klass för individuell tävling där sista anälningsdag var igår onsdag. Även med möjligheter för lag som tar sig vidare i teams att hoppa in när de åker ur. Läste jag fel i bullen? Inget som di svenske befattar sig med?


Aha, det hade jag ingen koll på.
Jag vet att det är en partävling för de utslagna som börjar på lördag och där är de säker med om de inte tar sig vidare.
När jag tittar på resultatsidan ser jag att det även är en individuell tävling torsdag-fredag 16-17:e, så det är möjligt att de även kommer att vara med där.
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
PO Sundelin [1171]
Thu 09 October 2008, 07:49
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Yep, Carina har som alltid klart för sig.
Det är ju tre matcher kvar i Swissen, och med tanke på nuvarande placering (31) så borde motståndet inte bli det vassaste.... 22VP efter åttan kan säkert tas in om inte dagens ledighet tar för mycket på krafterna.

Jag har ingen övrig info om deras alternativa planer vid okval, rundtur i Kina, slappa, gräva ner sig eller kolla raman och lära sig hur det ska gå till
Tillbaka till toppen
Fredrik Alfredsson [83200]
Thu 09 October 2008, 08:09
Registrerad medlem #83200
inlägg: 124
Du menar de eminenta kommentarerna i raman utgår jag ifrån.


"The race may not go to the swift nor the battle to the strong. But that's the way to bet it."
Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Thu 09 October 2008, 08:15
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Tack Fredrik, det är trevligt att det finns någon som uppfattar dom subtila nyanserna..
Tillbaka till toppen
Fredrik Alfredsson [83200]
Thu 09 October 2008, 08:36
Registrerad medlem #83200
inlägg: 124
aj.


"The race may not go to the swift nor the battle to the strong. But that's the way to bet it."
Tillbaka till toppen
Roger Wiklund [10530]
Thu 09 October 2008, 15:43
inlägg: 313
Hej på er!

Med tre matcher kvar har vi som sagt 22VP upp till slutspel. Vi möter Tunisien i morgonmatchen och ställer upp med Sivelind-Salomonsson samt Fryklund-Thalén . Det känns som att vi klarar oss på 70VP och att vi möjligen har chansen på ner mot 65-66. Det är många jämna matcher och det biter bra när man plockar mycket. Faran är om det går bra att vi får möta Polen som i princip mött alla lag däruppe och knuffat ner dem, vi har dock inte forskat närmare i detta.

Efter lite missar i kommunikationerna hade juniorerna glömts bort när utflykten för den lediga dagen anordnades i Svensklägret. Det ordnade sig dock när Manager Andersson smörjde munlädret och såg till så att juniortruppen kunde klämma in sig på bussen, tack Gunnar!

Vi åkte iväg 11.00 tillsammans med delar av dam,senior samt öppna laget och målet var Kinesiska Muren. Efter ungefär en halvtimmes färd stannade vi till vid en fabrik där man tillverkade vaser, tavlor m.m. av koppar. Det var en intressant runda som avslutades i giftshopen där man tyvärr tog ut hutlösa priser och jag tror inte att någon inhandlade någonting. Synd då det var fina grejer.

Vi fortsatte mot muren och efter ungefär en halvtimme var vi framme. För mig som aldrig varit där förut var det en mäktig upplevelse. Under vår färd dit hade vår guide berättat en del av historien om muren ( med god assistans av J-O Andersson) och det var inte utan att man kände av historiens vingslag man klev av bussen.

Vi var ungefär 20 personer och de flesta vek av åt höger, dock hade en av juniorerna (Patrik Johansson) redan varit här och gått precis den sträckan så vi var fem stycken som tog rutten åt vänster.

Vi klättrade på i cirka en halvtimme och jag kan ärligen säga att jag var helt slut vid den plats vi satt som mål. Salomonsson-Fryklund imponerade stort då de trippade upp på lätta fötter.

På vägen ner fick vi syn på...hör och häpna...en kamel! Vi gick rätt in i turistfällan och för ca 20 svenska kronor vardera tog jag, Salomonsson och Fryklund en liten ridtur.

Det var synnerligen trevligt att stöta på de andra lagen (vi bor ju inte på samma ställe som dem) och tala om ditten och datten.

Kvällen avslutades för ca en och en halv timme sedan då vi lärde upp Hr. Cullin hur det förnäma spelet "Kort i pannan" går till. Nu ligger alla juniorer och sussar sött samtidigt som Tom studerar systemdeklarationer och jag smattrar för fullt på tangentbordet.

Håll tummarna för oss imorgon att vi kniper det sista halmstrået!

mvh

Tom, Roger och de minderåriga.
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Thu 09 October 2008, 16:34

inlägg: 1705
Åhhh, kort i pannan
Vem hajade snabbast, vem var stjärnan och vem fattade noll?
Ge järnet i morgon nu!
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Roger Wiklund [10530]
Sat 11 October 2008, 01:52
inlägg: 313
Hej på er,

tyvärr är lagtävlingen över för vår del. Det enda positiva från den sista dagen var en prestigevinst med 25-4 över Danmark.

Idag börjar partävlingen således för vår del och det kunde sett bättre ut. Patrik Johansson är riktigt dålig med feber och illamående, undertecknad samt Sara Sivelind är förkylda ( jag är naturligtvis lite sämre än vad hon är). Coach Gärds och Daniel Salomonsson är på bättringsvägen.

Patrik har dock bestämt sig för att försöka kämpa i partävlingen, vars kval startar om ca en timme.

Ryktet om den höga kvalitén på vår KIP (Kort I Pannan) turnering har spridit sig och igår fick vi celebert besök av Jan Kamras, Johan Upmark samt den holländska stjärspelaren Marion Michelsen. De kom i släptåg av PO Cullin som blivit biten av detta spel. Pokalen stannade dock föga överraskande kvar i juniorlägret.

Idag är det strålande sol i Peking och på vår väg från frukosten såg vi att man dukat upp för en stor turnering i schack, utomhus!

Varje morgon samlas vårt lag i lobbyn 08.33 (Egentligen 08.30 men Erik Fryklund har lyckats förhandla till sig tre extra minuter) innan vi går till frukost. Idag blev det ett väldans liv på kineserna och de började vifta med armarna och gapa på oss. Det visade sig att delar av laget (Gärds/Fryklund/Thalén) var med på TV! Björn Thalén intervjuades och vi hamnade mitt emellan en rapport från Champions Leauge och Baseballigan. Anledningen till deras intresse verkade främst vara våra tröjor där vi har med det kinesiska tecknet för våra namn. Tidigare i veckan blev vi av samma anledning intervjuade av Pekings största dagstidning. Inte direkt anledningen vi ville hamna i media för men vi får vara glada för det lilla...

Glädjande att vi kommit med i medaljligan, snyggt Katt och grattis från hela juniortruppen!

mvh

Tom, Roger och resten av sjukstugan.




Tillbaka till toppen
Roger Wiklund [10530]
Sat 11 October 2008, 15:07
inlägg: 313
Hej, här följer ditten och datten om dagens händelser hos oss.

Partävlingen för juniorerna har startat och den är minst sagt "intressant".

Efter 48 spelade brickor finns inga som helst resultat (!). Man har inte lämnat ut någon relevant information om hur många som går vidare från kvalet utan svängt sig med termer som "ungefär 60 procent" eller "det vet vi snart". Förhoppningen är att vi kommer att få reda på ställningen i morgondagens bulletin. Thomas Winther...efter alla Bridgemateproblem de har här passade jag på att lämna ut ditt nummer, jag lade till att de kan ringa när som helst .

Tråkiga nyheter från andra sidan OS-byn, damlaget utslaget mot Frankrike, väldigt trist.

Ungefär 200 par ställer upp i partävlingen, så småningom kommer sagt en del att sållas ut. Dock kommer det även att tillkomma en hel del par, alla som blir utslagna ur lagtävlingen går direkt in i partävlingen.

Patrik Johansson är hos oss dagens hjälte, han höll ut i 48 brickor för att sedan stupa i säng. Medelst mystiska kinesiska piller försöker vi få honom kry igen.

Trots att OS precis har varit här är kineserna väldigt fascinerade av oss västerlänningar. När jag idag var ute på en timslång promenad blev jag som vanligt utpekad, uttittad och fick två gånger stanna för att föräldrar ville att jag skulle fotograferas med deras barn. Undrar hur det kommer att kännas när man kommer hem igen?

Som jag tidigare nämnde var det en schackturnering utomhus inne på området tidigare idag, uppskattnigsvis var det en ca 300 spelare som försökte koncentrera sig samtidigt som man spelade musik i ca 110 decibel.

Att damlaget blev utslaget gör om inte annat att vi kanske kan ställa upp med ett slagkraftigt mixedlag? Det ryktas om Rimstedt-Cullin, Bertheau-Upmark...det låter väl inte så pjåkigt?

Kvällens "Kort i Pannan" spel är avslutat och vi funderar starkt på att försöka se till att detta fantastiska spel förs in i World Mind Sport Games till nästa gång.

De tre juniorparen spekulerar i att de ligger hyfsat till i kvalet. Sivelind-Salomonsson hade en protest som gjorde att -790 förvandlades till +1100! Den där Sara är inte att leka med...

Det var allt för idag!

mvh

Tom, Roger och pillertrillarna!


Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80