Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Spader
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Alla tävlingar borta

Författare Post
Carina Wademark [12540]
Thu 04 September 2008, 10:42

inlägg: 1705
Alla tävlingar är borta på sidan.
Vi är medvetna om det och har meddelat våra tekniker.
Eftersom de har civila arbeten kan vi inte säga när problemet är återställt, men det blir så snart någon av dem har tid för oss.
Mvh
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Björn Sörling [80438]
Thu 04 September 2008, 10:55
Registrerad medlem #80438
inlägg: 937
Jag var av den uppfattningen att FSB de facto hade anställt en teknikansvarig. Möjligtvis är en hemsida inte teknisk nog?
Tillbaka till toppen
Urban Björklund [9496]
Thu 04 September 2008, 11:00
Registrerad medlem #9496
inlägg: 299
Eller snarare "för teknisk"!

Man har köpt en finfin hemsida som man själv inte kan administrera så därför blir man tvungen att köpa konsulttimmar så fort något händer... smarta säljare minsann! Eller rätta mig gärna om jag har fel.


//UB\\
Tillbaka till toppen
Andreas Winge [89299]
Thu 04 September 2008, 11:17
Registrerad medlem #89299
inlägg: 121
Urban Björklund[9496 skrev ...
]
Man har köpt en finfin hemsida som man själv inte kan administrera så därför blir man tvungen att köpa konsulttimmar så fort något händer... smarta säljare minsann! Eller rätta mig gärna om jag har fel.

Sist jag kollade så var e107 gratis.
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Thu 04 September 2008, 11:50

inlägg: 1705
Att administrera hemsidan är inget problem, det är när det kraschar i server/hårddiskar vi inte klarar det.

Vår nye teknikansvarige kommer sannolikt att klara delar av detta inom kort, men behöver hinna få tillgång till och sätta sig in i systemet först. Han arbetar sin andra dag idag och börjar med att sätta sig in i systemen på kansliet. Hemsidans system kommer därefter.
Att ha en teknikansvarig innebär inte att vi inte behöver våra externa krafter, även om de kommer att behövas färre timmar framöver tack vare att vi har honom.
Mvh
Carina





.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Andreas Winge [89299]
Fri 05 September 2008, 06:59
Registrerad medlem #89299
inlägg: 121
Carina skriver:
Problemet är detsamma som vi aviserade om i augusti. Det har att göra med trasiga hårddiskar. Bytet är nu delvis utfört, men kommer inte att vara 100% klart förrän i slutet av nästa vecka så fram tills nästa helg kan det fortsätta vara problem.

Nu tänker jag vara lite jobbigt(?) kritisk. Det känns som hemsidan är en viktig del av Sveriges Bridgespelare. Att det fortfarande inte är åtgärdat med foruminläggen och att nu tävlingarna dessutom försvunnit är helt otroligt dåligt. Det verkar inte som man tog första krashen på allvar när det tar så lång tid att få det rätt. Det verkar inte ens som man insett att detta skulle kunna hända (eller så har man blundat för det), och ingen åtgärdsplan har funnits.

Kommer alla forumtrådar och tävlingar att återställas och läggas samman med de trådar som skapats under tiden samt de tävlingar som rapporterats? Det känns inte som ett helt trivialt arbete. Däremot om man hade gjort en stark punktinsats att få igång den nya servern hade man sluppit denna sammanslagning av inlägg.

Vi får väl se hur det blir efter nästa helg. Jag har tyvärr inga större förhoppningar längre... Hoppas den nyanställde teknikansvarige kan återställa förtroendet för att hemsidan faktiskt underhålls och görs bättre. Men vad jag har förstått ligger det inte direkt som första prioritet i hans arbetsupggifter.

(Hoppas jag inte har blivit en bitter jävel, då alla inlägg från mig för tillfället är bittra)
Tillbaka till toppen
Tomas Brenning [4472]
Fri 05 September 2008, 08:50
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Andreas Winge[89299 skrev ...
]
(Hoppas jag inte har blivit en bitter jävel, då alla inlägg från mig för tillfället är bittra)

Vi ska nog kunna ordna en selektiv hårddiskkrasch som tar bort *Winge* ur databasen:-)
Tillbaka till toppen
Andreas Winge [89299]
Fri 05 September 2008, 10:07
Registrerad medlem #89299
inlägg: 121
Tomas Brenning[4472 skrev ...
]
Vi ska nog kunna ordna en selektiv hårddiskkrasch som tar bort *Winge* ur databasen:-)

Haha, ingen dum ide... alls faktiskt
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Sun 07 September 2008, 11:53

inlägg: 1705
Andreas jag kan försäkra dig om att vi tar problemet på allvar (Vi har lite annat att göra än att frivilligt utsätta oss för att få lägga ned all tid på att svara på frågor om varför hemsidan inte fungerar.)
och vi var medvetna om att detta kunde hända, därav informerade vi också om när bytena skulle ske och att problem kunde uppstå.

Bytet av hårddiskar och server var planerat till 11 augusti, där gjorde vi visserligen en chansning på att den skulle fungera över festivalen, men vi ville inte stå med dessa problem då.

Problemet är att bytet sköts upp eftersom vi inte blev insläppta i serverhallen som finns i ett bergrum utanför Stockholm, ett nytt datum sattes, men blev framflyttat igen. Vi meddelades inte om detta och trodde att bytet var gjort.

Problemet kommer att lösas så snart det någonsin går, men vi kan inte forcera oss in i serverhallen.

Jag tror ni förstår att vi söker efter en annan serverhall med 24-timmars service.

Tips: Även jag är urloggad i explorer och kan inte logga in igen. Via Firefox går det dock att logga in.

Mvh
Carina
PS. Du får vara jobbig Andreas
Bitter är jag också just nu ska du veta...vi tycker inte detta är roligt på något vis.




.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80