Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Juniorforum
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

JVM par + camp i Slovakien i sommar

Författare Post
Emma Övelius [80922]
Wed 29 March 2006, 10:48
Registrerad medlem #80922
inlägg: 36
Hej

I sommar går öppna junior VM par i Slovakien. Och många av oss juniorer är sugna på att åka dit och till juniorlägret som är efteråt. Men vi är ganska osäkra på vad som gäller. Kommer det att följa med någon från förbundet (Mari Ryman följde med till Ungern kommer jag ihåg), kommer förbundet att hjälpa oss att organisera gruppresa, boende etc eller ska vi fixa det själva? Finns det möjligheter till bidrag från framtidsfonden mm till de som väljer att åka?

Vi har redan räknat en del på olika resalternativ, boendekostnader etc. Så vi har ganska bra koll på delar av det praktiska. Det som vi däremot inte vet är vilka som har planer på att åka, och om vi ska sköta allt själva eller om förbundet har andra tankar.

Micke, Lasse, Gullberg och alla andra med insikter får gärna hjälpa till!

//Emma


Tillbaka till toppen
Micke Melander [7164]
Wed 29 March 2006, 14:00

inlägg: 895
Hej Emma,
jag kommer förmodligen att åka dit. Du ställer en radda frågor ovan och jag skulle kunna gissa svaren på några av dem, men avstår. Det är faktiskt juniorkommittén med Björn Sörling i spetsen som sitter inne med svaren (jag vet inte vad de bestämt).

Däremot så vet jag att alla anmälningar som rör Slovakien ska till mig, se e-post nedan. Boendet är ju redan ordnat, det ingår i paketet från EBL*, så vad som kvarstår är väl samordningen och resan kring det hela.

För övriga intresserade, som inte är juniorer, kan jag meddela att det Slovakiska bridgeförbundet anordnar Bridgeweekend den 30 juni - 2 juli (samtidigt som det andra arrangemanget alltså) på något närbeläget spa. Den som vill ha mera information om detta kan kontaka mig på » epost så vidarebefordrar jag det mail jag fått.

Mvh
Micke

* Boendet i helpension med alla måltider kostar ca 1500 Slovakiska pengar, per dag. Växlingskursen är typ 1000 = 250 svenska. Campen kostar med boende och mat 10840 + €100.

Till Björn Sörling:
Enligt EBL:s hemsida har vi en fri plats som delades ut i samband med USA campen. Hur tänker ni göra med den? "As the result of their nationals winning the 2004 WBF Youth Awards at the previous Camp, Romania, Sweden, Thailand and USA are entitled to one free place in the 2006 Junior Camp."
Tillbaka till toppen
Björn Sörling [80438]
Thu 30 March 2006, 09:03
Registrerad medlem #80438
inlägg: 937
Vi håller på att undersöka JVM idag (Peter Johansson ringde och väckte mig mitt i ottan) och förhoppningsvis ska vi fixa besked idag. Vad gäller den fria platsen så har jag för mig att vi diskuterade detta under förra MK-mötet och fick då intrycket att den skulle gå till samma person som fick utmärkelsen. Jag ska kolla upp det till 100% för säkerhets skull.
Tillbaka till toppen
Björn Sörling [80438]
Thu 30 March 2006, 15:40
Registrerad medlem #80438
inlägg: 937
Då så har vi fått ihop lite mer information:

Carina Westlin kommer troligtvis vara vår hönsmamma. Hon är ju redan hönsmamma för styrelsen så hon är van vid ett sånt här tufft jobb. Hon är tillfrågad och är positiv till resan. Tillsammans med Micke M kommer de att kolla upp vilka resor som är tänkbara och kommer troligen att hjälpa till med bokningar.

Från framtidsfonden kommer 25 000 kr delas ut till JVM. Denna summa delas per deltagare samt att Carinas resa ska sponsras.
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80