Kommande tävlingar
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
26/06 Ölandsveckan: A-final
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Varför?

Författare Post
Johnny Johansson [6116]
Tue 26 May 2015, 12:22
Registrerad medlem #6116
inlägg: 109
Fick alldeles nyss veta att man inte tänker skicka något tjejlag till junior-EM och kan bara undra varför?


Småtokig men glad
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Tue 26 May 2015, 12:53
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Om jag kommer ihåg det rätt var det för att Westerlund tyckte att det var för dyrt eller att de var för dåliga.

Det finns en lång tråd ("Juniorlandslag") om det som du hittar om du söker på "tjejlag" i sökfunktionen till höger.
Tillbaka till toppen
Svante Ryman [8639]
Tue 26 May 2015, 13:29
Registrerad medlem #8639
inlägg: 242
Torbjörn, jag uppskattar din humor Den där Westerlund gillar nog inte tjejer (bridgespelande )
Tillbaka till toppen
Ola Brandborn [13092]
Tue 26 May 2015, 13:39
Registrerad medlem #13092
inlägg: 774
Kan vara för långt att åka också.


Min blogg: Kackalorum.se
Min ölblogg: Stallhagen.eu
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Mikael Westerlund [9690]
Tue 26 May 2015, 15:22
Registrerad medlem #9690
inlägg: 745
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
Om jag kommer ihåg det rätt var det för att Westerlund tyckte att det var för dyrt eller att de var för dåliga.

Det finns en lång tråd ("Juniorlandslag") om det som du hittar om du söker på "tjejlag" i sökfunktionen till höger.


Torbjörn, jag är normalt en stor fan till dins skämt men denna gången är jag inte lika förtjust då det säkert finns många som kommer att läsa detta men som inte läst den andra tråden.
Och som du säkert förstår så vill jag inte att någon skall tro att det föreligger på det sättet du skriver här.

Jag tycker det är jättetråkigt att det inte kommer att skickas något lag i Girls-klassen. Efter vad jag har hört så skall det bero på att det inte finns tillräckligt med bridgespelande tjejer som är redo att satsa hårt nog. Om detta stämmer eller inte har jag ingen aning om men det är vad jag har hört skulle vara orsaken i alla fall.

De flesta har säkert vid det här laget förstått att jag inte ser på detta på samma sätt som de ansvariga för juniorlagen ser på det.
Och då det inte är jag som har detta som arbetsuppgift så verkar det inte spela så stor roll vad jag anser.

Men bara för sakens skulle så vill jag nämna att jag inget hellre vill än att vi skall skicka ett lag i varje klass (inklusive Girlsklassen) till EM.
Så om någon inte förstod att Torbjörn skämtade så vet ni förhoppningsvis nu

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Tue 26 May 2015, 16:21
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Mikael Westerlund[9690 skrev ...

Men bara för sakens skulle så vill jag nämna att jag inget hellre vill än att vi skall skicka ett lag i varje klass (inklusive Girlsklassen) till EM.

Finns det tjejer som vill spela skall vi självklart skicka ett lag!

Det kommer att kosta ca 150 tkr att skicka sex seniorer och en lagkapten till VM i Indien i sommar och då har vi också råd att sätta fyra tjejer på tåget till Köpenhamn.

Vi har inte höjt medlemsavgiften på 15 år och höjer vi med sketna 20 kronor får vi in 570 tkr/år.
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Tue 26 May 2015, 18:39
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...

Finns det tjejer som vill spela skall vi självklart skicka ett lag!

Nu ser jag att det finns tydligen inget lag att skicka eftersom det bara är två tjejer som anmält sitt intresse. Det verkar dessutom som man verkligen ansträngt sig för att få ihop så många juniorer som möjligt till JEM i Tromsö:

» länk

Fast medlemsavgiften skall man höja i alla fall och pengarna kan bl a gå till att få fler juniorer att spela bridge så vi kan representera i alla klasser.
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80