Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Bridge+More = Framtiden?

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Mikael Westerlund [9690]
Thu 29 January 2015, 16:48
Registrerad medlem #9690
inlägg: 745
Nu när Danmark hade sin festival så fick jag se en film på någon apparat man har mitt på bridgebordet som min gode vän Gus Hansen skulle ha varit med och investerat i. Nu i efterhand har jag försökt hitta den filmen igen på youtube men tyvärr utan framgång.
Men varför jag skriver här om den är enbart för att höra vad ni andra som fått se den har för åsikt?

Jag har i flera år sagt att Bridgemate måste vara Guds gåva till bridgen? Och det anser jag fortfarande med alla snabba resultat och att man så fort man kommer hem efter en tävling kan gå in på datorn och se varenda giv man spelat med resultat osv.

Men det jag sett av den här nya apparaten Bridge+More (tror jag den heter) så verkar den ju faktiskt mycket bättre till och med?
Och där har man ju också svaret på frågan hur spelet kunnat gått till för att hen kunde gå 2 bet i utgången som de flesta gått hem i.

Jag är superpositiv till det lilla jag sett och undrar vad ni andra tycker? Och extra super skulle det vara om några av er som var med och spelade tävlingen kan delge oss andra vad ni tyckte?

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund
Tillbaka till toppen
Thomas Ålander [28168]
Thu 29 January 2015, 20:49
Registrerad medlem #28168
inlägg: 871
Jo, det kan innebära en revolution.
Inom en del sektorer av samhället finns begreppet "det teknologiska imperativet", dvs finns en möjlighet skall den användas överallt (kravet på det kommer!).
Man ser framför sig att Bridgemate i ett slag är omodern och att ställen som inte har den senaste tekniken kommer att ses som hopplöst omoderna.
Och det kanske de är.
Är kortlekstillverkarna(Offason, Piatnik m fl.) underrättade?
Hemma vid köksbordet spelar vi lugnt vidare.
Tillbaka till toppen
Max Ödlund [9267]
Thu 29 January 2015, 21:30
Registrerad medlem #9267
inlägg: 82

Apropå Thomas Ålanders ”det teknologiska imperativet”.

Eftersom det finns en och annan där ute som inte är lika gammal och bildad som farbror Max kommer här lite fakta.

Kants Kategoriska Imperativ lyder så här: ”Uppträd alltid så att principen för ditt handlande kan upphöjas till allmän lag.”

Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Fri 30 January 2015, 08:00
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...

Många har hört av sig till mig och undrat hur man blir auktoriserad brickläggare och det är alltså Roger Wiklund på förbundet som håller i både utbildning och efterföljande prov.

Det är två intensiva dagar och det varvas teori och praktik men det lovas många skratt också. Det går bra att ringa Roger dygnet runt för det här är en av hans hjärtefrågor och något han verkligen brinner för.

Av kvalitetsskäl är antalet deltagare maximerat till åtta, platserna brukar ta slut fort och det är först till kvarn som gäller!

Jag vill inte nämna några namn men det är tydligen någon på förbundet som försöker stoppa den här nya maskinen. När förbundets framtidsgrupp har möten sitter han tydligen bara och obstruerar och mumlar saker som "helvetesmaskin", "allt var bättre förr" och "kommer att kosta mer pengar än Mats advokater".

Han skall även fått IT-gruppen att ta bort klippet på YouTube genom att hota med: "Om ni inte tar bort det kommer jag att berätta för styrelsen att ni bara sitter och spelar TV-spel i Silows källare!".

Varför han är emot maskinen kan man bara spekulera i men jag misstänker att det har att göra med att den kommer att ersätta brickläggarna och att han alltid insisterar på att få kontant betalt för sina kurser och brukar svara: "fattar ni hur dåligt förbundet betalar oss?" när folk frågar efter kvitto.

Tillbaka till toppen
Ola Boström [6777]
Fri 30 January 2015, 08:19
Registrerad medlem #6777
inlägg: 39
http://www.bridgecompany.com/more
Tillbaka till toppen
Mikael Westerlund [9690]
Fri 30 January 2015, 12:50
Registrerad medlem #9690
inlägg: 745
Ola Boström[6777 skrev ...
]
http://www.bridgecompany.com/more


Hej Ola och tack för länken. Fast just den länken går bara till deras hemsida och dit hade jag redan hittat. Men jag börjar undra om jag är tokig eller något för jag lyckas helt enkelt inte hitta någon länk till filmen jag pratar om där heller (och detta var mitt tredje försök) på deras hemsida med alla undersidor. Har du lyckats hitta någon film där Ola? och i så fall var?

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Fri 30 January 2015, 12:53

inlägg: 1705
Mikael Westerlund[9690 skrev ...
]
Ola Boström[6777 skrev ...
]
http://www.bridgecompany.com/more


Hej Ola och tack för länken. Fast just den länken går bara till deras hemsida och dit hade jag redan hittat. Men jag börjar undra om jag är tokig eller något för jag lyckas helt enkelt inte hitta någon länk till filmen jag pratar om där heller (och detta var mitt tredje försök) på deras hemsida med alla undersidor. Har du lyckats hitta någon film där Ola? och i så fall var?

Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund


Den här kanske, via facebook film


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Carina Wademark [12540]
Fri 30 January 2015, 12:55

inlägg: 1705
Eller någon av filmerna här


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Per Jansson [12635]
Fri 30 January 2015, 16:29
Registrerad medlem #12635
inlägg: 147
Vilken spännande manick, vilken grej att använda för facitbridge.
Tillbaka till toppen
Jan-Olof Hegethorn [12033]
Fri 30 January 2015, 18:29
Registrerad medlem #12033
inlägg: 147
Jag fick en känsla av invasion(utav alla dessa alienfilmer som gjorts).
Tror att framtiden inte behöver bekämpas.

/janne

Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80