Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Bohuslän-Dals BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Om individuella DM 2014

Författare Post
Sylve Larsen [11960]
Mon 01 December 2014, 16:28
Registrerad medlem #11960
inlägg: 699
Olle och Roger bevaka era intressen.
När TK först beslutade att resultatlistan skulle bestå trots felaktigheter p g a tiden.
Påpekade jag att det fanns ett beslutat regelverk i dessa ärenden. Hade alltså ingen åsikt om det skulle ändras eller vara kvar.
Hade ju ingen kunskap vad felet var/kommit till. Har trots begäran ännu ej fått kunskap i detta.
TK beslöt ändra och hänvisade till årsmötesbeslut och att någon yrkat på ändring.
TK skulle ju ha motiverat sitt beslut hänförligt till ”felet” och hur det skulle tolkas i Lag 97 C2. Alltså vilka beslutsgrunderna var för sitt nya beslut.

Det avgörande är felets art, vem som gjort det och hur det skall tolkas i Lag 97 C2.
Om tävlingsledaren och tävlingsorganisationen båda är övertygade bortom rimligt tvivel att resultatet är fel. Om man följer foruminlägg verkar TL inte vara tillfrågad vid första beslutet, att behålla lista (Men det kan vara en misstolkning)

Har inte sett och fått ta del av ”felet” och hanteringen, tolkningen av Lag 97 C2.
Är inte övertygad om att det var rätt att ändra prislistan.

Så Olle och Roger om ni tycker att jag förslösade era medaljer med mitt påpekande, så ta chansen att ifrågasätta nya listan utifrån tolkning av Lag 97 C2 utifrån det aktuella felet.

Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80