Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

EM spekulationer

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Jan Kamras [85968]
Sun 01 June 2014, 14:22
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
Eftersom ingen annan börjat startar jag.

Open:
Jag tror aldrig det varit så ovisst kring de sex VM-platserna. Utan överdrift kan jag se femton (15) lag som har en helt realistisk chans!
1. Monaco
2. Sverige
3. Bulgarien
4. Israel
5. Polen
6. Tyskland (med tanke på vilket flyt Sabine-Roy verkar ha)
Va - varken Italien eller Holland tänker ni kanske? Roligare om man får chansa lite.

Damer
:
Här ser jag bara åtta kandidater till de sex VM-platserna, förutom de nedanstående även Norge och Italien.
1. Holland (överlägset)
2. England
3. Polen (man får chansa lite här också)
4. Frankrike
5. Ryssland
6. Sverige

Seniorer
:
Nästan lika ovisst som i Open, tolv lag har realistisk VM-chans. Lite chansartat tips igen och hoppas de våra visar att jag tippat fel!
1. Polen
2. Frankrike
3. Ungern
4. Italien
5. Belgien
6. Israel


Tillbaka till toppen
PO Sundelin [1171]
Sun 01 June 2014, 23:41
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Jan Kamras[85968 skrev ...
]

Open:
Jag tror aldrig det varit så ovisst kring de sex VM-platserna. Utan överdrift kan jag se femton (15) lag som har en helt realistisk chans!
1. Monaco
2. Sverige
3. Bulgarien
4. Israel
5. Polen
6. Tyskland (med tanke på vilket flyt Sabine-Roy verkar ha)
Va - varken Italien eller Holland tänker ni kanske? Roligare om man får chansa lite.


Jan:

Italien försöker ju klara sig med bara Versace,Lauria och Sementa. Dom vann tydligen kvalet i Italien, men Angelini sägs inte ha spelat mycket - om ens något. I Pau för några år sen var det nära att Italien inte gick vidare från gruppspelet, men då åkte Angelini hem...

Holland har sitt bästa par tjänande pengar i China och har ett ganska nytt tredjepar.

Men nog måste väl England vara en stark 6-kandidat. Och Ryssland?

Edit: Fixade quoten/CW

Tillbaka till toppen
Jan Kamras [85968]
Mon 02 June 2014, 12:38
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
PO Sundelin[1171 skrev ...
]
Men nog måste väl England vara en stark 6-kandidat. Och Ryssland?

Absolut - därför sa jag ju att det är väldigt ovisst.
Tillbaka till toppen
Jan Kamras [85968]
Wed 04 June 2014, 13:00
Registrerad medlem #85968
inlägg: 738
Har just hört att hela engelska damlaget dragit sig ur EM och ett nytt lag kommer att anmälas.
Jag kommer att ändra mitt tips efter jag sett den nya laguppställningen.
Tillbaka till toppen
Mikael Grönkvist [85230]
Wed 04 June 2014, 16:04
Registrerad medlem #85230
inlägg: 205
Såg på Facebook att det hela handlade om Sally Brocks dotter. Sally ville ha med henne till Kroatien på grund av sjukdom men fick, trots ok från kapten och lagkamrater, nej från förbundet vilket gjorde att i alla fall hennes par tackat nej. Det stod dock inget om att resten av laget hoppat av.


» länk
Tillbaka till toppen
Thomas Ålander [28168]
Wed 04 June 2014, 18:17
Registrerad medlem #28168
inlägg: 871
Hej!
Antag, självklart t v hypotetiskt, att motsvarande grej inträffar/t i/för ett svenskt/Sveriges lag. Hade reaktionen på ömse håll varit densamma?
Tillbaka till toppen
Tomas Brenning [4472]
Wed 04 June 2014, 18:33
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Lätt val. Det är ju för sjutton ett mästerskap.

Om jag vore kapten skulle jag säga nej. Spelaren får helt enkelt välja. Antingen spela med 100% fokus eller kliva åt sidan och låta någon annan med 100% fokus spela. I det här fallet alltså kliva av.

I det aktuella fallet godkände kaptenen det men förbundet sa nej. Smart av förbundet när kaptenen uppenbarligen inte vågade säga ifrån.

Om det nu var så att resten av laget också klev av så visar det på stor lojalitet från deras sida. Man kan också använda andra, mindre smickrande ord, men det behöver vi inte gå in på här och nu.
Tillbaka till toppen
Max Ödlund [9267]
Wed 04 June 2014, 19:31
Registrerad medlem #9267
inlägg: 82

Lojalitet är ett utomordentligt svårt ord.

Om hustrun uppträder på ett visst sätt, och jag offentligt håller med, så är det inte fråga om lojalitet om jag i grunden tycker att hon gjort nåt bra. Men om jag i grunden tycker att hon gjort nåt dåligt, och ändå står upp och skriker att jag håller med henne, då är det fråga om s.k. lojalitet.

”My country, right or wrong!” säger jänkarna.
“Du får väl för helvete inte heja på en AIK:are!”, säger Djurgårdaren.

Vad hände med gammal hederlig logik och anständighet?

Tillbaka till toppen
Tomas Brenning [4472]
Thu 05 June 2014, 05:57
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Max Ödlund[9267 skrev ...
]
“Du får väl för helvete inte heja på en AIK:are!”, säger Djurgårdaren.

På gamla dar har jag blivit ointresserad av lokala sporter, så när någon jag stötte på började tala om fotboll kunde jag inte riktigt engagera mig. Däremot fanns det uppenbarligen tillräckligt med gnista kvar i mig för följande uttalande:

"Det enda jag gör nuförtiden är att heja på Djurgårdens motståndare om Djurgården spelar, annars är jag neutral".

Oklart hur detta passar in i den övriga tråden, men jag tänkte på det när jag läste ett av Max exempel.
Tillbaka till toppen
Peter Swensson [15345]
Thu 05 June 2014, 18:17
Registrerad medlem #15345
inlägg: 1031
Max Ödlund[9267 skrev ...
]

Lojalitet är ett utomordentligt svårt ord.

Om hustrun uppträder på ett visst sätt, och jag offentligt håller med, så är det inte fråga om lojalitet om jag i grunden tycker att hon gjort nåt bra. Men om jag i grunden tycker att hon gjort nåt dåligt, och ändå står upp och skriker att jag håller med henne, då är det fråga om s.k. lojalitet.

”My country, right or wrong!” säger jänkarna.
“Du får väl för helvete inte heja på en AIK:are!”, säger Djurgårdaren.

Vad hände med gammal hederlig logik och anständighet?



Herrn får lära sig lite ordkunskap tror jag bestämt... I händelse av att PISA börjar testa äldre medborgare. All lojalitet är inte gammalmodig och blind. Skål
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80