Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Österrikes öppna lag i EM uttaget

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 30 January 2014, 08:04
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Det öppna Österrikiska laget är nu uttaget och man har inledningsvis bara tagit ut fem spelare för att senare troligen komplettera med ytterligare en.

Följande spelare kommer att representera Österrike vid EM i Opatija:

Jan Fucik - Gunther Purkarthofer
Christian Terraneo - Arno Lindermann
Andreas Basch
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 30 January 2014, 09:01
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Tyvärr kommer laget att vara avsevärt försvagat eftersom jag inte kommer att vara med som non-playing captain.

Anledningen är av karaktären intern österrikisk sandlåda men kan kanske ändå vara av intresse.

Efter förra EM blev jag ombedd av förbundet att redogöra för mina intryck av insatserna och där var jag ganska kritisk mot en av spelarna. Det var naturligtvis avsett att behandlas internt men så blev det inte och nu är spelaren uttagen till EM och har nu föreslagit förbundet att man skall spara in pengarna för en non-playing captain i EM genom att låta bli att skicka någon (och det här kan jag faktiskt se det roliga i).

Jag har förståelse för om förbundet tycker att det är en bra idé eftersom vi är ett litet förbund där kostnaderna för mästerskap är en stor del av budgeten men jag har däremot inte förståelse för att man från förbundet skickar ut ett brev till bl a spelarna där man skriver att man ÖVERVÄGER förslaget och att man bl a skall inhämta skriftliga synpunkter från spelarna.

Oavsett om man nu bestämmer sig för att skicka mig har man nu enligt min mening försvagat mitt kaptenskap så pass allvarligt att min medverkan ändå hade blivit meningslös. Prinsessan på ärten är nu inte längre intresserad och jag har därför skickat följande brev till förbundet och spelarna:

"Dear representatives of the Austrian Bridge Federation, players and friends,

The fact that the proposal from Mr XXX on my participation as non-playing captain for the open team in the European Championship is being considered, is for me evidence enough that I do not have the trust of the Austrian Bridge Federation and/or the players.

With regret I, therefore, have to announce that I am no longer at your disposal.

I wish the team Good Luck in Opatija.

Yours faithfully,

Torbjörn Jönsson"

Tillbaka till toppen
Arne Jordestedt [4809]
Thu 30 January 2014, 18:26
Registrerad medlem #4809
inlägg: 159
Torbjörn Jönsson[6268 skrev ...
]
Tyvärr kommer laget att vara avsevärt försvagat eftersom jag inte kommer att vara med som non-playing captain.

[/i]

...då kan du väl satsa på "playing captain" -försvagat sa Bull, just det försvagat sa Basch

Tycker du skrev ett snyggt nej tack, Torbjörn. Tack för att du delar med dig.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Andreas Könyves [4590]
Thu 30 January 2014, 20:37
Registrerad medlem #4590
inlägg: 350
Mina största framgångar har varit som non playing non captain.
Kan du inte dyka upp ändå Torbjörn. Hade varit kul att träffa dig igen.
Tillbaka till toppen
Bo Gullefors [36345]
Thu 30 January 2014, 20:52
Registrerad medlem #36345
inlägg: 296
Torbjörn! Dina inlägg har alltid varit och alltjämt är trevliga att läsa, men detta känns inte bra att Bridgeförbundet i Österrike var så indiskret och taktlöst att det spred ut dina i förtroende lämnade synpunkter. Jag håller med Arne Jordestedt att det var ett välformulerat nej tack du skrev. Tack för att du delar med dig till oss om vad som händer i Österrike.
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 30 January 2014, 21:52
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
Jag har under dagen fått mail och telefonsamtal från samtliga spelare i laget (undantaget då Mr XXX (det kanske bara är jag men när jag nu läser XXX kommer jag att tänka på porr av någon anledning)) där man utryckt sina starka sympatier för mig vilket naturligtvis känns bra.

En säger tex att inte tänker spela om inte jag följer med men däremot misstänker jag att han som skrev: "Wir brauchen dich und liebe dich ..." är lite ironisk.

En av de största nackdelarna med att inte komma till Opatija är att nu får jag inte träffa Andreas och Börje!
Tillbaka till toppen
Torbjörn Jönsson [6268]
Thu 13 March 2014, 14:48
Registrerad medlem #6268
inlägg: 929
För alla er som har legat sömnlösa på nätterna och oroat er för hur det skall gå för Österrike utan mig i EM har jag lugnande besked.

Vår president har verkligen ansträngt sig för att visa att det hela var ett missförstånd och efter att styrelsen skickat ut ett öppet brev till bl a spelarna där man förklarat sitt förtroende för mig tycker jag inte att jag kan spela sårad längre utan kommer att åka till Opatija.

Tyvärr innebär det också att jag inte längre står till förfogande som NPC för Sverige.


Tillbaka till toppen
Björn Sörling [80438]
Thu 13 March 2014, 14:56
Registrerad medlem #80438
inlägg: 937
Bara goda nyheter mao. Lycka till!
Tillbaka till toppen
Börje Rudenstål [2336]
Thu 13 March 2014, 15:08
Registrerad medlem #2336
inlägg: 1225
Kul Torbjörn, tur att du inte är så lättstött...
Tillbaka till toppen
Webbsajt
PO Sundelin [1171]
Thu 13 March 2014, 15:59
Registrerad medlem #1171
inlägg: 1602
Grattis Torbjörn - rent principiellt alltså.
För övrigt så tråkigt att du ska behöva kaptena ett sådant lag.

Men låt oss tänka på det positiva;
Opatija är varmt (möjligen alltför varmt, men det finns hyggliga glacebarer),
vi kan äntligen ta den där ölen som inte blev av senast pga dina familjeskäl... Då kan du få lätta ditt hjärta och lufta alla kaptensbekymmer - jag lovar all sympati och förståelse.

Blev det klart med sjätte man? Eller alla sex?
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80