Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

DM-par Stockholm

Författare Post
Anders Söderstedt [9228]
Sat 20 April 2013, 10:24
Registrerad medlem #9228
inlägg: 14
Är det verkligen så illa att endast 23 par är intresserade att spela DM-par nästa helg?

Sista anmälningsdag är idag så några fler kan vi väl bli?
Tillbaka till toppen
Björn Wenneberg [1912]
Sat 20 April 2013, 13:02
Registrerad medlem #1912
inlägg: 62
I höstas hade Stockholms BF en DM-tävling för mindre rutinerade. Denna samlade ca 70 par. Tillsammans med dessa 23 blir det 93 par. För ett par år sedan försökte vi att spela tillsammans och hade pris för de bästa "mindre rutinerade" paren, men då kom det bara två mindre rutinerade par. När vi sedan separerade blev det succé för gruppen "de mindre rutinerade", men vad har hänt med de som vill vinna DM eller kanske SM? Ligger det fel i tiden? kanske lite tidigare på året? Kanske på hösten? under andra former?. Styrelsen i Stockholms BF tar gärna emot förslag hur vi kan förbättra, så att vi får flera deltagare i våra DM-tävlingar. Under början av juni har vi vårt planeringsmöte inför nästa år. Förslag till förbättringar emottages tacksamt! mvh Björn Wenneberg
Tillbaka till toppen
Johan Pettersson [3411]
Sat 20 April 2013, 14:00
Registrerad medlem #3411
inlägg: 261
En stilla undran.

Kan man tolka det som att ni då räknar 93 par för att kvotera in många par till SM-finalen?

MVH
Tok-Johan
(2NT=9-12 HP)
Tillbaka till toppen
Ola Brandborn [13092]
Sat 20 April 2013, 15:10
Registrerad medlem #13092
inlägg: 774
Björn Wenneberg[1912 skrev ...
]
I höstas hade Stockholms BF en DM-tävling för mindre rutinerade. Denna samlade ca 70 par. Tillsammans med dessa 23 blir det 93 par. För ett par år sedan försökte vi att spela tillsammans och hade pris för de bästa "mindre rutinerade" paren, men då kom det bara två mindre rutinerade par. När vi sedan separerade blev det succé för gruppen "de mindre rutinerade", men vad har hänt med de som vill vinna DM eller kanske SM? Ligger det fel i tiden? kanske lite tidigare på året? Kanske på hösten? under andra former?. Styrelsen i Stockholms BF tar gärna emot förslag hur vi kan förbättra, så att vi får flera deltagare i våra DM-tävlingar. Under början av juni har vi vårt planeringsmöte inför nästa år. Förslag till förbättringar emottages tacksamt! mvh Björn Wenneberg


Well, för det första handlar det väl om information, jag hade ingen aning om att tävlingen går på lördag om en vecka innan jag läste den här tråden

För det andra så är anmälningsstopp en vecka före en ganska så väl tilltagen tid.

Personligen struntar jag fullständigt i någon DM-titel, och det tror jag många gör med mig med. Marknadsför tävlingen som SM-kval så kanske intresset blir större?

Förslag på att rädda upp den här tävlingen: Förläng anmälningstiden och ge någon med mycket kontakter (läs Micke Almgren exempelvis) telefonpengar och lön för nedlagd tid, så kommer han kunna ragga ihop 50 par till innan start.



Min blogg: Kackalorum.se
Min ölblogg: Stallhagen.eu
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Micke Almgren [11390]
Sat 20 April 2013, 17:03
Registrerad medlem #11390
inlägg: 149
Hej!
Jag förlänger anmälningstiden till på tord 25/4.
/Micke A
Tillbaka till toppen
Torbjörn Gustavsson [1255]
Sat 20 April 2013, 20:34
Registrerad medlem #1255
inlägg: 840
Ett problem är att tävlingen annonseras sent. För att intresse ska kunna uppbådas måste den vara tydligt annonserad på förbundets webbsida ett antal månader i förväg. Det allra bästa är om tävlingen anordnas med klubbkval, och att detta annonseras tidigt på hösten. Vi är många som har almanackor som är upptecknade månader i förväg.
Tillbaka till toppen
Erika Rodin [93303]
Sun 21 April 2013, 09:22
Registrerad medlem #93303
inlägg: 256
Tävlingen annonserades för sent. Själv har jag ju planerat min 21-års fest denna helg i ca ett halvår, och då trodde jag att jag tagit hänsyn till alla bridgehelger.. (Två helger innan Guld-IAF, helgen innan SM-semi, helgen efter Karlstadsmix, helgen efter SM-final, ledig helg, JSM-lag) Hade jag vetat att denna tävling låg denna helg hade jag ju bara lagt festen 3e helgen i maj och inte tagit halva Stockholms bridgespelare ifrån denna tävling Man lär ju ha vetat om att tävlingen skulle spelas denna helg rätt länge... Jag har iofs erbjudit mina festdeltagare att de kan göra båda då tävlingen slutar relativt tidigt, men de missar ju ändå rätt mycket av min fest


Allt blir bra till slut och är det inte bra så är det inte slut.
Tillbaka till toppen
Webbsajt

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80