Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Vilket ! läge för rekrytering

Författare Post
Kent Maltein [15967]
Mon 20 August 2012, 19:13
Registrerad medlem #15967
inlägg: 249
Först matchen mot USA och sedan denna rysare med över sju tusen åskådare på internet (7 000 +) och "alla" snackar" bridge? Eller?

De flesta bridgeklubbar annonserar i dagstidningar inför kursstart och hoppas på det bästa. De flesta som läser annonserna har fyllt 50 + vilket per automatik innebär att vi kanske sänker medelåldern från 67 år till 66,8

Med lite arbete och bilder på öppna och damlaget från VMSG
(ursäkta seniorerna) » länk kan vi tillsammans sätta upp ett kanonreportage om hur "bra" det är med bridge och hur framgångsrika vi är i lilla Sverige. Alla skolor, universitet, högskolor, gymnasium och grundskolor, det kan skötas av klubbarna i landet. Maila underlaget till alla idrottsföreningar, skicka ut till företag (avdragsgillt om det skulle kosta något mm. mm. Erbjud ex. en lättvariant på bridge med start i oktober, unga vill inte ha en kurs till, de vill spela. Marknadsför detta ordentligt och jag är säker på att klubbrna runt om i landet (som har resurser och ett engagemang att ta emot nya) får ett stort antal nya och intresserade människor som vill spela bridge.

Finns det något att förlora på detta?

Jag personligen kan bara se otroliga vinster med det resultat vi haft i Lille om nu någon "bra" skribent gör ett kanonreportage och sätter in BRA bilder på dessa fantastiska bridgespelare.
Inget "fjolligt" A4 med lite text i, slå på stort.
Kör så det ryker......................

PS: De flesta klubbar har någon som har kontakt med tidningarna på orten, in med ett reportage och bilder i alla landsortstidningar och berätta där när kurserna/utbildningen/introduktionen börjar på er klubb.

DS: Vi har ju ett antal mer eller mindre bildsköna juniorer som spelade JVM i Taicang Kina.
Jag har inte sett något reportage i någon tidning,,,, än......
In med dom också


Tillbaka till toppen
Christian Bergek [92649]
Mon 20 August 2012, 19:36
Registrerad medlem #92649
inlägg: 154
Jag skickade just in ett mail till 'tipsa@svd.se'
Fler kanske kunde göra samma sak, och till fler medier. Det låter ju bättre om det är fler individuella formuleringar än om jag kör copy-paste och massmail till dem.
Jag tipsade hur som helst om att det är gratis att titta via bridgebase.com och lika gärna som svenska landkrabbor kan bli till sig av en 'medaljsegling' i OS, eller bita på naglarna under en brottningsmatch fastän ingen egentligen förstår sig på reglerna, så kan de väl bli inspirerade av hägrande svenska OS-medaljer i bridge.
Vi har ju ett ungt landslag som nog skulle göra sig bra i media, och de har slagit mycket meriterat motstånd. Marknadsföringsläget hade ju kunnat vara sämre!
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Pyttsi Flodqvist [9278]
Mon 20 August 2012, 20:02
Registrerad medlem #9278
inlägg: 118
så bra. vi är just i gång att jobba på juniorer, vad vi behöver är bra bilder med de yngsta i förgrund, texten kan vi fixa.

Tillbaka till toppen
Kent Maltein [15967]
Mon 20 August 2012, 20:10
Registrerad medlem #15967
inlägg: 249
Härligt att höra. lycka till.
Förbundet (per L?) kanske kan ordna ett klubbforum där vi kan byta ideér och tankar samt få förslag på hur ett framgångsrikt projekt mot juniorer bör och ska drivas.
Tillbaka till toppen
Lars Andersson [5351]
Tue 21 August 2012, 11:18
Registrerad medlem #5351
inlägg: 358
Ni får ordna en mjuk övergång så att skarorna som rusar in inte förväntar sig Nyström och får se våra "vanliga" lirare, kan bli magstarkt!

(obs IRONI, ta inte på allvar)
Tillbaka till toppen
Hans Stever [35040]
Tue 21 August 2012, 11:45
Registrerad medlem #35040
inlägg: 67
Har följt exemplet och tipsat Helsingborgs Dagblad. I förbifarten fick jag även med en länk till Tre Sang, Helsingborg med aktuella länkar till tävlingarna.
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80