Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Sydöstra Sveriges BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

juniorstöd

Författare Post
Bengt Lennartsson [84336]
Tue 05 June 2012, 10:08
Registrerad medlem #84336
inlägg: 40
Sydöstra ger 2 500 kr i stöd till de juniorer i våra klubbar som vill ut och spela internationella tävlingar. Vi har tre som anmält sig till JEM , Catrin Wahlestedt IFK Karlskrona , Simon Ekenberg och Simon Hult Lilla Sällskapet. Kostnaden för denna tävling täcks av förbundets framtidsfond , juniorerna får 1000 kr för en tävling och 1800 för två. Startavgifterna i JEM är 50 euro för en tävling och partävlingen som är en tvådagarstävling kostar 75 euro. Övernattning finns på spelplatsen men det handlar om 50 euro per natt. Vi har fått anhållan om ytterligare stöd och har sagt ja till detta för att JEM inte skall bli alltför dyrt. Nu vill Simon Hult spela danska festivalveckan med Mats Nilsland och det är ju inte heller gratis. För att ge ekonomiskt stöd till detta har därför styrelen bestämt att ett engångsstöd på 2500 ges till varje junior för att de skall kunna spela olika tävlingar i sommar.

Vi har här på sajten blivit kallade både snåla och fattiga för att juniorerna inte fått tillräckligt stöd. Jag kan bara kommentera att jag tror vi är det enda distrikt i Sverige som ger lokalt stöd för att juniorer skall få möjlighter att åka utomlands och spela. Några distrikt som jag kontrollerat med tycker tvärtom att " vårt stöd är generöst "

Bengt L
styrelse ordf
Tillbaka till toppen
Mats Nilsland [4773]
Tue 05 June 2012, 10:19
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Hej Bengt
Snåla var inte mitt förstahandsordval, möjligen var jag påverkad av Simons frustration över att ni först givit och sedan tágit tillbaka. Det viktigaste är givetvis att ni fortsätter stödja de juniorer som finns. Jag skulle gärna bekosta Simons kostnader själv om jag hade råd, för han är verkligen en talang som vi kan hoppas går hela vägen fram om vi stöttar honom. Tack för bidraget!
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80