Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Moment 22,23,24

Författare Post
Mats Nilsland [4773]
Mon 30 April 2012, 08:04
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Hej och glad Valborg på er alla!

Som en del vet har jag förutom min hemmapartner Lena och min veterana partner Börje nu också fått en juniorpartner i form av Simon Hult. Tack för att ni hejar på oss och till dem som försöker göra sig roliga och fråga om det är junior- eller veteranklassen vi satsar på säger vi bara vänta och se

Simon Hult är tillsammans med Simon Ekenberg ett av våra bästa juniorpar och kommer att spela både EM i Danmark och VM i Kina i sommar. Min tanke är att Simon och jag ska spela tävlingar som inte påverkar hans medverkan och träning till juniorlaget.

Vi är med i Nordic Race men bara för att visa vårt intresse då vi inte kan spela många av de tävlingar som ingår där. Däremot finns andra intressanta tävlingar, Danish Open (som motsvarar Chairmans) och Summer Nationals i USA. Det fanns även en German Open i samband med Bonn men nu kommer jag till problemet.

Jag förhörde mig med OpenCaptain PG om det fanns några bidrag för en fattig junior som går första året i gymnasiet i Västervik. Svaret blev nej, försök med Per eller Tommy. Per som är juniorkapten kunde inte hitta några bidrag för en junior som spelar med en veteran och jag har inte ens frågat veterankapten Tommy.

I stället frågar jag här. Känner någon till någon fond eller något stipendium, kanske någon sponsor eller ska det bli en insamling?

Alla tips mottages för det kostar ju lite att åka på bridge.
Tillbaka till toppen
Fredrik Jarlvik [4451]
Mon 30 April 2012, 08:28
inlägg: 486
Mats Nilsland[4773 skrev ...
]
Hej och glad Valborg på er alla!

Som en del vet har jag förutom min hemmapartner Lena och min veterana partner Börje nu också fått en juniorpartner i form av Simon Hult. Tack för att ni hejar på oss och till dem som försöker göra sig roliga och fråga om det är junior- eller veteranklassen vi satsar på säger vi bara vänta och se

Simon Hult är tillsammans med Simon Ekenberg ett av våra bästa juniorpar och kommer att spela både EM i Danmark och VM i Kina i sommar. Min tanke är att Simon och jag ska spela tävlingar som inte påverkar hans medverkan och träning till juniorlaget.

Vi är med i Nordic Race men bara för att visa vårt intresse då vi inte kan spela många av de tävlingar som ingår där. Däremot finns andra intressanta tävlingar, Danish Open (som motsvarar Chairmans) och Summer Nationals i USA. Det fanns även en German Open i samband med Bonn men nu kommer jag till problemet.

Jag förhörde mig med OpenCaptain PG om det fanns några bidrag för en fattig junior som går första året i gymnasiet i Västervik. Svaret blev nej, försök med Per eller Tommy. Per som är juniorkapten kunde inte hitta några bidrag för en junior som spelar med en veteran och jag har inte ens frågat veterankapten Tommy.

I stället frågar jag här. Känner någon till någon fond eller något stipendium, kanske någon sponsor eller ska det bli en insamling?

Alla tips mottages för det kostar ju lite att åka på bridge.



I Skåne finns det "Hasses Ungdomsfond", en fond som startades då välbekante Hans-Olof Hallén gick i pension. Här finns medel att söka för skånska juniorer som vill spela bridgetävlingar nationellt och internationellt (gäller inte SM-tävlingar). Om jag inte är felunderrättad kommer Simon att bli "skåning" till hösten så det kan vara värt ett försök att kontakta Hans-Olof eller Skånes BF med en förfrågan!

Fredrik/Skånes BF
Tillbaka till toppen
Gunnar Andersson [18507]
Mon 30 April 2012, 10:35
Registrerad medlem #18507
inlägg: 115
Bra jobbat Mats!

Kan inte bidrag utgå från 1933-klubben som lever vidare?

Tillbaka till toppen
Fredrik Jarlvik [4451]
Mon 30 April 2012, 10:43
inlägg: 486
Gunnar Andersson[18507 skrev ...
]
Bra jobbat Mats!

Kan inte bidrag utgå från 1933-klubben som lever vidare?



Och även Framtidsfonden bör vara en möjlighet. Hela överskottet av vårsilvertävlingarna går dit.

VARFÖR VÅRSILVER?
Intäkterna för vårsilvret går till Framtidsfonden. Den har till syfte att ekonomiskt bidra till unga lovande spelares utveckling i såväl nationell som internationell miljö.

Tillbaka till toppen
Krister Arnesson [8135]
Mon 30 April 2012, 11:14
Registrerad medlem #8135
inlägg: 119
Bra Mats att du ställer upp och tar en av våra juniorer till större tävlingar. Spelmed dig så kommer han att utvecklas ännu mer som Bridgespelare. Kan inte Förbundet eller Sydöstra som han tillhör gå in och sponsra med några tusen till en mycket lovande junior. Han kommer att gå långt i framtiden så då borde det inte vara så svårt för dom i alla fall Sydöstra att öppna plånboken lite
Tillbaka till toppen
Mats Nilsland [4773]
Mon 30 April 2012, 17:56
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Tack för fina tips.
Vi ska följa upp dem och ser gärna att någon som är insatt tar kontakt och förklarar vilka möjligheter som finns och hur Simon ska göra för att eventuellt få ett bidrag.

I morgon kväll på BBO ca 2030 kan ni se Simon i aktion mot internationella toppspelare från Danmark, Irland och USA. Jag har inte exakt information, Jens Auken i Köpenhamn organiserar matchen.

Vilket väder!!!
Tillbaka till toppen
Lars Lundqvist [6692]
Mon 30 April 2012, 20:14
Registrerad medlem #6692
inlägg: 79
Jag vill tipsa om en fond som finns för ungdomar mellan 11-25, Folke Bernadottes minnesfond. Fondens kriterier innebär att ungdomar ska stifta bekantskap med kulturella, ideella och sociala förhållanden i andra länder.
För dem som inte vet vad Folke Bernadotte är känd för är det de "Vita bussarna" i andra världskrigets slutskede som slussade ut människor från koncentrationslägren.
Fonden heter "Stiftelsen Folke Bernadottes minnesfond för internationellt utbyte"
Till hemsidan:
» länk
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80