Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Vårt eget Race.

Författare Post
Mats Nilsland [4773]
Wed 02 May 2012, 07:00
Registrerad medlem #4773
inlägg: 586
Simon var lite bekymrad över våra möjligheter i Nordic Race:
- Fick vi inga poäng för guldtävlingen? (menande Laholm).
- Nej den var ju innan Racet började
- Men SM-lag började ju i höstas, där hade vi ingen chans att ställa upp?
- Nej vi får köra vårt eget Race!

Å andra sidan var han också lite glad:
- XX har sponsrat mig med 2000 kronor!
- Vad bra. Tack till XX i Göteborg!

Att spela på BBO är en viktig träningsmöjlighet för mig och Simon och som många andra elitspelare utnyttjar. För några dagar sedan fick vi en inbjudan att spela mot ett lag (som visade sig vara Irlands landslag Mesbur-Fitzgibbon, Hanlon-McGann) tillsammans med Jens Auken-Sören Christiansen som spelat för Danmark i många år.

Den matchen spelades igår och som med de flesta matcher på den nivån så vinner man inte dem utan förlorar dem. Irland förlorade för att de gjorde fler misstag än vi – men jag vill betona att Simon bara är 17 år och har mycket kvar att lära. Bland annat det faktum att bridge på den nivån ibland är långsam (rentav seg) gör att det är svårt att fokusera. Ni som har egna barn sittande vid datorn vet att de helst gör 3-4 saker samtidigt!

Givarna finns på BBO och jag tror man kan ladda ner dem (jag kan dock inte säga hur) om man vill följa spelet i efterhand. Tack till er som är med och hejar på oss – det uppskattas.

Till sist lite juniortakter. Simon hade i ozon mot zon:

D9743 / E9 / inga / D107542

Han passade. 1 Ru från mig (1+ färg), 1 Hj från nästa, 1 Sp från Simon.
Nu bjöd jag 4Sp som visar en svitad hand. Dubbelt från nästa. Efter ett tag kom det till åskådarnas glädje (enligt Lena) en blå (RD) från Simon. Jag hade:

EK106 / K / EJ109xx / xx

5 trick och minus 1080 för Irland
Tillbaka till toppen

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80