Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Sydöstra Sveriges BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

DM lagfinal

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Stefan Åstrand [7183]
Mon 30 January 2012, 19:19
Registrerad medlem #7183
inlägg: 9
I årets DM final för lag ingår 2 Oskarshamnslag och ett lag från Hultsfred, vad vore naturligare än att lägga denna final i Oskarshamn, men Bernt och Thomas har bestämt att det blir Kalmar. Förklaring att det inte blir så många övernattningar .Mitt lag har deltagit i en hel Finaler och rest Sydöstra runt, alltid med övernattningar. Det kunde vara trevligt att nån gång spela en DM final på hemmaplan.Det skulle vara intressant att veta hur många övernattningar Karlskronalagen har haft genom åren.

Tillbaka till toppen
Thomas Winther [3522]
Mon 30 January 2012, 23:22

inlägg: 349
Sedan Sölvesborgs BK bildades 1992 har klubben ALLTID, sånär som på det året finalen spelades i Karlshamn, haft övernattningar i DM-lag finalen. Vi har ALDRIG proppsat på att någon final ska spelas i Sölvesborg och kommer så aldrig att göra. Det är det man får leva med när ens klubb ligger i ett "hörn av distriktet". Det är inte så konstigt att de orter som ligger "centralt" sällan eller aldrig "åker" på några övernattningar. Precis som för Växjölagen (liksom Karlskronalagen), som ligger "centralt", blir det ytterst sällan några övernattningar. Det går inte att trolla när det gäller det geografiska utseendet på distriktet. Placeringen av året DM-lag final dikteras av bl a resavstånd/kostnader och många andra praktiska omständigheter.
Tillbaka till toppen
Krister Arnesson [8135]
Sun 05 February 2012, 17:02
Registrerad medlem #8135
inlägg: 119
Håller med dej Stefan. Trots att jag inte spelar DM-Finalen i lag. Men Thomas & Bernt vad dom tycker så blir det oavsett vad andra har för förslag. Ha de gott Stefan
Tillbaka till toppen
Dan Johansson [11809]
Mon 06 February 2012, 14:58
Registrerad medlem #11809
inlägg: 37
Hej
Vad Sölvesborg som klubb tycker eller inte tycker har inte med saken att göra. Tycker nu Oskarshamn att det borde ligga där så bör de få en förklaring från förbundet och inte Sölvesborg.
Hur är det med övernattningarna? Spelas det i Kalmar lär det bli 4-5 lag som övernatta och ligger det i Oskarshamn blir det 4 lag. Så här kan jag inte se någon nackdel med Oskarshamn.
Milersättningen då? Totalt antal kilometer (enligt Eniro) blir 739,5 för resor till Kalmar och 846,5 till Oskarshamn. Diff 107 kkm.
Det blir ju några kronor det. Ni kan väl ta den kostnaden Stefan för att få det på hemmaplan .
Personligen tycker jag att om jag åker 10 eller 16 mil för spel så är det "skit samma", jag har ändå satt mig i bilen.
Jag förstår ditt synpunkt/önskemål Stefan och tycker att även ni som ligger i utkanten någon gång kan få spela på hemmaplan och detta hade varit ett gyllene tillfälle.
Trolla Thomas, jag vet att du kan det. Du trollade upp mig på läktaren en gång. Problemet var att vi spelade ihop då

Dan
Tillbaka till toppen
Krister Arnesson [8135]
Mon 06 February 2012, 23:13
Registrerad medlem #8135
inlägg: 119
Jag håller med i det du skriver Dan. Som du skriver att har man satt sig i bilen så gör inte några mil någon skillnad. Och Sydöstra har väl pengar så det räcker för att betala lite extra i milersättning
Tillbaka till toppen
Johnny Petersson [11931]
Tue 07 February 2012, 13:22
Registrerad medlem #11931
inlägg: 371
För personlig del hade det kvittat för mig(ej kvalificerad) om jag hade spelat i Kalmar eller Oskarshamn.
Tillbaka till toppen
Bo Falk [725]
Wed 08 February 2012, 16:27
Registrerad medlem #725
inlägg: 7
Vi hade samma diskussion för fem år sedan och då hade Ryd m.fl ställt in sig på att åka till Oskarshamn, men det blev Emmaboda. Vi har ju varit i Ryd och i Karlshamn och skulle vi fått det i år hade vi åkt tll Sölvesborg utan att gnälla nästa år. Vi var i Sölvesborg för ett par år sedan och spelade alla omgångarna i div.II. I höstas fick Växjö alla omgångar i div.III trots att det lätt hade gått att lägga sista omgången i Hultsfred utan några extra kostnader. Tycker det är bedrövligt och det gör det inte lättare att försöka få flera lag att deltga.
Tillbaka till toppen
Thomas Winther [3522]
Wed 08 February 2012, 16:38

inlägg: 349
Ta den har diskusionen med Bernt och Bengt. For mig ar det egalt var finalen spelas. Jag ar inte hemma och kan deta i Ert ordkrig.
Tillbaka till toppen
Dan Johansson [11809]
Wed 08 February 2012, 19:11
Registrerad medlem #11809
inlägg: 37
Att kalla Stefans väldigt ödmjuka fråga som ordkrig känns inte rättvist. Om jag nu startade det med "kall fakta" så sorry det var inte min mening . Som jag ser det så är nu alla problem lösta då det inte spelar någon roll för Thomas, jag sa ju att du kunde trolla. Då verkar ju "många andra praktiska omständigheter" lösta. För ni har väl matställen och hotell i Oskarshamn? Bollen ligger hos Er nu Stefan, jag bara passar den vidare. Ta upp det med Bengt och Bernt, precis som Thomas skriver. Lycka till. Dan
Tillbaka till toppen
Sture Rundgren [908]
Thu 09 February 2012, 12:53
Registrerad medlem #908
inlägg: 71
Hej Bosse min vän!
När det gäller DM-Finalen i Lag kan den mycket väl spelas i
Oskarshamn någon gång, jag har bott på trevliga hotell där
när det varit seriespel i golf. När det gäller Div: III får ni inte
gnälla på Sydöstra, det är FSB som bestämmer spelplatser
i det sammanhanget. Det är väl bara att söka arrangörsskap
för denna tävling, det kanske lyckas.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80