Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Jönköpings läns BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

DM Par

Författare Post
Stefan Lilja [20858]
Fri 03 February 2012, 05:26
Registrerad medlem #20858
inlägg: 313
Varför har det blivit bakvänt rund DM par?

länkat från JLBF:s sida

DM-par kval (simultan)
Resultatet är fastställt, 24 par går vidare till finalen 4/3. De som är bland de 24 första och vill avsäga sig sin plats tar kontakt med Mikael Alexandersson så fort som möjligt. Länk till resultat


Varför lägger ni inte in startlista efter paren som kvalade vidare?

Nu har man istället fått förfrågan om man ska vara med även att man gått vidare.
Om man kvalar in till en final och av någon anledning inte ska starta så är det väl givet att man hör av sej till ansvarig.

varför jobbar ni emot det ni själva har skrivit ner?
Nu har jag anmält oss IGEN, till finalen vi redan var med i.

/Stefan
Tillbaka till toppen
Mikael Alexandersson [16748]
Fri 10 February 2012, 12:09
Registrerad medlem #16748
inlägg: 87
Hej Stefan,

Tänk om det vore så att alla som kvalificerat sig lämnade återbud i god tid. Förra året fick vi många sena återbud vilket gjorde att man fick använda väldigt mycket tid för att få till ett komplett startfält. Jag ringde den sista personen, som befann sig på en fest, sent kvällen innan finalen. Därför har processen börjat tidigt med att få fram bekräftelse på om de som kvalificerat sig kommer att ta finalplatsen i anspråk.

Startlistan är den tävlingen där du lyckades anmäla dig och där hamnar endast de som bekräftat sitt deltagande. Det var meningen att endast administratörer skulle ha rättighet att lägga in startande, men under en kort tid var det möjligt för alla att anmäla sig, vilket var ett misstag. Om någon okvalificerad hade lyckats lägga till sig hade vederbörande naturligtvis tagits bort. I ditt fall svarde du inte på förfrågan via mail och därför kom du inte med på listan förrän du svarat och då jag skulle lägga till dig hade du redan gjort jobbet åt mig

Stefan, du verkar ha synpunkter på processen. Hur tycker du att vi ska göra istället?

Tycker att du ska engagera dig aktivt i arbetet med att arrangera förbundets tävlingar. Jag ska avgå efter att denna säsong, du kanske är en kandidat till att efterträda mig?
Tillbaka till toppen
Hans Svidén [7042]
Thu 16 February 2012, 11:10
Registrerad medlem #7042
inlägg: 176
Vill till Michael A anmäla vårt varma deltagande.
Leif Lysebring/ Hasse Svidén
DS
Tillbaka till toppen
Mikael Alexandersson [16748]
Fri 17 February 2012, 06:49
Registrerad medlem #16748
inlägg: 87
Hans Svidén[7042 skrev ...
]
Vill till Michael A anmäla vårt varma deltagande.
Leif Lysebring/ Hasse Svidén
DS


Hasse, din partner har redan bekräftat. Nuläget finns i ett excelark och i Spader.

/Mikael
Tillbaka till toppen

Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80