Kommande tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
08/05 Riksläger - Ljungskile
08/05 Final
Rapporterade tävlingar
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
17/02 Munka Ljungby Guld
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Juniorforum
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Swe U-26, VM i Philadelphia 2010

Gå till sidan       >>  
Författare Post
Simon Bech [87173]
Mon 04 October 2010, 11:34
Registrerad medlem #87173
inlägg: 40
Efter ett dygn på resande fot har vi nu vaknat upp i kyliga Philadelphia. "Ingen juniorresa utan strul" sa Erik Fryklund när vi lämnade Arlanda tidigt i går morse. Detta visade sig helt korrekt eftersom bagaget blev kvar i New York.

Vi hoppas att detta kommer att fixa sig under dagen.

I morgon startar Rosenblom, och vi kommer att få en ordentlig genomkörare inför J-VM. Med oss i laget har vi Arvid Wikner samt playing captain Jan kamras.

Jetlag har tagit ut sin rätt på oss så nu när klockan är 07:30 är det dags att väcka de andra.

Vidare rapportering under tävlingen..


Tillbaka till toppen
Simon Bech [87173]
Mon 04 October 2010, 16:32
Registrerad medlem #87173
inlägg: 40
Väskorna har nu anlänt (pust) så allt verkade vara i sin ordning.
Fryklund lyckades med det mirakulösa genom att låsa ut sig från sitt hotellrum och dessutom ha låst dörren med en hasp från insidan. Detta är som alla förstår inte möjligt (om man inte lämnar rummet via fönstret eller dylikt). Grattis Fryklund till bedriften !

För de nyfikna läsarna kan jag avslöja att han lämnade rummet via en sidodörr som endast har dörrhandtag på ena sidan (otur) och leder till hotellrummet bredvid.

Needless to say att varken vi eller hotellpersonalen kunde komma in i rummet utan hårdhandskarna på. Som grädde på moset hade Fryklund låst sig ute utan kläder på sig !!!

Tack vaktmästaren som lyckades bryta sig in utan att behöva byta ut dörren.

Alla nu på mycket gått humör, framförallt Fix och jag själv.

// Bech
Tillbaka till toppen
Carina Wademark [12540]
Mon 04 October 2010, 17:43

inlägg: 1705
Världsklass!
Hälsa alla och spela väl!
Kram
Carina


.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Andreas Könyves [4590]
Tue 05 October 2010, 06:23
Registrerad medlem #4590
inlägg: 350
Vi som är riktigt nyfikna undrar förstås vem som bodde i rummet bredvid
Tillbaka till toppen
Stefan Zylberstein [84914]
Tue 05 October 2010, 10:12
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
Andreas Könyves[4590 skrev ...
]
Vi som är riktigt nyfikna undrar förstås vem som bodde i rummet bredvid


Ja det undrar jag också, fast diskretionen förbjöd mig att ställa frågan rent ut.

Men om Fryklund & Co är nöjda så är vi, deras supporters, också nöjda.



Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Joakim Fryklund [5079]
Tue 05 October 2010, 12:14
Registrerad medlem #5079
inlägg: 5
För släktens goda ryktes skull hoppas jag att det inte var mitt i natten och att Fryklund ("Mr. Bean") var så ovaken att han trodde sig ha gått in och ställt sig på toaletten. Och så vidare...

Vore inget vidare.
Tillbaka till toppen
Petter Fryklund [1182]
Tue 05 October 2010, 14:57
Registrerad medlem #1182
inlägg: 109
Tur för släktens goda rykte att inte internet var så vanligt när farbror Jocke och farbror Eklund försökte cykla genom ett nyponbuskage.
Tillbaka till toppen
Thomas Andersson [15537]
Tue 05 October 2010, 15:59
Registrerad medlem #15537
inlägg: 1777
Petter Fryklund[1182 skrev ...
]
Tur för släktens goda rykte att inte internet var så vanligt när farbror Jocke och farbror Eklund försökte cykla genom ett nyponbuskage.


Nej, det vore ju för jäkligt om det spred sig på internet


\\\"Använd inte fula ord.\\\" säger Skalman.
\\\"Det gör jag aldrig.\\\" svarar Bamse.
\\\"Du sa skynda. Det är det fulaste ord jag vet.\\\"
Tillbaka till toppen
Simon Bech [87173]
Tue 05 October 2010, 19:13
Registrerad medlem #87173
inlägg: 40
Skandalmannen här, jag orkar inte logga ut Simon och logga in själv. Just nu spelar Kamras-Wikner samt Bill och Bull mot ett juniorlag från Kanada, USA och Australien. Efter 8 brickor leder vi med 36-18 (19-11 i VP).

Första matchen spelade vi mot (enligt Kamras) Indiens landslag. Ingen jättesession av något av paren så vi fick nöja oss med 12-18 i VP. Brickor skriver säkert Simon om ikväll, jag är som bekant skandalmannen och ägnar mig åt helt andra saker

Kvällsmatchen spelas mot det på pappret bästa laget i vår grupp, Zambonini, som bland annat innehåller lite vassa polacker, Gawrys-Tuszynski, Kalita och Kotorowicz.

Hollman med Pocken och Urre började med 21-9 mot några polacker men har det trögare nu mot ett amerikanskt lag.
Fredin går som en tåget och började med en blitz i första och har just nu 25-något i sin andra match!

Nej, dags att fortsätta hata in IMP, ta hand om er där hemma.
/Fryklund
Tillbaka till toppen
Andreas Könyves [4590]
Wed 06 October 2010, 13:43
Registrerad medlem #4590
inlägg: 350
Förstår inte denna närmast morbida fokuseringen på bridgen. Har det att göra med att detta är ett bridgeforum?
Berätta nu i stället om den senaste nattens eskapader och irrfärder.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80