Kommande tävlingar
26/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Anslagstavlan
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

3 strikes and out

Författare Post
Tomas Brenning [4472]
Mon 30 June 2008, 17:06
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Här kommer ett meddelande från "fru SWAN". Laila föredrar att skriva på engelska:

***

SWAN created a broadcast tool years ago, for federations to use. We have never been involved in organizing broadcasts. And through the years SWAN has been offered a free match broadcast from WBF and EBL and we have requested that the focus is on matches from our partnering federations from Denmark and Sweden, primarily Seniors and Women teams and for years that has worked well.

But during the last 3 major events, we have seen a disappointing trend. At the EBL event in Turkey, the recorders assigned to SWAN from the Turkish bridge federation frequently failed to show for work and many of the announced broadcasts were not sent. At the WBF event in Shanghai SWAN was given two recorders, who were not bridge players, which resulted in a poor quality of broadcast. And now the EBL event in Pau, the EBL hired recorders provided by the French federation spoiled an interesting and significant match for the Swedish spectators.

This repeated lack of respect reflects poorly on SWAN. We are a bridge club with tournaments and a wonderful community and broadcasting the off beat matches, that wouldn't usually be shown on BBO, has been meant as a service to especially our partnering federations. But 3 strikes and out. This is the 3rd event where the organizing federations have failed to provide professional recording and in the future SWAN will decline the offer for a free Scandinavian broadcasts from EBL and WBF events.

We will of course continue to offer to host running scores on our website, a feature that has received much positive feedback and appreciation through the years.

Laila
Tillbaka till toppen
Göran Hestner [92606]
Tue 01 July 2008, 20:53
Registrerad medlem #92606
inlägg: 315
Tomas Brenning[4472 skrev ...
] And now the EBL event in Pau, the EBL hired recorders provided by the French federation spoiled an interesting and significant match for the Swedish spectators.

This repeated lack of respect reflects poorly on SWAN.


Det var exakt det här jag talade om i tråden "swan och slutmatchen" kunde vara fallet, att Swan kanske av det franska förbundet blev tilldelade kommentatorer, och inte hade anledning att tro annat än att de skulle sköta sitt jobb.

» länk

Ser för egen del hellre en svenskmatch på Swan med bakfulla, arroganta och puckade kommentatorer, än nu kanske ingen svenskmatch alls.

/Göran Hestner



<º))))><l

Tillbaka till toppen
Johan Bjurström [7692]
Wed 02 July 2008, 07:07
Registrerad medlem #7692
inlägg: 218
Problemet är väl egentligen inte själva kommentarerna, de kan man väl ignorera, det är väl snarare att man knappt får se någon bridge. Budgivningen brukar klaras av om än med vissa problem, utspelskortet kommer och kanske får man se några stick. Sedan claim och nästa giv. Detta är inte särskilt kul och förekommer (väl?) aldrig på BBO, jag har i varje fall aldrig sett det där.
Tillbaka till toppen
Sven-Olov Flodqvist [9027]
Wed 02 July 2008, 07:30
Registrerad medlem #9027
inlägg: 1078
Om spelarna claimar är det inget som vare sig BBO eller SWAN påverka.


Tillbaka till toppen
Webbsajt
Tomas Brenning [4472]
Wed 02 July 2008, 08:46
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Sven-Olov Flodqvist[9027 skrev ...
]
Om spelarna claimar är det inget som vare sig BBO eller SWAN påverka.


I det aktuella fallet var inmatarna inte särskilt intresserade av att mata in kort utan satt och fördrev tid. När spelarna till slut claimade gjorde inmatarna detsamma, dock med betydligt färre spelade kort än i verkligheten.
Tillbaka till toppen
Tomas Brenning [4472]
Wed 02 July 2008, 08:48
Registrerad medlem #4472
inlägg: 698
Göran Hestner[92606 skrev ...
]
... att Swan kanske av det franska förbundet blev tilldelade kommentatorer...

...bakfulla, arroganta och puckade kommentatorer...

/Göran Hestner


Jag tror alla vet vad vi talar om, men jag tänkte förklara att det är "inmatare" vi talar om, inte "kommentatorer". Sedan är det iofs så att inmatarna har kommentatorsrättigheter, men det är en annan femma.
Tillbaka till toppen
Torsten Åstrand [1393]
Wed 02 July 2008, 09:01
Registrerad medlem #1393
inlägg: 384
Jag ser fram mot nästa Swan-match med tillförsikt.
Tomas och Laila har heder av vad de åstadkommer.
Ni är toppen
Tillbaka till toppen
Johan Bjurström [7692]
Wed 02 July 2008, 15:10
Registrerad medlem #7692
inlägg: 218
Jag menar naturligtvis inte normala claimar när resten är stort. Jag såg en seniormatch från EM på Swan när det hela tiden var utspel, spelade 2-3 stick och claim på varenda bricka.
Tillbaka till toppen
Ingerun Syrén-Sjösvärd [33279]
Wed 02 July 2008, 21:30
Registrerad medlem #33279
inlägg: 414
Tomas Brenning[4472 skrev ...
]
Göran Hestner[92606 skrev ...
]
... att Swan kanske av det franska förbundet blev tilldelade kommentatorer...

...bakfulla, arroganta och puckade kommentatorer...

/Göran Hestner


Jag tror alla vet vad vi talar om, men jag tänkte förklara att det är "inmatare" vi talar om, inte "kommentatorer". Sedan är det iofs så att inmatarna har kommentatorsrättigheter, men det är en annan femma.


Då får vi anta att det inte var Tjolpe som avsågs...




Tillbaka till toppen
Webbsajt

Moderatorer: Thomas Winther [3522], Fredrik Jarlvik [4451], Micke Melander [7164], Johan Grönkvist [8342], Roger Wiklund [10530], Carina Wademark [12540], Tommy Andersson [14659], Björn Andersson [14660], Andreas Jansson [19642], Pontus Silow [87294]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80